Skoda Fabia czy Toyota Yaris? Które auto lepsze?

Porównanie: Skoda Fabia, Toyota Yaris
Porównanie: Skoda Fabia, Toyota YarisMotor
Skoda Fabia 1.2 TSI Elegance Plus: siłą Skody, ale jednocześnie dla wielu osób wadą, jest jej prostota. Kierownica ma większy zakres regulacji niż w Toyocie. System radiowo-nawigacyjny z dotykowym ekranem wymaga dopłaty.
Skoda Fabia 1.2 TSI Elegance Plus: siłą Skody, ale jednocześnie dla wielu osób wadą, jest jej prostota. Kierownica ma większy zakres regulacji niż w Toyocie. System radiowo-nawigacyjny z dotykowym ekranem wymaga dopłaty.Motor
Toyota Yaris 1.33 Prestige: deska rozdzielcza Yarisa wygląda dużo efektowniej niż ta w Fabii. Po face liftingu materiały są lepszej jakości i przyjemniejsze w dotyku. Większe niż w Skodzie pokrętła klimatyzacji ułatwiają jej obsługę. Nie brakuje tu schowków i półek na drobiazgi.
Toyota Yaris 1.33 Prestige: deska rozdzielcza Yarisa wygląda dużo efektowniej niż ta w Fabii. Po face liftingu materiały są lepszej jakości i przyjemniejsze w dotyku. Większe niż w Skodzie pokrętła klimatyzacji ułatwiają jej obsługę. Nie brakuje tu schowków i półek na drobiazgi.Motor

Skoda Fabia, Toyota Yaris

Takie rozwiązanie sterowania komputerem nie jest ani wygodne, ani bezpieczne.
Takie rozwiązanie sterowania komputerem nie jest ani wygodne, ani bezpieczne.Motor
Schowek na szczycie deski rozdzielczej bez problemu pomieści spory telefon.
Schowek na szczycie deski rozdzielczej bez problemu pomieści spory telefon.Motor
Siłą Skody, ale jednocześnie dla wielu osób wadą, jest jej prostota. Kierownica ma większy zakres regulacji niż w Toyocie. System radiowo-nawigacyjny z dotykowym ekranem wymaga dopłaty.
Siłą Skody, ale jednocześnie dla wielu osób wadą, jest jej prostota. Kierownica ma większy zakres regulacji niż w Toyocie. System radiowo-nawigacyjny z dotykowym ekranem wymaga dopłaty.Motor
Dwa schowki przed pasażerem to świetne rozwiązanie.
Dwa schowki przed pasażerem to świetne rozwiązanie.Motor
Tempomat jest oferowany jedynie w Skodzie Fabii.
Tempomat jest oferowany jedynie w Skodzie Fabii.Motor
Elastyczna przegroda jest wystarczająco duża, by zabezpieczyć sporą torbę z zakupami.
Elastyczna przegroda jest wystarczająco duża, by zabezpieczyć sporą torbę z zakupami.Motor
Do półki w Skodzie zmieści się o 29 l więcej. Po złożeniu oparć pojemności są identyczne.
Do półki w Skodzie zmieści się o 29 l więcej. Po złożeniu oparć pojemności są identyczne.Motor
Z tyłu w Fabii jest mniej miejsca na nogi, ale za to więcej na głowę niż w Yarisie.
Z tyłu w Fabii jest mniej miejsca na nogi, ale za to więcej na głowę niż w Yarisie.Motor
Oparcia są zbyt słabo wyprofilowane w dolnej części. Plus za ich płynną regulację.
Oparcia są zbyt słabo wyprofilowane w dolnej części. Plus za ich płynną regulację.Motor
Dwie dorosłe osoby nawet słusznego wzrostu zmieszczą sie z tyłu bez problemu.
Dwie dorosłe osoby nawet słusznego wzrostu zmieszczą sie z tyłu bez problemu.Motor
Oparcia twardszych, wygodniejszych foteli w Yarisie mają skokową regulację.
Oparcia twardszych, wygodniejszych foteli w Yarisie mają skokową regulację.Motor
Toyota nawet za dopłatą nie oferuje czujników cofania. W wersji Prestige seryjna jest za to kamera.
Toyota nawet za dopłatą nie oferuje czujników cofania. W wersji Prestige seryjna jest za to kamera.Motor
Zestaw multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym nie ma odtwarzacza CD.
Zestaw multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym nie ma odtwarzacza CD.Motor
Bezkluczykowe uruchamianie auta to opcja wraz z czujnikami deszczu i zmierzchu.
Bezkluczykowe uruchamianie auta to opcja wraz z czujnikami deszczu i zmierzchu.Motor
Elektrycznie sterowane szyby są wyposażeniem seryjnym.
Elektrycznie sterowane szyby są wyposażeniem seryjnym.Motor
Deska rozdzielcza Yarisa wygląda dużo efektowniej niż ta w Fabii. Po face liftingu materiały są lepszej jakości i przyjemniejsze w dotyku. Większe niż w Skodzie pokrętła klimatyzacji ułatwiają jej obsługę. Nie brakuje tu schowków i półek na drobiazgi.
Deska rozdzielcza Yarisa wygląda dużo efektowniej niż ta w Fabii. Po face liftingu materiały są lepszej jakości i przyjemniejsze w dotyku. Większe niż w Skodzie pokrętła klimatyzacji ułatwiają jej obsługę. Nie brakuje tu schowków i półek na drobiazgi.Motor
Za 2900 zł można dokupić panoramiczny szklany dach i przyciemnione tylne szyby.
Za 2900 zł można dokupić panoramiczny szklany dach i przyciemnione tylne szyby.Motor
Bagażnik jest wystarczająco pojemny – mieści 286 l.
Bagażnik jest wystarczająco pojemny – mieści 286 l.Motor
Skoda Fabia 1.2 TSI Elegance Plus, Toyota Yaris 1.33 Prestige
Skoda Fabia 1.2 TSI Elegance Plus, Toyota Yaris 1.33 PrestigeMotor
Skoda Fabia 1.2 TSI Elegance Plus, Toyota Yaris 1.33 Prestige
Skoda Fabia 1.2 TSI Elegance Plus, Toyota Yaris 1.33 PrestigeMotor
Skoda Fabia 1.2 TSI Elegance Plus, Toyota Yaris 1.33 Prestige
Skoda Fabia 1.2 TSI Elegance Plus, Toyota Yaris 1.33 PrestigeMotor
Skoda Fabia 1.2 TSI Elegance Plus, Toyota Yaris 1.33 Prestige
Skoda Fabia 1.2 TSI Elegance Plus, Toyota Yaris 1.33 PrestigeMotor

Skoda Fabia, Toyota Yaris - podsumowanie

Dane techniczne

Dane techniczne: Skoda Fabia, Toyota Yaris

 
Skoda
Toyota
Model
Fabia 1.2 TSI
Yaris 1.33
Wersja
Elegance Plus
Prestige
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy
Pojemność skokowa
1197 cm3
1329 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
105 KM/5000
99 KM/6000
Maks. moment obrotowy
175 Nm/1550
125 Nm/4000
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./bębnowe
Długość/szerokość/wysokość
400/164/150 cm
395/170/151 cm
Rozstaw osi
245 cm
251 cm
Średnica zawracania
10,0 m
9,4 m
Masa/ładowność
1055/530 kg
1062/428 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
315/1180 l
286/1180 l
Poj. zbiornika paliwa
45 l (Pb 95)
42 l (Pb 95)
Opony
195/55 R15
175/65 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
191 km/h
175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,1 s
11,7 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,2 s
11,8 s →
Elastyczność 60-100 km/h
9,9 s (4. bieg)
12,0 s (4. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h
14,8 s (5. bieg) →
28,5 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,9 m
35,5 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,5 m
36,6 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
67,1 dB →
68,2 dB →
Rzeczywista prędkość**
96 km/h
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,9
2,3
Zużycie paliwa 
Dane producenta
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,8/4,5/5,3
6,5/4,3/5,1
Teoretyczny zasięg
950 km
920 km
Dane testowe
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,0/5,9/6,9
7,7/5,6/6,7
Rzeczywisty zasięg
650 km
630 km
Cena wersji podstawowej**
47 149 zł
45 900 zł
Cena
55 699 zł
61 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: auta miejskie

Punktacja - segment: auta miejskie
Punktacja - segment: auta miejskieMotor
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?