Silnik 1.6 dCi to pancerny diesel. Mogą go mieć Renault, Nissan i Mercedes

Silnik 1.6 dCI występował w wersjach o mocy 130 i 160 KM
Silnik 1.6 dCI występował w wersjach o mocy 130 i 160 KMINTERIA.PL

Spis treści:

  1. Budowa silnika 1.6 dCi
  2. Opinie o silniku 1.6 dCi
  3. Typowe usterki silnika 1.6 dCi
  4. Akcje serwisowe silnika 1.6 dCi
  5. W jakich autach znajdziemy silnik 1.6 dCi R9M
  6. Jak wydłużyć życie silnika 1.6 dCi?

Budowa silnika 1.6 dCi

Opinie o silniku 1.6 dCi

Zobacz również:

Typowe usterki silnika 1.6 dCi

  • rozciągający się łańcuch rozrządu - w niektórych egzemplarzach może się wydłużyć już po 150 tys. km, co objawia się charakterystycznym grzechotem po uruchomieniu silnika;
  • zanieczyszczone zawory EGR - w tej jednostce są dwa, a ich zapychanie to typowy problem przy miejskiej eksploatacji;
  • nieszczelności układu smarowania - najczęściej w okolicach pokrywy zaworów lub obudowy filtra oleju;
  • problemy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, które mogą być wrażliwe na jakość paliwa;
  • zatarcia turbosprężarki - wynikające najczęściej z opóźnionej wymiany oleju lub stosowania nieodpowiednich środków smarnych.

Akcje serwisowe silnika 1.6 dCi

W jakich autach znajdziemy silnik 1.6 dCi R9M

  • Renault Megane, Scenic, Espace, Koleos, Talisman, Kadjar
  • Nissan Qashqai, X-Trail, NV300
  • Mercedes Citan, Vito (wersje OM622 i OM626)

Jak wydłużyć życie silnika 1.6 dCi?

DS N4 ze zmienioną nazwą i wyglądem. Napęd, którego jeszcze nie byłoMaciej OlesiukINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?