Przewodnik po silnikach Forda

Przewodnik po silnikach Forda
Przewodnik po silnikach FordaMotor

Benzynowy: Ford 1.4-1.6 Zetec-SE/Duratec

  • 4-cylindrowy
  • 16-zaworowy
  • wtrysk wielopunktowy
  • do aut małych i kompaktowych
Aluminiowe silniki 1.6 16V należy zaliczyć do najbardziej udanych konstrukcji Forda. Są mało awaryjne i mają dobre parametry.
Aluminiowe silniki 1.6 16V należy zaliczyć do najbardziej udanych konstrukcji Forda. Są mało awaryjne i mają dobre parametry.Ford

Dane techniczne: Ford 1.4-1.6 Zetec-SE/Duratec

Wersja
1.4-75 ZETEC-SE
1.4-80 DURATEC
1.6-100 ZETEC-SE
1.6-100 DURATEC
1.6-115 TI-VCT
Zasilanie
wtrysk
wielopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
Poj.
skokowa
1388 cm3
1388 cm3
1596 cm3
1596 cm3
1596 cm3
Układ
cyl./zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc
maksymalna
75 KM/5000
80 KM/5700
101 KM/6000
100 KM/5500
115 KM/6000
Maks.
moment obr.
123 Nm/3500
124 Nm/3500
145 Nm/4000
150 Nm/3000
155 Nm/4150
Rozrząd
z paskiem
z paskiem
z paskiem
z paskiem
z paskiem
  • Ford Fiesta IV: 02.2000-01.2002
  • Ford Fiesta V: 11.2001-09.2008
  • Ford Fiesta VI: od 10.2008
  • Ford Fusion: 08.2002-07.2010
  • Ford Focus I: 10.1998-11.2004
  • Ford Focus II: 11.2004-12.2011
  • Ford Focus III: od 04.2011
  • Ford Focus C-Max: 10.2003-03.2007
  • Ford C-Max: 02.2007-11.2010
  • Ford C-Max II: od 02.2011
  • Ford Mondeo IV: od 03.2007
  • Ford Puma: 03.1997-06.2002

Wysokoprężny: Ford 1.8 TDDi/TDCi

  • 4-cylindrowy
  • 8-zaworowy
  • wtrysk bezpośredni/common rail, turbodoładowanie
  • do aut klasy kompaktowej i średniej
Żeliwny blok, żeliwna głowica. Od czasów Focusa I, wał korbowy z pompą wtryskową/paliwową łączy łańcuch, a wałek rozrządu jest napędzany od pompy paskiem.
Żeliwny blok, żeliwna głowica. Od czasów Focusa I, wał korbowy z pompą wtryskową/paliwową łączy łańcuch, a wałek rozrządu jest napędzany od pompy paskiem.Motor

Dane techniczne: Ford 1.8 TDDi/TDCi

Wersja
1.8 TDDi – 90
1.8 TDCi – 100
1.8 TDCi – 100
1.8 TDCi – 115
1.8 TDCi – 125
Zasilanie
wtrysk
bezpośredni
common rail
common rail
common rail
common rail
Poj.
skokowa
1753 cm3
1753 cm3
1753 cm3
1753 cm3
1753 cm3
Układ
cyl./zawory
R4/8
R4/8
R4/8
R4/8
R4/8
Moc
maksymalna
90 KM/4000
100 KM/3850
100 KM/3850
115 KM/3700
125 KM/3700
Maks.
moment obr.
200 Nm/2000
240 Nm/1750
280 Nm/1700
250 Nm/1850
300 Nm/1750
Rozrząd
łańcuch+pasek
łańcuch+pasek
łańcuch+pasek
łańcuch+pasek
łańcuch+pasek
  • Ford Focus I: 08.1999-11.2004
  • Ford Focus II: 01.2005-09.2011
  • Ford Mondeo MK4: od 03.2007
  • Ford Focus C-Max: 01.2005-12.2010
  • Ford S-Max, Galaxy: 06.2005-12.2010

Wysokoprężny: Ford, Jaguar 2.0 TDCi

  • 4-cylindrowy
  • 16-zaworowy
  • wtrysk common rail
  • turbodoładowanie
  • do samochodów klasy średniej
2.0 TDCi 130 KM to diesel, którego należy unikać jak ognia. Winowajcą jest wadliwy wtrysk common rail Delphi.
2.0 TDCi 130 KM to diesel, którego należy unikać jak ognia. Winowajcą jest wadliwy wtrysk common rail Delphi.Ford

Dane techniczne: Ford, Jaguar 2.0 TDCi

Wersja
2.0 TDCi – 116
2.0 TDCi – 130
2.2 TDCi – 155
Zasilanie
common rail
common rail
common rail
Poj. skokowa
1998 cm3
1998 cm3
2188 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
116 KM/4000
130 KM/3800
155 KM/3500
Maks. moment obr.
280 Nm/1900
330 Nm/1800
360 Nm/180
Rozrząd
łańcuchowy
łańcuchowy
łańcuchowy
  • Ford Mondeo III: 10.2001-08.2007
  • Jaguar X-Type: 07.2003-11.2009

Podsumowanie