Przewodnik po silnikach Forda

Przewodnik po silnikach Forda
Przewodnik po silnikach FordaMotor

Benzynowy: Ford 1.4-1.6 Zetec-SE/Duratec

  • 4-cylindrowy
  • 16-zaworowy
  • wtrysk wielopunktowy
  • do aut małych i kompaktowych
Aluminiowe silniki 1.6 16V należy zaliczyć do najbardziej udanych konstrukcji Forda. Są mało awaryjne i mają dobre parametry.
Aluminiowe silniki 1.6 16V należy zaliczyć do najbardziej udanych konstrukcji Forda. Są mało awaryjne i mają dobre parametry.Ford

Dane techniczne: Ford 1.4-1.6 Zetec-SE/Duratec

Wersja
1.4-75 ZETEC-SE
1.4-80 DURATEC
1.6-100 ZETEC-SE
1.6-100 DURATEC
1.6-115 TI-VCT
Zasilanie
wtrysk
wielopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
wtrysk
wielopunktowy
Poj.
skokowa
1388 cm3
1388 cm3
1596 cm3
1596 cm3
1596 cm3
Układ
cyl./zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc
maksymalna
75 KM/5000
80 KM/5700
101 KM/6000
100 KM/5500
115 KM/6000
Maks.
moment obr.
123 Nm/3500
124 Nm/3500
145 Nm/4000
150 Nm/3000
155 Nm/4150
Rozrząd
z paskiem
z paskiem
z paskiem
z paskiem
z paskiem
  • Ford Fiesta IV: 02.2000-01.2002
  • Ford Fiesta V: 11.2001-09.2008
  • Ford Fiesta VI: od 10.2008
  • Ford Fusion: 08.2002-07.2010
  • Ford Focus I: 10.1998-11.2004
  • Ford Focus II: 11.2004-12.2011
  • Ford Focus III: od 04.2011
  • Ford Focus C-Max: 10.2003-03.2007
  • Ford C-Max: 02.2007-11.2010
  • Ford C-Max II: od 02.2011
  • Ford Mondeo IV: od 03.2007
  • Ford Puma: 03.1997-06.2002

Wysokoprężny: Ford 1.8 TDDi/TDCi

  • 4-cylindrowy
  • 8-zaworowy
  • wtrysk bezpośredni/common rail, turbodoładowanie
  • do aut klasy kompaktowej i średniej
Żeliwny blok, żeliwna głowica. Od czasów Focusa I, wał korbowy z pompą wtryskową/paliwową łączy łańcuch, a wałek rozrządu jest napędzany od pompy paskiem.
Żeliwny blok, żeliwna głowica. Od czasów Focusa I, wał korbowy z pompą wtryskową/paliwową łączy łańcuch, a wałek rozrządu jest napędzany od pompy paskiem.Motor

Zobacz również:

    Dane techniczne: Ford 1.8 TDDi/TDCi

    Wersja
    1.8 TDDi – 90
    1.8 TDCi – 100
    1.8 TDCi – 100
    1.8 TDCi – 115
    1.8 TDCi – 125
    Zasilanie
    wtrysk
    bezpośredni
    common rail
    common rail
    common rail
    common rail
    Poj.
    skokowa
    1753 cm3
    1753 cm3
    1753 cm3
    1753 cm3
    1753 cm3
    Układ
    cyl./zawory
    R4/8
    R4/8
    R4/8
    R4/8
    R4/8
    Moc
    maksymalna
    90 KM/4000
    100 KM/3850
    100 KM/3850
    115 KM/3700
    125 KM/3700
    Maks.
    moment obr.
    200 Nm/2000
    240 Nm/1750
    280 Nm/1700
    250 Nm/1850
    300 Nm/1750
    Rozrząd
    łańcuch+pasek
    łańcuch+pasek
    łańcuch+pasek
    łańcuch+pasek
    łańcuch+pasek
    • Ford Focus I: 08.1999-11.2004
    • Ford Focus II: 01.2005-09.2011
    • Ford Mondeo MK4: od 03.2007
    • Ford Focus C-Max: 01.2005-12.2010
    • Ford S-Max, Galaxy: 06.2005-12.2010

    Wysokoprężny: Ford, Jaguar 2.0 TDCi

    • 4-cylindrowy
    • 16-zaworowy
    • wtrysk common rail
    • turbodoładowanie
    • do samochodów klasy średniej
    2.0 TDCi 130 KM to diesel, którego należy unikać jak ognia. Winowajcą jest wadliwy wtrysk common rail Delphi.
    2.0 TDCi 130 KM to diesel, którego należy unikać jak ognia. Winowajcą jest wadliwy wtrysk common rail Delphi.Ford

    Dane techniczne: Ford, Jaguar 2.0 TDCi

    Wersja
    2.0 TDCi – 116
    2.0 TDCi – 130
    2.2 TDCi – 155
    Zasilanie
    common rail
    common rail
    common rail
    Poj. skokowa
    1998 cm3
    1998 cm3
    2188 cm3
    Układ cyl./zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    116 KM/4000
    130 KM/3800
    155 KM/3500
    Maks. moment obr.
    280 Nm/1900
    330 Nm/1800
    360 Nm/180
    Rozrząd
    łańcuchowy
    łańcuchowy
    łańcuchowy

    Zobacz również:

      • Ford Mondeo III: 10.2001-08.2007
      • Jaguar X-Type: 07.2003-11.2009

      Podsumowanie