Używany Ford Mondeo (2007-)

Na rynku wtórnym z miażdżącą przewagą dominują odmiany wysokoprężne.
Na rynku wtórnym z miażdżącą przewagą dominują odmiany wysokoprężne.Motor
Z roku na rok coraz więcej nabywców poszukuje benzynowych wersji 2.0. Niestety – jest ich jak na lekarstwo
Podstawowa i najbardziej popularna wersja wskaźników – dwie okrągłe tarcze. Obszycie kierownicy skórą: od wersji Gold X, a w topowej Ghia – także aplikacje imitujące drewno (na zdjęciu).
Podstawowa i najbardziej popularna wersja wskaźników – dwie okrągłe tarcze. Obszycie kierownicy skórą: od wersji Gold X, a w topowej Ghia – także aplikacje imitujące drewno (na zdjęciu).Motor
Deska rozdzielcza z zestawem wskaźników rozbudowanym o duży, centralny wyświetlacz. W wersjach Titanium oraz Titanium S jest wyposażeniem seryjnym. W wersjach Trend i Ghia to opcja za 2 tys. zł.
Deska rozdzielcza z zestawem wskaźników rozbudowanym o duży, centralny wyświetlacz. W wersjach Titanium oraz Titanium S jest wyposażeniem seryjnym. W wersjach Trend i Ghia to opcja za 2 tys. zł.Motor
Diesel do miasta? Tylko 1.8 TDCi, bo w przeciwieństwie do 2.0 TDCi nie ma filtra cząstek stałych

Zobacz również:

    Używany Ford Mondeo (2007-)

    Dużo miejsca w każdą stronę. Na tylnej kanapie mieszczą się trzy osoby. Dwie podróżują w komfortowych warunkach.
    Dużo miejsca w każdą stronę. Na tylnej kanapie mieszczą się trzy osoby. Dwie podróżują w komfortowych warunkach.Motor
    Wszystkie Fordy Mondeo są wyposażone w wydajną klimatyzację.
    Wszystkie Fordy Mondeo są wyposażone w wydajną klimatyzację.Motor
    Na zdjęciu: wersja Titanium. Ma świetnie wyprofilowane fotele przednie i bardzo wysokiej jakości tapicerkę.
    Na zdjęciu: wersja Titanium. Ma świetnie wyprofilowane fotele przednie i bardzo wysokiej jakości tapicerkę.Motor
    Liftback: ustawny bagażnik ma pojemność 540/1460 litrów.
    Liftback: ustawny bagażnik ma pojemność 540/1460 litrów.Motor
    Najczęściej spotykana w Titanium i Ghia – elektryczna regulacja foteli z pamięcią.
    Najczęściej spotykana w Titanium i Ghia – elektryczna regulacja foteli z pamięcią.Motor
    Powershift (na fot.) to skrzynia dwusprzęgłowa. Durashift EST to z kolei klasyczny automat.
    Powershift (na fot.) to skrzynia dwusprzęgłowa. Durashift EST to z kolei klasyczny automat.Motor
    W droższych wersjach: przycisk Power zamiast stacyjki. Na szczęście się nie psuje.
    W droższych wersjach: przycisk Power zamiast stacyjki. Na szczęście się nie psuje.Motor
    Oryginalna opcja: fotele można podgrzewać lub wentylować. Na zdjęciu – w wersji Titanium.
    Oryginalna opcja: fotele można podgrzewać lub wentylować. Na zdjęciu – w wersji Titanium.Motor
    Deska rozdzielcza z zestawem wskaźników rozbudowanym o duży, centralny wyświetlacz. W wersjach Titanium oraz Titanium S jest wyposażeniem seryjnym. W wersjach Trend i Ghia to opcja za 2 tys. zł.
    Deska rozdzielcza z zestawem wskaźników rozbudowanym o duży, centralny wyświetlacz. W wersjach Titanium oraz Titanium S jest wyposażeniem seryjnym. W wersjach Trend i Ghia to opcja za 2 tys. zł.Motor
    Opcjonalny wyświetlacz między zegarami może być podświetlony na niebiesko lub pomarańczowo.
    Opcjonalny wyświetlacz między zegarami może być podświetlony na niebiesko lub pomarańczowo.Motor
    Liftback 5D: najbardziej popularny model. Podstawowa wersja ma stalowe, 16-calowe felgi. W droższych typowy rozmiar to 17 cali.
    Liftback 5D: najbardziej popularny model. Podstawowa wersja ma stalowe, 16-calowe felgi. W droższych typowy rozmiar to 17 cali.Motor
    Z przodu: układ McPherson, z tyłu: zawieszenie wielowahaczowe. Całość okazuje się dość trwała, a jednocześnie gwarantuje dużą przyjemność z jazdy.
    Z przodu: układ McPherson, z tyłu: zawieszenie wielowahaczowe. Całość okazuje się dość trwała, a jednocześnie gwarantuje dużą przyjemność z jazdy.Motor
    Na rynku wtórnym z miażdżącą przewagą dominują odmiany wysokoprężne.
    Na rynku wtórnym z miażdżącą przewagą dominują odmiany wysokoprężne.Motor
    2.0 TDCi: tu dla odmiany najwięcej problemów przysparzają filtr cząstek stałych i skrzynia biegów.
    2.0 TDCi: tu dla odmiany najwięcej problemów przysparzają filtr cząstek stałych i skrzynia biegów.Motor
    Sedan: utrudniony dostęp do bagażnika, ale pojemność aż 550 l.
    Sedan: utrudniony dostęp do bagażnika, ale pojemność aż 550 l.Motor
    Sedan: rzadko spotykana wersja. W tej grupie dość często pojawiają się egzemplarze z firm, po pracownikach wyższego szczebla.
    Sedan: rzadko spotykana wersja. W tej grupie dość często pojawiają się egzemplarze z firm, po pracownikach wyższego szczebla.Motor
    Podstawowa i najbardziej popularna wersja wskaźników – dwie okrągłe tarcze. Obszycie kierownicy skórą: od wersji Gold X, a w topowej Ghia – także aplikacje imitujące drewno (na zdjęciu).
    Podstawowa i najbardziej popularna wersja wskaźników – dwie okrągłe tarcze. Obszycie kierownicy skórą: od wersji Gold X, a w topowej Ghia – także aplikacje imitujące drewno (na zdjęciu).Motor
    Kombi: najlepsza funkcjonalność i od 555 do 1637 l do dyspozycji na bagaże.
    Kombi: najlepsza funkcjonalność i od 555 do 1637 l do dyspozycji na bagaże.Motor
    1.8 TDCi: typową usterką tej wersji jest szybkie zużycie dwumasowego koła zamachowego.
    1.8 TDCi: typową usterką tej wersji jest szybkie zużycie dwumasowego koła zamachowego.Motor
    Kombi: zadbane kombi cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Co ciekawe – poszukiwane są wersje benzynowe 2.0.
    Kombi: zadbane kombi cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Co ciekawe – poszukiwane są wersje benzynowe 2.0.Motor

    Ford Mondeo (2007-) - podsumowanie

    Używane z gwarancją

    Oryginalne części Motorcraft

    Po liftingu w 2010 roku pojawiły się światła dzienne LED.
    Po liftingu w 2010 roku pojawiły się światła dzienne LED.Ford
    • Szybko przepalają się żarówki w przednich reflektorach.
    • Śniedzieją połączenia elektryczne, kruszą się połączenia elektryczne pod maską.
    • Korodują elementy zawieszenia. Bardzo łatwo można ukręcić gwinty w nakrętkach mocujących koła.
    • W dieslach 2.0 TDCi oraz 2.2 TDCi eksploatowanych wyłącznie w mieście dość szybko dochodzi do zatkania filtra cząstek stałych.
    • W silnikach wysokoprężnych, zwłaszcza 2.0 TDCi, po 180 tys. km zaczynają pojawiać się pierwsze wycieki oleju.
    • Szybko zużywają się głośniki w przednich drzwiach.
    • Bardzo przestronne wnętrze.
    • Szerokie zaplecze części zamiennych.
    • Bogate wyposażenie większości egzemplarzy.
    • Przeciętne wykończenie detali.
    • Przy prędkościach autostradowych pasażerom dokuczają szumy powietrza.
    • Wersji z silnikiem 1.8 TDCi (nie imponuje kulturą pracy i osiągami, ale jest dość tania w serwisowaniu).
    • Niezawodnej wersji benzynowej 2.0 z ręczną skrzynią.
    • Egzemplarzy z instalacją gazową. Można je kupić tanio, ale nie jest to absolutnie okazja.
    • Wersji po flotach, z przebiegiem ponad 250 tys. km.

    Dane techniczne: Ford Mondeo (2007-)

    Wersja
    1.6 16V
    1.6 16V
    2.0 16V
    2.5 T
    1.8 TDCi
    2.0 TDCi
    2.2 TDCi
    Silnik
    benz.
    benz.
    benz.
    t. benz.
    t.diesel
    t.diesel
    t.diesel
    Pojemność skokowa
    1596 cm3
    1596 cm3
    1999 cm3
    2521 cm3
    1753 cm3
    1997 cm3
    2179 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R5/20
    R4/8
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    110 KM
    125 KM
    145 KM
    225 KM
    125 KM
    140 KM
    175 KM
    Maks. moment obrotowy
    160 Nm
    160 Nm
    185 Nm
    320 Nm
    260 Nm
    320 Nm
    420 Nm
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    190 km/h
    195 km/h
    210 km/h
    245 km/h
    200 km/h
    210 km/h
    223 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    12,7 s
    12,3 s
    9,9 s
    7,5 s
    10,7 s
    9,5 s
    8,7 s
    Średnie zużycie paliwa
    w l/100 km
    7,2
    7,4
    8,0
    9,3
    5,8
    6,0
    6,3