Używany Ford Mondeo (2007-)

Na rynku wtórnym z miażdżącą przewagą dominują odmiany wysokoprężne.
Na rynku wtórnym z miażdżącą przewagą dominują odmiany wysokoprężne.Motor
Z roku na rok coraz więcej nabywców poszukuje benzynowych wersji 2.0. Niestety – jest ich jak na lekarstwo
Podstawowa i najbardziej popularna wersja wskaźników – dwie okrągłe tarcze. Obszycie kierownicy skórą: od wersji Gold X, a w topowej Ghia – także aplikacje imitujące drewno (na zdjęciu).
Podstawowa i najbardziej popularna wersja wskaźników – dwie okrągłe tarcze. Obszycie kierownicy skórą: od wersji Gold X, a w topowej Ghia – także aplikacje imitujące drewno (na zdjęciu).Motor
Deska rozdzielcza z zestawem wskaźników rozbudowanym o duży, centralny wyświetlacz. W wersjach Titanium oraz Titanium S jest wyposażeniem seryjnym. W wersjach Trend i Ghia to opcja za 2 tys. zł.
Deska rozdzielcza z zestawem wskaźników rozbudowanym o duży, centralny wyświetlacz. W wersjach Titanium oraz Titanium S jest wyposażeniem seryjnym. W wersjach Trend i Ghia to opcja za 2 tys. zł.Motor
Diesel do miasta? Tylko 1.8 TDCi, bo w przeciwieństwie do 2.0 TDCi nie ma filtra cząstek stałych

Używany Ford Mondeo (2007-)

Dużo miejsca w każdą stronę. Na tylnej kanapie mieszczą się trzy osoby. Dwie podróżują w komfortowych warunkach.
Dużo miejsca w każdą stronę. Na tylnej kanapie mieszczą się trzy osoby. Dwie podróżują w komfortowych warunkach.Motor
Wszystkie Fordy Mondeo są wyposażone w wydajną klimatyzację.
Wszystkie Fordy Mondeo są wyposażone w wydajną klimatyzację.Motor
Na zdjęciu: wersja Titanium. Ma świetnie wyprofilowane fotele przednie i bardzo wysokiej jakości tapicerkę.
Na zdjęciu: wersja Titanium. Ma świetnie wyprofilowane fotele przednie i bardzo wysokiej jakości tapicerkę.Motor
Liftback: ustawny bagażnik ma pojemność 540/1460 litrów.
Liftback: ustawny bagażnik ma pojemność 540/1460 litrów.Motor
Najczęściej spotykana w Titanium i Ghia – elektryczna regulacja foteli z pamięcią.
Najczęściej spotykana w Titanium i Ghia – elektryczna regulacja foteli z pamięcią.Motor
Powershift (na fot.) to skrzynia dwusprzęgłowa. Durashift EST to z kolei klasyczny automat.
Powershift (na fot.) to skrzynia dwusprzęgłowa. Durashift EST to z kolei klasyczny automat.Motor
W droższych wersjach: przycisk Power zamiast stacyjki. Na szczęście się nie psuje.
W droższych wersjach: przycisk Power zamiast stacyjki. Na szczęście się nie psuje.Motor
Oryginalna opcja: fotele można podgrzewać lub wentylować. Na zdjęciu – w wersji Titanium.
Oryginalna opcja: fotele można podgrzewać lub wentylować. Na zdjęciu – w wersji Titanium.Motor
Deska rozdzielcza z zestawem wskaźników rozbudowanym o duży, centralny wyświetlacz. W wersjach Titanium oraz Titanium S jest wyposażeniem seryjnym. W wersjach Trend i Ghia to opcja za 2 tys. zł.
Deska rozdzielcza z zestawem wskaźników rozbudowanym o duży, centralny wyświetlacz. W wersjach Titanium oraz Titanium S jest wyposażeniem seryjnym. W wersjach Trend i Ghia to opcja za 2 tys. zł.Motor
Opcjonalny wyświetlacz między zegarami może być podświetlony na niebiesko lub pomarańczowo.
Opcjonalny wyświetlacz między zegarami może być podświetlony na niebiesko lub pomarańczowo.Motor
Liftback 5D: najbardziej popularny model. Podstawowa wersja ma stalowe, 16-calowe felgi. W droższych typowy rozmiar to 17 cali.
Liftback 5D: najbardziej popularny model. Podstawowa wersja ma stalowe, 16-calowe felgi. W droższych typowy rozmiar to 17 cali.Motor
Z przodu: układ McPherson, z tyłu: zawieszenie wielowahaczowe. Całość okazuje się dość trwała, a jednocześnie gwarantuje dużą przyjemność z jazdy.
Z przodu: układ McPherson, z tyłu: zawieszenie wielowahaczowe. Całość okazuje się dość trwała, a jednocześnie gwarantuje dużą przyjemność z jazdy.Motor
Na rynku wtórnym z miażdżącą przewagą dominują odmiany wysokoprężne.
Na rynku wtórnym z miażdżącą przewagą dominują odmiany wysokoprężne.Motor
2.0 TDCi: tu dla odmiany najwięcej problemów przysparzają filtr cząstek stałych i skrzynia biegów.
2.0 TDCi: tu dla odmiany najwięcej problemów przysparzają filtr cząstek stałych i skrzynia biegów.Motor
Sedan: utrudniony dostęp do bagażnika, ale pojemność aż 550 l.
Sedan: utrudniony dostęp do bagażnika, ale pojemność aż 550 l.Motor
Sedan: rzadko spotykana wersja. W tej grupie dość często pojawiają się egzemplarze z firm, po pracownikach wyższego szczebla.
Sedan: rzadko spotykana wersja. W tej grupie dość często pojawiają się egzemplarze z firm, po pracownikach wyższego szczebla.Motor
Podstawowa i najbardziej popularna wersja wskaźników – dwie okrągłe tarcze. Obszycie kierownicy skórą: od wersji Gold X, a w topowej Ghia – także aplikacje imitujące drewno (na zdjęciu).
Podstawowa i najbardziej popularna wersja wskaźników – dwie okrągłe tarcze. Obszycie kierownicy skórą: od wersji Gold X, a w topowej Ghia – także aplikacje imitujące drewno (na zdjęciu).Motor
Kombi: najlepsza funkcjonalność i od 555 do 1637 l do dyspozycji na bagaże.
Kombi: najlepsza funkcjonalność i od 555 do 1637 l do dyspozycji na bagaże.Motor
1.8 TDCi: typową usterką tej wersji jest szybkie zużycie dwumasowego koła zamachowego.
1.8 TDCi: typową usterką tej wersji jest szybkie zużycie dwumasowego koła zamachowego.Motor
Kombi: zadbane kombi cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Co ciekawe – poszukiwane są wersje benzynowe 2.0.
Kombi: zadbane kombi cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Co ciekawe – poszukiwane są wersje benzynowe 2.0.Motor

Ford Mondeo (2007-) - podsumowanie

Używane z gwarancją

Oryginalne części Motorcraft

Po liftingu w 2010 roku pojawiły się światła dzienne LED.
Po liftingu w 2010 roku pojawiły się światła dzienne LED.Ford
  • Szybko przepalają się żarówki w przednich reflektorach.
  • Śniedzieją połączenia elektryczne, kruszą się połączenia elektryczne pod maską.
  • Korodują elementy zawieszenia. Bardzo łatwo można ukręcić gwinty w nakrętkach mocujących koła.
  • W dieslach 2.0 TDCi oraz 2.2 TDCi eksploatowanych wyłącznie w mieście dość szybko dochodzi do zatkania filtra cząstek stałych.
  • W silnikach wysokoprężnych, zwłaszcza 2.0 TDCi, po 180 tys. km zaczynają pojawiać się pierwsze wycieki oleju.
  • Szybko zużywają się głośniki w przednich drzwiach.
  • Bardzo przestronne wnętrze.
  • Szerokie zaplecze części zamiennych.
  • Bogate wyposażenie większości egzemplarzy.
  • Przeciętne wykończenie detali.
  • Przy prędkościach autostradowych pasażerom dokuczają szumy powietrza.
  • Wersji z silnikiem 1.8 TDCi (nie imponuje kulturą pracy i osiągami, ale jest dość tania w serwisowaniu).
  • Niezawodnej wersji benzynowej 2.0 z ręczną skrzynią.
  • Egzemplarzy z instalacją gazową. Można je kupić tanio, ale nie jest to absolutnie okazja.
  • Wersji po flotach, z przebiegiem ponad 250 tys. km.

Dane techniczne: Ford Mondeo (2007-)

Wersja
1.6 16V
1.6 16V
2.0 16V
2.5 T
1.8 TDCi
2.0 TDCi
2.2 TDCi
Silnik
benz.
benz.
benz.
t. benz.
t.diesel
t.diesel
t.diesel
Pojemność skokowa
1596 cm3
1596 cm3
1999 cm3
2521 cm3
1753 cm3
1997 cm3
2179 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R5/20
R4/8
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
110 KM
125 KM
145 KM
225 KM
125 KM
140 KM
175 KM
Maks. moment obrotowy
160 Nm
160 Nm
185 Nm
320 Nm
260 Nm
320 Nm
420 Nm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
190 km/h
195 km/h
210 km/h
245 km/h
200 km/h
210 km/h
223 km/h
Przysp. 0-100 km/h
12,7 s
12,3 s
9,9 s
7,5 s
10,7 s
9,5 s
8,7 s
Średnie zużycie paliwa
w l/100 km
7,2
7,4
8,0
9,3
5,8
6,0
6,3