Porównanie używanej Mazdy CX-7 i Subaru Forestera

Mazda CX-7 i Subaru Forester
Mazda CX-7 i Subaru ForesterMotor
MAZDA Deska rozdzielcza z rozbudowaną konsolą środkową została dobrze wykończona i wykonana z porządnych materiałów. Obsługa nie jest skomplikowana, a fotele okazują się bardzo wygodne.
MAZDA Deska rozdzielcza z rozbudowaną konsolą środkową została dobrze wykończona i wykonana z porządnych materiałów. Obsługa nie jest skomplikowana, a fotele okazują się bardzo wygodne. Motor
SUBARU Stylizacja może się podobać lub nie, ale plastiki są zaskakująco niskiej jakości. Na dodatek brakuje wskaźnika temperatury płynu chłodniczego, co w aucie z turbo jest już przesadną oszczędnością.
SUBARU Stylizacja może się podobać lub nie, ale plastiki są zaskakująco niskiej jakości. Na dodatek brakuje wskaźnika temperatury płynu chłodniczego, co w aucie z turbo jest już przesadną oszczędnością.Motor
MAZDA Silnik 2.3 DISI ma bezpośredni wtrysk benzyny i w zasadzie nie nadaje się do zasilania LPG. Szkoda, bo pali jak smok.
MAZDA Silnik 2.3 DISI ma bezpośredni wtrysk benzyny i w zasadzie nie nadaje się do zasilania LPG. Szkoda, bo pali jak smok.Motor
SUBARU Wersja benzynowa sporo pali, ale jest trwalsza od diesla. Oczywiście pod warunkiem, że pracuje bez LPG.
SUBARU Wersja benzynowa sporo pali, ale jest trwalsza od diesla. Oczywiście pod warunkiem, że pracuje bez LPG. Motor
MAZDA Fotele wersji Sport są pokryte skórzaną tapicerką i zaopatrzone w podgrzewanie. Jak na swoje spore wymiary zewnętrzne, CX-7 absolutnie nie rozpieszcza przestrzenią dla pasażerów kanapy.
MAZDA Fotele wersji Sport są pokryte skórzaną tapicerką i zaopatrzone w podgrzewanie. Jak na swoje spore wymiary zewnętrzne, CX-7 absolutnie nie rozpieszcza przestrzenią dla pasażerów kanapy.Motor
SUBARU Fotele Forestera mają nieco lepsze podparcie boczne niż siedzenia w CX-7. W drugim rzędzie Subaru można się poczuć swobodnie. Jest tu mnóstwo miejsca w każdym kierunku.
SUBARU Fotele Forestera mają nieco lepsze podparcie boczne niż siedzenia w CX-7. W drugim rzędzie Subaru można się poczuć swobodnie. Jest tu mnóstwo miejsca w każdym kierunku.Motor
MAZDA Bagażnik nie imponuje pojemnością (455 l), ale ładowność CX-7 jest naprawdę duża – 597 kg.
MAZDA Bagażnik nie imponuje pojemnością (455 l), ale ładowność CX-7 jest naprawdę duża – 597 kg.Motor
SUBARU Tradycyjnie w Subaru bagażnik nie należy do największych – ma pojemność 450 l.
SUBARU Tradycyjnie w Subaru bagażnik nie należy do największych – ma pojemność 450 l. Motor

DWA RODZAJE NAPĘDU 4X4

Mazda napęd
Mazda napędMotor
Subaru napęd
Subaru napędMotor

Dane techniczne, osiągi, zużycie paliwa, dane testowe: Mazda CX-7 2.3 MZR Sport, Subaru Forester 2.5 VR

Dane techniczne
Mazda CX-7 2.3 MZR Sport
Subaru Forester 2.5 VR
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
2261 cm3
2457 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
B4/16
Układ
poprzeczny
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
260 KM/5500
230 KM/5200
Maks. moment obrotowy
380 Nm/3000
320 Nm/2800
Napęd, skrzynia biegów
4x4, manualna/6-biegowa
4x4, manualna/5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe wentylownane/tarczowe
tarczowe wentylownane/tarczowe
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
wielowahaczowe
Średnica zawracania
11,4 m
10,6 m
Masa/ładowność
1704/597 kg
1510/505 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
455/1350 l
450/1660 l
Poj. zbiornika paliwa
69 l (ON)
60 l (ON)
Opony
235/55 R19
225/55 R17
Dane testowe
Przyspieszenie 0-50/0-100 km/h
2,5/8,3 s
1,9/6,7 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
40,8 m
43,1 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
41,3 m
44,2 m
Poziom hałasu przy 50/100 km/h
55,3/63,6 dB
57,6/66,6 dB
Średnie zużycie paliwa
13,5 l/100km
11,5 l/100 km
Rzeczywisty zasięg
510 km
520 km

MAZDA CX-7: TYPOWE USTERKI I PROBLEMY

  • Niska trwałość tarcz hamulcowych - wielu użytkowników narzeka, że krzywią się podczas hamowania i stają się źródłem wibracji.
  • Problemy z oprogramowaniem sterującym, które potrafi windować zużycie paliwa 2.3 DISI Turbo do astronomicznych wartości.
  • Zatkany DPF w dieslach

MAZDA CX-7: PAKIET EKSPLOATACYJNY

Mazda CX-7 (2006-2012)

Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor
Mazda CX-7
Mazda CX-7Motor

SUBARU FORESTER: TYPOWE USTERKI I PROBLEMY

  • Wadliwe osadzenie fabrycznego szyberdachu. Objawami są hałas i nieszczelności.
  • Jeśli ktoś zamontuje LPG, musi się liczyć z tym, że do regulacji zaworów trzeba będzie wyciągać silnik.
  • Fatalna jakość sprzęgieł w wersjach wysokoprężnych.

SUBARU FORESTER: PAKIET EKSPLOATACYJNY

Subaru Forester (2008-2013)

Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor
Subaru Forester
Subaru ForesterMotor

MAZDA CX-7 2.3 MZR SPORT, SUBARU FORESTER 2.5 VR: OCENA KOŃCOWA

Mazda Cx-7, Subaru Forester
Mazda Cx-7, Subaru ForesterMotor

MAZDA CX-7 2.3 MZR SPORT, SUBARU FORESTER 2.5 VR: PODSUMOWANIE