Oto najbardziej „pancerne” auta używane. Rosjanie nie mogą się mylić!

Rosyjskie drogi nie słyną z jakości, więc – oprócz ceny zakupu – dla większości lokalnych nabywców najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest szeroko pojęta trwałość. Które zagraniczne modele używane cieszyły się w ubiegłym roku największym wzięciem na rosyjskim rynku wtórnym?

Ford Focus to najchętniej kupowane zagraniczne auto używane w Rosji
Ford Focus to najchętniej kupowane zagraniczne auto używane w RosjiINTERIA.PL

Według agencji analitycznej "Autostat" w ubiegłym roku w Rosji właściciela zmieniło około 4 mln pojazdów zagranicznych producentów. To o 5 proc. więcej niż na koniec 2017 roku.

Kolejny raz z rzędu najchętniej kupowanym używanym autem w Rosji okazał się być Ford Focus. Lokalni kierowcy zarejestrowali w ubiegłym roku 137,5 tys. egzemplarzy kompaktowego modelu amerykańskiej marki (+4 proc. rok do roku).

Drugie miejsce zajęła kolejna z ikon niezawodności - Toyota Corolla. 105,3 tys. rejestracji to o 3 proc. więcej niż na koniec roku 2017.

Najniższy stopień podium przypadł w udziale - niedostępnemu w tej części Europy - Hyundaiowi Solaris. To zoptymalizowana pod względem rosyjskich gustów odmiana modelu Accent. Powstający w Petersburgu model okazał się prawdziwym hitem. Wynik 97,5 tys. rejestracji to aż o 22 proc. więcej niż przed rokiem!

Hyundai Accent występuje w Rosji jako SolarisInformacja prasowa (moto)

W pierwszej piątce najpopularniejszych zagranicznych samochodów na rosyjskim rynku wtórnym znajdziemy jeszcze: 4. Kię Rio (87,3 tys. rejestracji) i oferowaną w Rosji od lat 5. Toyotę Camry (80,3 tys. rejestracji).

W pierwszej dziesiątce uplasowały się jeszcze: 6. Renault Logan (77 tys. rejestracji), 7. Chevrolet Niva (72,7 tys. rejestracji), 8. Opel Astra (64,2 tys. rejestracji), 9. Daewoo Nexia (59,6 tys. rejestracji) oraz 10. Volkswagen Polo (54,6 tys. rejestracji).

Chociaż Logan i Niva budowane są w Rosji, ze względu na markę, sklasyfikowano je jako pojazdy "zagraniczne". W przypadku Nivy należą się jednak pewne wyjaśnienia. Nie chodzi bowiem o doskonale znaną Polakom Ładę leczy zupełnie inny model, opracowany z myślą rosyjskich nabywcach. Chevrolet Niva to dziecko spółki joint-venture utworzonej przez AvtoVAZ i General Motors. Amerykanie odkupili od Łady prawa do nazwy Niva w związku z czym, wytwarzana w Togliatti od 1977 roku terenówka przemianowana została na Ładę 4x4.

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas