Nowy trend w Polsce? Coraz więcej używanych aut z LPG

Wśród 257 248 aut używanych oferowanych do sprzedaży w styczniu 2018 roku, znajdowało się 17 188 samochodów zasilanych LPG, tj. aż o 23 proc. więcej niż w grudniu 2017 roku (13 979).

Wraz ze zwiększeniem liczby silników z bezpośrednim wtryskiem, montowanych w nowych samochodach, zmniejsza się możliwość efektywnych przeróbek na LPG. Możliwa jest oczywiście przeróbka silników z bezpośrednim wtryskiem, ale jej koszt jest wysoki, a oszczędności z tytułu eksploatacji są niewielkie. Przykładowo, silniki benzynowe TSI w autach Grupy Volkswagena potrafią być bardzo oszczędne, ale przystosowane do zasilania na LPG nadal potrzebują benzyny. Systemy LPG, w których silniki z bezpośrednim wtryskiem przy zasilaniu na gazie nie potrzebowałyby benzyny, nie są jeszcze powszechnie stosowane, a do tego ich ceny są zwykle bardzo wysokie. Dlatego też w tego typu silnikach przebudowa nie jest tak opłacalna, jak w przypadku starszych jednostek.

Reklama

"Dane pochodzące z rynku wtórnego wskazują, że rośnie podaż i zainteresowanie autami zasilanymi LPG. Trend ten może się utrzymać w związku z coraz wyższym kosztem montażu instalacji gazowej w nowych samochodach, która staje się wręcz nieopłacalna. Staramy się mieć w naszych oddziałach duży wybór aut używanych na gaz, szczegółowo sprawdzonych pod kątem technicznym, co jest istotne z punktu bezpiecznego ich użytkowania. Zdecydowanie nie jest dobrym pomysłem, aby kupować samochód z LPG od osoby fizycznej lub pośrednika na własną rękę, bez jakiegokolwiek wcześniejszego doświadczenia. Rozsądnie byłoby zabrać ze sobą doradcę, który zna się na LPG i będzie w stanie odróżnić źle wyregulowany system od silnika, którego żywot dobiega końca. Ponadto, należy też wziąć pod uwagę fakt, że jakość instalacji LPG różni się nie tylko między poszczególnymi producentami zestawów montażowych, ale w dużej mierze zależy od doświadczenia i skrupulatności firmy montującej“ - powiedział František Švec, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje