Najmniej problematyczna marka według kierowców. Pochodzi z Francji!

Firma JD Power przeprowadziła - piąte już – badanie satysfakcji wśród nabywców nowych aut w Wielkiej Brytanii. Które marki i modele przysparzają Wyspiarzom najmniej problemów?

Zestawienie powstaje w oparciu o szczegółowe ankiety dotyczące ostatniego roku eksploatacji. Najnowsze dotyczy aut zarejestrowanych po raz pierwszy w okresie od listopada 2015 roku do stycznia 2018 roku. Lista pytań obejmuje aż 177 potencjalnych problemów uszeregowanych w ośmiu kategoriach - od nadwozia, przez prowadzenie, na wyposażeniu dodatkowym kończąc. Które samochody uznano za najmniej problematyczne w poszczególnych segmentach rynku?

Wśród aut miejskich zwyciężył Volkswagen Up! Drugie miejsce zajął Hyundai i10, trzecie - Peugeot 108.

Reklama

W segmencie B najlepszy okazał się Peugeot 208. Na podium sklasyfikowano ponadto: Hyundaia i20 i Forda Fiestę.

Chętni na miejskiego crossovera powinni rozważyć zakup - zwycięskiego w tej kategorii - Vauxhalla/Opla Mokki/Mokki X. Za nim uplasowały się: 2. Peugeot 2008 oraz 3. Nissan Juke.

Najlepszy wybór wśród kompaktów to - zdaniem brytyjskich nabywców - Skoda Octavia! Drugie miejsce w tym segmencie zajął Seat Leon. Na trzeciej pozycji sklasyfikowano Forda Focusa.

Nabywcy kompaktowych crossoverów powinni szczególnie zainteresować się modelami: Volkswagen Tiguan, Peugeot 3008 i Honda CR-V.

Zwycięzcami segmentu minivanów zostały Fordy C-MAX/Grand C-MAX. Drugie miejsce zajął Opel/Vauxhall Zafira. Trzecie - Citroen C4 Picasso/Grand Picasso.

Najmniej problematycznym autem klasy średniej Brytyjczycy uznali Opla/Vauxhalla Insignię. W tej samej kategorii - na 2. miejscu - sklasyfikowano Mercedesa klasy C. Najniższy stopień podium przypadł w udziale Volkswagenowi Passatowi.

Co ciekawe, wśród aut segmentu E, godnym polecenia uznano tylko jeden pojazd - Mercedesa klasy E. Konkurencja pokroju Audi A6 czy BMW serii 5 zanotowała zdecydowanie więcej wpadek związanych głównie z systemami ACEN (od angielskich audio/communication/entertainment/navigation). Właśnie za sprawą bogatego wyposażenie elektronicznego, od lat najniższe lokaty w zestawieniu zajmują producenci aut pozycjonowanych w segmencie premium.

Za najmniej problematyczną markę w całym rankingu uznano - uwaga - Peugeota. Użytkownicy aut francuskiego producenta zgłaszali średnio 77 problemów na 100 zarejestrowanych egzemplarzy danego modelu. Po drugiej stronie zestawienia uplasowało się BMW. Użytkownicy samochodów z Bawarii zgłaszali średnio aż 181 problemów na 100 zarejestrowanych egzemplarzy danego modelu. Najwyżej ocenionym producentem segmentu premium (106 problemów na 100 egzemplarzy) było Volvo.

Paweł Rygas


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama