Najmniej problematyczna marka według kierowców. Pochodzi z Francji!
Firma JD Power przeprowadziła - piąte już – badanie satysfakcji wśród nabywców nowych aut w Wielkiej Brytanii. Które marki i modele przysparzają Wyspiarzom najmniej problemów?
Zestawienie powstaje w oparciu o szczegółowe ankiety dotyczące ostatniego roku eksploatacji. Najnowsze dotyczy aut zarejestrowanych po raz pierwszy w okresie od listopada 2015 roku do stycznia 2018 roku. Lista pytań obejmuje aż 177 potencjalnych problemów uszeregowanych w ośmiu kategoriach - od nadwozia, przez prowadzenie, na wyposażeniu dodatkowym kończąc. Które samochody uznano za najmniej problematyczne w poszczególnych segmentach rynku?
Wśród aut miejskich zwyciężył Volkswagen Up! Drugie miejsce zajął Hyundai i10, trzecie - Peugeot 108.
W segmencie B najlepszy okazał się Peugeot 208. Na podium sklasyfikowano ponadto: Hyundaia i20 i Forda Fiestę.
Chętni na miejskiego crossovera powinni rozważyć zakup - zwycięskiego w tej kategorii - Vauxhalla/Opla Mokki/Mokki X. Za nim uplasowały się: 2. Peugeot 2008 oraz 3. Nissan Juke.
Najlepszy wybór wśród kompaktów to - zdaniem brytyjskich nabywców - Skoda Octavia! Drugie miejsce w tym segmencie zajął Seat Leon. Na trzeciej pozycji sklasyfikowano Forda Focusa.
Nabywcy kompaktowych crossoverów powinni szczególnie zainteresować się modelami: Volkswagen Tiguan, Peugeot 3008 i Honda CR-V.
Zwycięzcami segmentu minivanów zostały Fordy C-MAX/Grand C-MAX. Drugie miejsce zajął Opel/Vauxhall Zafira. Trzecie - Citroen C4 Picasso/Grand Picasso.
Najmniej problematycznym autem klasy średniej Brytyjczycy uznali Opla/Vauxhalla Insignię. W tej samej kategorii - na 2. miejscu - sklasyfikowano Mercedesa klasy C. Najniższy stopień podium przypadł w udziale Volkswagenowi Passatowi.
Co ciekawe, wśród aut segmentu E, godnym polecenia uznano tylko jeden pojazd - Mercedesa klasy E. Konkurencja pokroju Audi A6 czy BMW serii 5 zanotowała zdecydowanie więcej wpadek związanych głównie z systemami ACEN (od angielskich audio/communication/entertainment/navigation). Właśnie za sprawą bogatego wyposażenie elektronicznego, od lat najniższe lokaty w zestawieniu zajmują producenci aut pozycjonowanych w segmencie premium.
Za najmniej problematyczną markę w całym rankingu uznano - uwaga - Peugeota. Użytkownicy aut francuskiego producenta zgłaszali średnio 77 problemów na 100 zarejestrowanych egzemplarzy danego modelu. Po drugiej stronie zestawienia uplasowało się BMW. Użytkownicy samochodów z Bawarii zgłaszali średnio aż 181 problemów na 100 zarejestrowanych egzemplarzy danego modelu. Najwyżej ocenionym producentem segmentu premium (106 problemów na 100 egzemplarzy) było Volvo.
Paweł Rygas