Najlepsze samochody do LPG

Silnik 1.6 8V z grupy Volkswagena
Silnik 1.6 8V z grupy VolkswagenaVolkswagen
  1. Prosta, 8-zaworowa głowica. W razie wypalenia gniazd zaworowych, koszty ich regeneracji są niskie (ok. 600 zł).
  2. Hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego - redukuje czynności obsługowe do minimum. W samochodach wyposażonych w instalację LPG, luz zaworowy należy kontrolować nawet co 15 tys. km. Hydrauliczna kompensacja zwalnia kierowcę z tego obowiązku.
  3. Kolektor ssący z tworzywa sztucznego - ułatwia wykonanie otworów na dysze wtryskiwaczy bez demontażu kolektora.
  4. Dobre zaopatrzenie w tanie części zamienne. Chroni to użytkownika przed niespodziewanymi wydatkami.
  5. Jednostka nie jest wyżyłowana, sprzyja łagodnej eksploatacji. To bardzo ważne, bo najwięcej problemów z zestrojeniem instalacji sprawiają tzw. stany przejściowe, czyli to co dzieje się z silnikiem w chwili gwałtownego przyspieszania.
  6. Olbrzymia popularność na rynku. Wiele firm opracowało specjalne zestawy instalacji do tej jednostki wraz ze szczegółową instrukcją montażu. Ogranicza to do minimum prawdopodobieństwo wystąpienia błędów montażowych i nieprzewidzianych usterek po wykonaniu przeróbki.

Audi A3 I 1.6 8V

  • bardzo dobre zabezpieczenie przed korozją,
  • wysoka jakość wykonania
  • aż do 1999 roku produkowano wyłącznie mało funkcjonalne wersje trzydrzwiowe

Audi A3 II 1.6 8V

  • bardzo dobre właściwości jezdne
  • świetne wyciszenie,
  • auto nie rdzewieje
  • wysokie ceny egzemplarzy używanych
  • mała powierzchnia okien

Seat Toledo II 1.6 8V

  • ponadczasowa stylizacja,
  • szerokie zaplecze części zamiennych,
  • niezła jakość wykonania
  • brak wersji kombi,
  • ograniczona przestrzeń na tylnych fotelach,
  • niski prześwit

Seat Leon II 1.6 8V

  • staranne wykonanie,
  • bogate wyposażenie,
  • dobre właściwości jezdne
  • wysokie ceny egzemplarzy używanych,
  • przeciętne wyciszenie odgłosów pracy silnika

Seat Altea 1.6 8V

  • niskie koszty serwisowania (prawie wszystko pasuje od Golfa V lub Seta Leona II)
  • ograniczona przestronność wnętrza (jak na kompaktowego minivana)

Skoda Octavia I 1.6 8V

  • olbrzymi bagażnik,
  • bardzo niskie koszty serwisowania,
  • szerokie zaplecze części
  • ograniczona ilość miejsca na tylnych fotelach,
  • niska jakość wykończenia wnętrza

Skoda Octavia II 1.6 8V

  • jeszcze większy bagażnik niż w Octavii I,
  • znacznie więcej miejsca dla pasażerówz tyłu
  • drobne niedoskonałości w wykończeniu nadwozia,
  • wysokie ceny egzemplarzy używanych

Volkswagen Golf IV 1.6 8V

  • olbrzymi wybór aut używanych,
  • szerokie zaplecze części,
  • niskie koszty serwisowania
  • mało miejsca dla pasażerów siedzącychz tyłu,
  • duże zużycie oferowanych aut

Volkswagen Golf V 1.6 8V

  • solidne wykonanie,
  • skuteczne wyciszenie wnętrza,
  • wzorowe zaplecze części zamiennych
  • ubogie wyposażenie,
  • duże ryzyko kradzieży,
  • niezbyt porywająca stylizacja

Volkswagen Passat B6 1.6 8V

  • wysoki komfort jazdy,
  • bardzo trwałe i tanie w naprawach zawieszenie
  • przeciętne zabezpieczenie antykorozyjne,
  • polecany silnik 1.6 8V ma słabe osiągi

Inne propozycje