Najlepsze małe silniki benzynowe. Mechanik mówi, żeby kupować w ciemno

Andrzej Włodarski

Honda idealnie wpisała się zarówno w najgorszy silnik ery ostrych norm emisji spalin, jak i w najlepszy. Ten pierwszy to niezbyt udana jednostka 1.0 T, a ten drugi bardzo dobra 1.5 T.
Honda idealnie wpisała się zarówno w najgorszy silnik ery ostrych norm emisji spalin, jak i w najlepszy. Ten pierwszy to niezbyt udana jednostka 1.0 T, a ten drugi bardzo dobra 1.5 T. materiały prasowe

1.5 T VTEC Honda - praktycznie bez zastrzeżeń

1.0 T GDI Kia/Hyundai - dobra, mała jednostka

Silnik zbudowano na bazie starszej konstrukcji 1.0 MPI. Największą różnicą jest aluminiowy blok, wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu i turbosprężarka.DENNIS GEDASCHKEmateriały prasowe

0.9 TCe Renault - tylko trzy cylindry, a spora wytrzymałość

Dużą zaletą 0.9 jest niska masa – poniżej 100 kg.. Pod względem trwałości jest bardzo dobrze, ale jest warunek – regularne serwisy. materiały prasowe

1.2 T Toyota - rzadko spotykana, dobra jednostka

1.0 TSI VW - popularny i udany

Toyota poradziła sobie z normami emisji spalin, stosując na szeroką skalę napędy hybrydowe. Jednak w swojej ofercie miała doładowanego benzyniaka.materiały prasowe

Najlepsze małe silniki benzynowe