Reklama

Najgorsze samochody są z Europy?

Znamy wyniki najnowszego raportu satysfakcji amerykańskich klientów Consumer Reports 2020. Jego lektura nie pozostawia wątpliwości. Zdaniem Amerykanów, najlepsze samochody robią marki japońskie.

Consumer Reports to amerykańska organizacja pożytku publicznego (non profit), której korzenie sięgają 1936 roku. Testuje i ocenia nie tylko samochody, ale też m.in.: sprzęty AGD, elektronikę użytkową, akcesoria dla dzieci, czy urządzenia medyczne. Budżet organizacji w całości zasilany jest ze składek i dotacji 6 mln indywidualnych członków oraz partnerów instytucjonalnych.

Reklama

W przypadku samochodów oceny końcowe Consumer Reports opierają się na wynikach poszczególnych modeli danego producenta, z których następnie wyciągana jest średnia. Pod uwagę brane są cztery główne elementy: wyniki testów zderzeniowych, ogólnie pojęte bezpieczeństwo (np. obecność dodatkowych systemów wspomagających), niezawodność oraz satysfakcja nabywców.

Co ciekawe, organizacja nie opiera się w swoich ocenach o samochody testowe użyczone przez producentów, tylko kupuje je w salonach, tak, jak robią to klienci! Każdy egzemplarz przechodzi ten sam zestaw 50 różnych prób zarówno na drogach publicznych, jak i w centrum testowym w Connecticut. W 2020 roku Consumer Reports nabyła samochody za kwotę ponad 2 mln dolarów!

W przypadku niezawodności ocenę wystawiają właściciele poszczególnych modeli samochodów w dorocznych ankietach obejmujących 17 kluczowych obszarów. Na ankietach bazuje też ocena satysfakcji właścicieli poszczególnych modeli.

Które marki mają szczególne powody do zadowolenia?

Za najlepszego producenta samochodów oferowanych w USA uznano Mazdę. Z wynikiem 80 punktów japońska marka wyprzedziła: 2. BMW (78 punktów) i 3. Subaru (76 punktów). Tuż za podium znalazło się Porsche (76 punktów). Na 5. pozycji sklasyfikowano Hondę (75 punktów). Kolejne dwie pozycje należą do koncernu Toyota. 6. miejsce zajął Lexus (75 punktów). 7. przypadło w udziale samej Toyocie (74 punkty).

Zaskakująco wysoko - na 8. miejscu - sklasyfikowano Chryslera z wynikiem aż 74 punktów. 9. pozycja przypadła w udziale marce Buick (72 punkty). Pierwszą dziesiątkę, z wynikiem 71 punktów, zamyka Hyundai.

Ciekawie prezentuje się również dół, liczącej 32 pozycje, tabeli. Piątkę najgorzej ocenianych marek otwiera Lincoln (28. pozycja, 53 punkty). Dalej są: Jeep (29. pozycja, 48 punktów), Mitsubishi (30. pozycja, 46 punktów) i Land Rover (31. pozycja, 46 punktów).

Miano najgorszej samochodowej marki w USA przypadło dumnej reprezentantce włoskiej myśli technicznej - Alfie Romeo (32. pozycja, 44 punkty). W tym miejscu wypada jeszcze dodać, że w roku 2019 Alfa Romeo sklasyfikowana została w połowie stawki - na 15. miejscu. Wygląda więc na to, że zadowoleni - przynajmniej początkowo - użytkownicy zdążyli się już zapoznać ze stereotypami i krzywdzącymi obiegowymi opiniami o włoskiej marce...
Paweł Rygas

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama