Którą generację Forda Focusa wybrać? Część 3

Przyglądamy się bliżej najnowszej, trzeciej inkarnacji kompaktowego Forda.

Ford Focus Mk3
Ford Focus Mk3Motor

Trzecia generacja Focusa otrzymała zupełnie nowe nadwozie i wnętrze, ale ogólne założenia całej konstrukcji pozostały bez większych zmian. Tak jak w poprzedniku, zawieszenie zbudowano w oparciu o układ McPherson z przodu oraz konstrukcję wielowahaczową z tyłu. Z poprzednika przejęto także najbardziej popularne silniki. Sztandarowa nowość to wprowadzony do gamy w 2012 roku trzycylindrowy silnik 1.0 EcoBoost o mocy 100 lub 125 KM, który jest obecnie jednym z wiodących przykładów downsizingu.

Jeśli Ford Focus, to który?

Wszystkie trzy generacje Forda Focusa to samochody udane, które wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem. W "Motorze" nr 44 piszemy o wadach i zaletach używanych egzemplarzy, polecamy wybrane wersje.

Używany Ford Focus Mk 2 przed liftingiem (2004-2008)Motor
Używany Ford Focus Mk 3 (2010-)Motor
Używany Ford Focus Mk 3 (2010-)Motor
Używany Ford Focus Mk 3 (2010-)Motor
Używany Ford Focus Mk 1 (1998-2004)Motor
Używany Ford Focus Mk 2 przed liftingiem (2004-2008)Motor
Używany Ford Focus Mk 3 (2010-)Motor
Używany Ford Focus Mk 3 (2010-)Motor
Używany Ford Focus Mk 1 (1998-2004)Motor
Używany Ford Focus Mk 1 (1998-2004)Motor
Najlepsze modele za 10, 20 i 40 tys. zł.Motor
Używany Ford Focus Mk 2 po liftingu (2008-2010)Motor
Używany Ford Focus Mk 2 po liftingu (2008-2010)Motor
Używany Ford Focus Mk 2 po liftingu (2008-2010)Motor
Używany Ford Focus Mk 2 po liftingu (2008-2010)Motor
Używany Ford Focus Mk 2 (2004-2010)Motor

Focus Mk 3 ma w stosunku do poprzednika znacznie rozszerzoną gamę wyposażenia dodatkowego - na jego liście znalazły się m. in. systemy rozpoznawania znaków oraz aktywny tempomat. Niestety, bazowa wersja Ambiente nie ma nawet seryjnej klimatyzacji (wymagała dopłaty). Jako kompletnie wyposażoną możemy dopiero uznać odmianę Trend, i właśnie ta jest najszerzej reprezentowana na rynku wtórnym.

Ford Focus Mk3Motor

30 tys. zł to minimalny budżet, który pozwala wejść w posiadanie Forda Focusa trzeciej generacji. Zazwyczaj są to egzemplarze po flotach (zarówno krajowych jak i zagranicznych) z udokumentowanym przebiegiem ok. 200 tys. km. Zadbana "perełka" od pierwszego, prywatnego właściciela to już wydatek ok. 40 tys. zł.

Ford Focus Mk3Ford

Jak na razie, samochód cieszy się doskonałą opinią. Trzeba jednak zaznaczyć, że ocena ta dotyczy głównie sprawdzonych wersji silnikowych 1.6 16V oraz 1.6 TDCi (udoskonalona w porównaniu do poprzedniej generacji). Polecamy ich najmocniejsze odmiany, ponieważ Focus Mk 3 jest cięższy od Mk 2 o ok. 80 kg a od Mk 1 - prawie o 160 kg!

Ford Focus Mk3Motor

Tekst: Jacek AmbrozikZdjęcia: Archiwum

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas