Audi A6 C6. Rocznik 2004-2011

W przeciwieństwie do całkowicie aluminiowego A8, w A6 z tego lekkiego metalu wykonano tylko maskę i błotniki. Fabrycznie nadwozie jest świetnie spasowane. Duże szpary między elementami świadczą o naprawie po kolizji.
W przeciwieństwie do całkowicie aluminiowego A8, w A6 z tego lekkiego metalu wykonano tylko maskę i błotniki. Fabrycznie nadwozie jest świetnie spasowane. Duże szpary między elementami świadczą o naprawie po kolizji.Motor
Tablica przyrządów bogato wyposażonej wersji 3.0 TDI sprzed liftingu. Konsola między fotelami jest wyjątkowo szeroka i zabudowana bardzo wysoko. W samochodach z przebiegiem ok. 200 tys. km ślady zużycia są już zauważalne – zwłaszcza na włączniku świateł.
Tablica przyrządów bogato wyposażonej wersji 3.0 TDI sprzed liftingu. Konsola między fotelami jest wyjątkowo szeroka i zabudowana bardzo wysoko. W samochodach z przebiegiem ok. 200 tys. km ślady zużycia są już zauważalne – zwłaszcza na włączniku świateł.Motor
Tablica przyrządów wersji po liftingu. Pojawił się m.in. przycisk uruchamiania silnika na konsoli środkowej.
Tablica przyrządów wersji po liftingu. Pojawił się m.in. przycisk uruchamiania silnika na konsoli środkowej.Audi

Zobacz również:

    Napęd quattro - jak to działa?

    Wersje specjalne: Allroad. S6, RS6

    Audi A6 Allroad
    Audi A6 AllroadAudi
    Audi S6
    Audi S6Audi
    Audi RS6
    Audi RS6Audi
    • Usterki klap w kolektorze ssącym w 3.0 TDI.
    • Poważne awarie silników 2.0 TDI - wytarcie napędu pompy oleju.
    • Usterki napinaczy łańcucha rozrządu w 2.7 i 3.0 TDI. Wymiana kosztuje kilka tys. zł.
    • Nieszczelności w zawieszeniu pneumatycznym.
    • Awarie automatycznych skrzyń biegów dotyczą bezstopniowej przekładni Multitronic. Klasyczny Tiptronic z konwerterem momentu obrotowego jest trwały.
    • Usterki czujnika oleju w misce. Zapala się czerwona kontrolka ciśnienia oleju. Przerażony kierowca często daje się nabrać mechanikowi, że trzeba rozłożyć cały silnik.

    Audi A6 C6: orientacyjne ceny rynkowe w zł

    Model
    2010
    2009
    2008
    2007
    2006
    2005
    2.0 TFSI
    70 000
    60 000
    53 000
    46 000
    42 000
    40 000
    V6/V8
    80 000
    68 000
    56 000
    49 000
    46 000
    45 000
    2.0 TDI
    86 000
    74 000
    62 000
    52 000
    48 000
    45 000
    2.7/3.0 TDI
    100 000
    82 000
    70 000
    63 000
    56 000
    52 000
    • Wersji benzynowej 2.4 z manualną skrzynią biegów: to najtańsze w utrzymaniu A6.
    • Samochodów z tradycyjnym zawieszeniem, ale napędem na cztery koła quattro.
    • Odmiany 3.0 TDI z historią serwisową, nawet droższej niż średnia rynkowa.
    • Aut z pakietem S-Line.
    • Wersji 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami niezależnie od przebiegu (lub "stanu licznika").
    • Samochodów z przednim napędem i skrzynią bezstopniową Multitronic.
    • Diesli 3.0 TDI, w których nie da się zweryfikować przebiegu.
    • Ewentualne naprawy będą astronomicznie drogie.
    • Perfekcyjne zabezpieczenie antykorozyjne, konstrukcja częściowo aluminiowa.
    • Najbardziej przestronne wnętrze spośród konkurentów niemieckich.
    • Znakomity napęd na 4 koła.
    • Bardzo duży bagażnik.
    • Nieudany diesel 2.0 TDI.
    • Dosyć duże ryzyko kradzieży.
    • Bardzo skomplikowane wielowahaczowe zawieszenie zarówno z przodu, jak i z tyłu.
    • Słaba jakość oferty rynkowej, plaga cofanych liczników i słabych napraw po kolizji.

    Dane techniczne: Audi A6 C6 (2004-2011) - wersje benzynowe

    Wersja
    2.0 TFSI
    2.4
    2.8 FSI
    2.8 FSI
    2.8 FSI
    Silnik
    benz. turbo
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1984 cm3
    2393 cm3
    2773 cm3
    2773 cm3
    2773 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    V6/24
    V6/24
    V6/24
    V6/24
    Moc maksymalna
    170 KM
    177 KM
    190 KM
    210 KM
    220 KM
    Maks. moment obrotowy
    280 Nm
    230 Nm
    280 Nm
    280 Nm
    280 Nm
    Osiągi
     
     
     
     
     
    Prędkość maksymalna
    228 km/h
    236 km/h
    238 km/h
    237 km/h
    240 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    8,2 s
    9,2 s
    8,2 s
    8,4 s
    7,3 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    7,5
    9,7
    8,2
    8,8
    8,4

    Dane techniczne: Audi A6 C6 (2004-2011) - wersje benzynowe

    Wersja
    3.0 TFSI
    3.2 FSI
    4.2
    4.2 FSI
    Silnik
    benz. turbo
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    2995 cm3
    3123 cm3
    4163 cm3
    4163 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V6/24
    V6/24
    V8/40
    V8/32
    Moc maksymalna
    290 KM
    255 KM
    335 KM
    350 KM
    Maks. moment obrotowy
    420 Nm
    330 Nm
    420 Nm
    440 Nm
    Osiągi
     
     
     
     
    Prędkość maksymalna
    250 km/h
    250 km/h
    250 km/h
    250 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    5,9 s
    6,9 s
    6,5 s
    5,9 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    9,4
    9,7
    11,7
    10,2

    Dane techniczne: Audi A6 C6 (2004-2011) - wersje wysokoprężne

    Wersja
    2.0 TDIe
    2.0 TDI
    2.0 TDI
    2.7 TDI
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1968 cm3
    1968 cm3
    1968 cm3
    2698 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    V6/24
    Moc maksymalna
    136 KM
    140 KM
    170 KM
    180 KM
    Maks. moment obrotowy
    320 Nm
    320 Nm
    350 Nm
    380 Nm
    Osiągi
     
     
     
     
    Prędkość maksymalna
    208 km/h
    208 km/h
    225 km/h
    228 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    10,3 s
    10,3 s
    8,9 s
    8,9 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    6,0
    6,3
    5,8
    7,0

    Dane techniczne: Audi A6 C6 (2004-2011) - wersje wysokoprężne

    Wersja
    2.7 TDI
    3.0 TDI
    3.0 TDI
    3.0 TDI
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2698 cm3
    2967 cm3
    2967 cm3
    2967 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V6/24
    V6/24
    V6/24
    V6/24
    Moc maksymalna
    190 KM
    225 KM
    233 KM
    240 KM
    Maks. moment obrotowy
    400 Nm
    450 Nm
    450 Nm
    500 Nm
    Osiągi
     
     
     
     
    Prędkość maksymalna
    232 km/h
    243 km/h
    247 km/h
    250 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    7,9 s
    7,3 s
    6,9 s
    6,6 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    7,2
    7,9
    8,0
    7,1
    Motor
    Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?