Audi A6 C6. Rocznik 2004-2011

W przeciwieństwie do całkowicie aluminiowego A8, w A6 z tego lekkiego metalu wykonano tylko maskę i błotniki. Fabrycznie nadwozie jest świetnie spasowane. Duże szpary między elementami świadczą o naprawie po kolizji.
W przeciwieństwie do całkowicie aluminiowego A8, w A6 z tego lekkiego metalu wykonano tylko maskę i błotniki. Fabrycznie nadwozie jest świetnie spasowane. Duże szpary między elementami świadczą o naprawie po kolizji.Motor
Tablica przyrządów bogato wyposażonej wersji 3.0 TDI sprzed liftingu. Konsola między fotelami jest wyjątkowo szeroka i zabudowana bardzo wysoko. W samochodach z przebiegiem ok. 200 tys. km ślady zużycia są już zauważalne – zwłaszcza na włączniku świateł.
Tablica przyrządów bogato wyposażonej wersji 3.0 TDI sprzed liftingu. Konsola między fotelami jest wyjątkowo szeroka i zabudowana bardzo wysoko. W samochodach z przebiegiem ok. 200 tys. km ślady zużycia są już zauważalne – zwłaszcza na włączniku świateł.Motor
Tablica przyrządów wersji po liftingu. Pojawił się m.in. przycisk uruchamiania silnika na konsoli środkowej.
Tablica przyrządów wersji po liftingu. Pojawił się m.in. przycisk uruchamiania silnika na konsoli środkowej.Audi

Napęd quattro - jak to działa?

Wersje specjalne: Allroad. S6, RS6

Audi A6 Allroad
Audi A6 AllroadAudi
Audi S6
Audi S6Audi
Audi RS6
Audi RS6Audi
  • Usterki klap w kolektorze ssącym w 3.0 TDI.
  • Poważne awarie silników 2.0 TDI - wytarcie napędu pompy oleju.
  • Usterki napinaczy łańcucha rozrządu w 2.7 i 3.0 TDI. Wymiana kosztuje kilka tys. zł.
  • Nieszczelności w zawieszeniu pneumatycznym.
  • Awarie automatycznych skrzyń biegów dotyczą bezstopniowej przekładni Multitronic. Klasyczny Tiptronic z konwerterem momentu obrotowego jest trwały.
  • Usterki czujnika oleju w misce. Zapala się czerwona kontrolka ciśnienia oleju. Przerażony kierowca często daje się nabrać mechanikowi, że trzeba rozłożyć cały silnik.

Audi A6 C6: orientacyjne ceny rynkowe w zł

Model
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2.0 TFSI
70 000
60 000
53 000
46 000
42 000
40 000
V6/V8
80 000
68 000
56 000
49 000
46 000
45 000
2.0 TDI
86 000
74 000
62 000
52 000
48 000
45 000
2.7/3.0 TDI
100 000
82 000
70 000
63 000
56 000
52 000
  • Wersji benzynowej 2.4 z manualną skrzynią biegów: to najtańsze w utrzymaniu A6.
  • Samochodów z tradycyjnym zawieszeniem, ale napędem na cztery koła quattro.
  • Odmiany 3.0 TDI z historią serwisową, nawet droższej niż średnia rynkowa.
  • Aut z pakietem S-Line.
  • Wersji 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami niezależnie od przebiegu (lub "stanu licznika").
  • Samochodów z przednim napędem i skrzynią bezstopniową Multitronic.
  • Diesli 3.0 TDI, w których nie da się zweryfikować przebiegu.
  • Ewentualne naprawy będą astronomicznie drogie.
  • Perfekcyjne zabezpieczenie antykorozyjne, konstrukcja częściowo aluminiowa.
  • Najbardziej przestronne wnętrze spośród konkurentów niemieckich.
  • Znakomity napęd na 4 koła.
  • Bardzo duży bagażnik.
  • Nieudany diesel 2.0 TDI.
  • Dosyć duże ryzyko kradzieży.
  • Bardzo skomplikowane wielowahaczowe zawieszenie zarówno z przodu, jak i z tyłu.
  • Słaba jakość oferty rynkowej, plaga cofanych liczników i słabych napraw po kolizji.

Dane techniczne: Audi A6 C6 (2004-2011) - wersje benzynowe

Wersja
2.0 TFSI
2.4
2.8 FSI
2.8 FSI
2.8 FSI
Silnik
benz. turbo
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1984 cm3
2393 cm3
2773 cm3
2773 cm3
2773 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
V6/24
V6/24
V6/24
V6/24
Moc maksymalna
170 KM
177 KM
190 KM
210 KM
220 KM
Maks. moment obrotowy
280 Nm
230 Nm
280 Nm
280 Nm
280 Nm
Osiągi
 
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
228 km/h
236 km/h
238 km/h
237 km/h
240 km/h
Przysp. 0-100 km/h
8,2 s
9,2 s
8,2 s
8,4 s
7,3 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,5
9,7
8,2
8,8
8,4

Dane techniczne: Audi A6 C6 (2004-2011) - wersje benzynowe

Wersja
3.0 TFSI
3.2 FSI
4.2
4.2 FSI
Silnik
benz. turbo
benzynowy
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
2995 cm3
3123 cm3
4163 cm3
4163 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
V6/24
V8/40
V8/32
Moc maksymalna
290 KM
255 KM
335 KM
350 KM
Maks. moment obrotowy
420 Nm
330 Nm
420 Nm
440 Nm
Osiągi
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
250 km/h
250 km/h
250 km/h
250 km/h
Przysp. 0-100 km/h
5,9 s
6,9 s
6,5 s
5,9 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
9,4
9,7
11,7
10,2

Dane techniczne: Audi A6 C6 (2004-2011) - wersje wysokoprężne

Wersja
2.0 TDIe
2.0 TDI
2.0 TDI
2.7 TDI
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
1968 cm3
1968 cm3
2698 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
V6/24
Moc maksymalna
136 KM
140 KM
170 KM
180 KM
Maks. moment obrotowy
320 Nm
320 Nm
350 Nm
380 Nm
Osiągi
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
208 km/h
208 km/h
225 km/h
228 km/h
Przysp. 0-100 km/h
10,3 s
10,3 s
8,9 s
8,9 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,0
6,3
5,8
7,0

Dane techniczne: Audi A6 C6 (2004-2011) - wersje wysokoprężne

Wersja
2.7 TDI
3.0 TDI
3.0 TDI
3.0 TDI
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
2698 cm3
2967 cm3
2967 cm3
2967 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
V6/24
V6/24
V6/24
Moc maksymalna
190 KM
225 KM
233 KM
240 KM
Maks. moment obrotowy
400 Nm
450 Nm
450 Nm
500 Nm
Osiągi
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
232 km/h
243 km/h
247 km/h
250 km/h
Przysp. 0-100 km/h
7,9 s
7,3 s
6,9 s
6,6 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,2
7,9
8,0
7,1
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?