Alfa Romeo Stelvio ma najmniejszą utratę wartości w klasie!

Alfa Romeo Stelvio ma najwyższą wartość rezydualną w porównaniu z konkurentami zaliczającymi się do segmentu premium - tak wynika z danych przygotowanych przez firmę Eurotax, specjalistów od wycen samochodów używanych.

Wartość rezydualna to prognozowana cena samochodu, za jaką będzie go można odsprzedać na rynku wtórnym po ustalonym okresie eksploatacji. W związku z tym, wybierając samochód (szczególnie firmowy), powinniśmy wziąć pod uwagę spadek jego wartości w czasie.

Tym razem eksperci Eurotaxu wzięli pod lupę modele klasy średniej, należące do marek premium, wyposażone w silniki benzynowe, które przez trzy lata pokonają 90 000 km. Parametry te nie zostały wybrane przypadkowo, lecz stanowią najczęstszy wybór klientów leasingujących lub wynajmujących nowe auta.

Reklama

Według Autovisty najwyższą wartość rezydualną w klasie ma Alfa Romeo Stelvio! Po trzech latach eksploatacji i przejechaniu 90 000 km będzie warta na rynku wtórnym 51% wartości nowego samochodu. Ten wynik jest o 2 pp. wyższy niż w analogicznej wycenie wykonanej rok temu. Wśród konkurencyjnych SUVów na drugim miejscu znalazł się Jaguar F-Pace (49,4%), a na trzebim Mercedes GLC (48%). Poza podium uplasowały się BMW X3 (47,1%) oraz Audi Q5 (46,9%).

Wśród sedanów klasy średniej prym wiedzie Mercedes klasy C z wartością rezydualną na poziomie 47,3%. Na drugim miejscu natomiast znalazła się Alfa Romeo Giulia (46%), a na trzecim Audi A4 (44%). Poza podium uplasowały się BMW serii 3 (43,3%) oraz Jaguar XE (40,7%).

***

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy