Absurd w ASO. Urwał gumę za 100 zł, w serwisie chcą prawie 8 tysięcy

Zdaniem ASO Mercedesa w klasie E z 2017 roku z napędem 4Matic nie da się wymienić osłony przegubu napędowego. Serwis proponuje wymianę całej półosi za 7850 zł
Zdaniem ASO Mercedesa w klasie E z 2017 roku z napędem 4Matic nie da się wymienić osłony przegubu napędowego. Serwis proponuje wymianę całej półosi za 7850 złInformacja prasowa (moto)

2500 zł zamiast 200 zł czyli koszty postępu

Klapa zamiast szyby, półoś zamiast osłony przegubu

Wybita tylna szyba w Corolli kombi? Szykuj ponad 20 tys. zł
Wybita tylna szyba w Corolli kombi? Szykuj ponad 20 tys. zł Informacja prasowa (moto)

Kawałek gumy za 8 tys. zł? Serwis: "to skomplikowane"

Interesuję się motoryzacją i długo zastanawiałem się jakie auto kupić, aby było mało awaryjne i przystępne w serwisowaniu. Słyszałem sporo opinii o drogim serwisie i częściach BMW, cena Audi była według mnie przesadzona. Mercedes zdawał się być sensowną opcją. Przez pięć lat przejechałem Mercedesem 120 tys. kilometrów właściwie bezawaryjnie (jedna akcja serwisowa i dość szybko skończyły się klocki hamulcowe na tylnej osi, co mnie zdziwiło). Ogólnie byłem zadowolony z samochodu - komfortowy, bardzo oszczędny
tłumaczy w rozmowie z Interią pan Marcin (dane do wiadomości redakcji).
To jest gumowa osłona przegubu napędowego. Jej wymiana kosztuje przeważnie około 200 zł.
To jest gumowa osłona przegubu napędowego. Jej wymiana kosztuje przeważnie około 200 zł.Paweł RygasINTERIA.PL
Zastanawiałem się, jak to możliwe, że przy popularnym samochodzie taka błaha część jest praktycznie niedostępna, ale pomyślałem że mamy dziwne czasy i może to chwilowe problemy - najważniejsze że ten jedyny czujnik jest mój
kwituje właściciel auta.
Zacząłem poszukiwania osłony w sieci aby jak najszybciej ją wymienić i ocalić przegub. Po całym dniu poszukiwań bez rezultatu zadzwoniłem do serwisu. Jakież było moje zdziwienie gdy dowiedziałem się, że osłona przegubu nie występuje jako element wymienny i trzeba ją kupić z całą półosią - koszt 7850 zł! Po rozmowie z zaprzyjaźnionym mechanikiem dowiedziałem się, że to nie koniec problemów, bo sam przegub prawdopodobnie również jest niewymienny.
  • wymienić półoś na oryginalną (odpada ze względu na koszty i marnotrawstwo),
  • wymienić półoś na chińską (koszt około 1000 zł ale nie wiadomo jak długo wytrzyma),
  • założyć uniwersalną osłonę naciąganą przez przegub.
W dzisiejszych czasach mówi się tyle o ekologii, zmniejszeniu konsumpcji, oszczędzaniu energii i surowców. Unia walczy z plastikowymi słomkami i widelcami, a duże koncerny nie widzą problemu w tym, że przez kawałek gumy trzeba wyprodukować i przetransportować przez pół Europy o wiele bardziej skomplikowaną i cięższą część
kwituje zirytowany właściciel auta.
Najmocniejsze Porsche 718, Ioniq 6 z polskimi cenami. Koniec budowy A1. Motoflesz - odc. 90
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?