10 sekretów ukrytych pod lakierem

Pomiar grubości lakieru
Pomiar grubości lakieruMotor
Jedno głębokie polerowanie mechaniczne lakieru zbiera warstwę 3-5 μm.
Jedno głębokie polerowanie mechaniczne lakieru zbiera warstwę 3-5 μm.Motor
Dobry lakiernik jest w stanie bez problemu uzyskać grubość lakieru identyczną jak w nowym aucie. Jednak nie wszystkie auta są malowane przez profesjonalistów i dlatego prosty tester może być przydatny - Piotr Brzeziński, car-lack.com.pl
Możliwe jest takie zeszlifowanie podkładu, że po malowaniu nawet ASO nie jest w stanie wykryć faktu lakierowania.
Możliwe jest takie zeszlifowanie podkładu, że po malowaniu nawet ASO nie jest w stanie wykryć faktu lakierowania.Motor

10 faktów na temat pomiaru grubości lakieru

1. Czy identyczne samochody mają lakier porównywalnej grubości?

Lakiery
LakieryMotor

2. Czy kolor i rodzaj lakieru wpływa na grubość powłoki?

Grubość powłoki
Grubość powłokiMotor

3. Czy w modelach tego samego producenta identyczny lakier ma jednakową grubość?

Lakier o jednakowej grubości
Lakier o jednakowej grubościMotor
Auta tej samej marki
Auta tej samej marki Motor

4. Czy droższe samochody mają równomierniej rozłożony lakier?

Droższe auta
Droższe autaMotor

5. Jak zmienia się grubość lakieru na różnych elementach samochodu?

Grubość lakieru na różnych elementach
Grubość lakieru na różnych elementachMotor

6. Jaka jest grubość lakieru w popularnych modelach?

Grubość lakieru w popularnych modelach

MODEL
Maska
Drzwi
Błotnik
Dach
auta nowe (metalik)
BMW serii 3 F30
90-100
 100
 80
 90
BMW serii 5 F10
100
 100
 80
 80
BMW X3 F25
80
 80-90
 90-100
 80
BMW X3 F15
80-100
 80
 80-120
 100
Ford Fiesta
80-110
 100
 90
 120
Ford Focus V
110-130
 120
 100
 120
Kia Venga
80-110
 90-120
 70-110
 100-110
Kia Cee'd
80-100
 90-120
 80-120
 90-100
Kia Optima
110-120
 110-130
 100-110
 100
Kia Sportage
80-120
 90-110
 100-120
 70-80
Renault Megane
100
 100
 100
 100
Reanult Laguna
100
 100
 100
 100
Seat Mii
100
 100
 90-130
 120
Seat Ibiza
100-120
 90-110
 80-100
 90-120
Seat Toledo
130-150
 130-150
 130-150
 150
Seat Leon
110-120
 90-100
 100-120
 100-110
Seat Alhambra
90-110
 110-120
 90-130
 130
VW Polo
90-110
 80
 80-100
 90
VW Golf VII
100-120
 80-110
 80-110
 110-130
VW Passat
100-110
 70-80
 90-140
 90-110
Volvo V40
120-140
 120
 120
 160
Volvo S60
80-120
 100
 80-100
 120
Volvo S80
90
 90
 100-110
 110-120
Volvo XC60
90-100
 100
 90-100
 100-120
Volvo XC90
90
 100-120
 80-110
 120
auta używane (metalik)
Audi A6 C6
90
 110
 90
 110
Citroen C5 II
130-150
 120
 120
 140
Mercedes ML W164
130
 110
 100
 130
Ford Focus I
120
 100
 120
 100
Toyota Avensis II
120
 120
 100
 120
Skoda Octavia '99
80
 70
 70
 80
VW Golf VI
100
 100-120
 80-90
 100-120
wszystkie grubości lakieru podane w μm

7. Czym mierzyć grubość lakieru?

Mierniki lakieru
Mierniki lakieruMotor

8. Czy mycie i polerowanie wyciera lakier?

Pomiary wykazały, że 7-letni VW Tiguan miał powłokę o 20 μm cieńszą niż nowy.
Pomiary wykazały, że 7-letni VW Tiguan miał powłokę o 20 μm cieńszą niż nowy.Motor

9. Czy można naprawić samochód tak, żeby lakier miał oryginalną grubość?

Dobry lakiernik kontroluje grubość nanoszonej warstwy, a gdy to potrzebne, szlifuje odpowiednio jego warstwy.
Dobry lakiernik kontroluje grubość nanoszonej warstwy, a gdy to potrzebne, szlifuje odpowiednio jego warstwy.Motor

10. Jak interpretować wyniki?

Miernik.
Miernik.Motor
Sprawdzanie lakieru.
Sprawdzanie lakieru.Motor
Powtórnie lakierowany.
Powtórnie lakierowany.Motor
Szpachla.
Szpachla.Motor

Jak prawidłowo mierzyć grubość powłoki lakierniczej

Ścierka
ŚcierkaMotor
Końcówka.
Końcówka.Motor
Pomiar.
Pomiar.Motor
Pomiar.
Pomiar.Motor
Pomiary.
Pomiary.Motor
Miernik.
Miernik.Motor

PODSUMOWANIE