Reklama

Renault Master

Renault Master zadebiutował na rynku motoryzacyjnym w 1981 roku. /materiały prasowe
  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    1981

Renault Master to największy samochód dostawczy francuskiej marki. Dzięki swoim walorom użytkowym jest jednym z najchętniej nabywanych aut segmentu E. Chociaż historycznie Renault Master nie doświadczał spektakularnych zmian, jego obecna wersja zaskakuje innowacyjnością i komfortem jazdy.

Historia Renault Mastera

Renault Master zadebiutował na rynku motoryzacyjnym w 1981 roku. Na tle konkurencji auto dostawcze wyróżniało się wyglądem i nowatorską konstrukcją.

Master okazał się ogromnym sukcesem marki Renault. Z pewnością do wysokiego wyniku sprzedażowego przyczyniła się możliwość nabycia Mastera w wielu wariantach gabarytowych i silnikowych, dzięki czemu kupujący mogli spersonalizować swoją inwestycję.

Francuski koncern w przypadku Renault Mastera był konsekwentny w kwestii konstrukcji i silników, dlatego kolejne generacje zmieniały się nieznacznie. Na przestrzeni lat widać, że generacje charakteryzowały się odmiennymi kształtami reflektorów, sylwetką atrapy chłodnicy oraz wnętrzem kabiny.

Obecnie w katalogu Renault znajdują się trzecia generacja Mastera oraz jej zmodernizowana wersja.

Renault Mastera – generacje

Francuski producent wypuścił dotychczas trzy generacje Renault Mastera.

Pierwsza generacja modelu była produkowana w latach 1981–1998 jako pojazd dostawczy wyższej klasy. Model był dostępny w trzech rozstawach osi. Co więcej, Master występował w trzech wersjach nadwozia, jako: furgon, mikrobus i auto dostawcze pod zabudowę. W 1989 roku producent zastąpił silnik o pojemności 2.4 dm³ silnikiem 2.5 dm³ firmy Iveco-Sofim.

Renault Mastera II produkowano w latach 1998–2003. Druga generacja była dostępna w katalogu Renault w kilku wersjach zabudowy, jako: furgon, mikrobus oraz platforma i rama do zabudowy. W 2003 roku druga odsłona doczekała się faceliftingu, w ramach którego dokonano przebudowy przedniej sekcji nadwozia oraz unowocześniono wnętrze.

Trzecia wersja Mastera wyjechała z fabryki w 2010 roku, zastępując całkowicie Renault Mascotta. W 2019 roku francuski koncern wprowadził na rynek odświeżoną trzecią generację po gruntownym faceliftingu. Samochód zyskał nowy wygląd w przedniej części oraz nowoczesne wnętrze, zapewniające jeszcze większy komfort jazdy. Renault Master III jest obecnie dostępny aż w 75 wariantach.

Renault Master – dane techniczne

  • Renault Master I – pojemność silników: 2,1–2,5 l; moc silników: 61–94 KM; napęd na przednie koła; skrzynia biegów manualna 5b;
  • Renault Master II - pojemność silników: 1,9–3,0 l; moc silników: 80–145 KM; napęd na przednie i tylne koła; skrzynie biegów: manualne 5b i 6b;
  • Renault Master III - pojemność silnika: 2,3 l; moc silników: 100–165 KM; napęd na przednie i tylne koła, 4 × 4 (od 2019 r.); skrzynie biegów: manualna 6b, automatyczna 6b;

Renault Master – opinie kierowców

Renault Master jest najpopularniejszym autem dostawczym od wielu lat. W 2021 roku był najchętniej kupowanym samochodem z segmentu E w Polsce.

Właściciele Mastera cenią sobie przede wszystkim jego niezawodność, niskie spalanie oraz komfort jazdy. Choć dwie pierwsze generacje są już traktowane jako przestarzałe, to nadal są wykorzystywane przez firmy do przewozu towarów, co jest najlepszym potwierdzeniem solidności ich silników.

Dobrymi opiniami cieszy się również najnowsza generacja. Kierowcy chwalą Mastera III za wzorową pracę silnika, trwałe zawieszenie oraz nowoczesne wnętrze, zapewniające komfort podczas długich podróży z towarem.

Wiadomości