Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line - test
W klasie SUV cnotą stało się doskonałe prowadzenie na asfalcie. Touareg to auto, któremu wychodzi to wyjątkowo dobrze.
SUV spod znaku VW zajmuje w swojej klasie takie samo miejsce, jak Golf wśród kompaktów. To gruntownie dopracowany model, który na tej półce cenowej nie ustępuje konkurencji. I choć przykładowo VW Phaetonowi zawsze sporo brakowało do Porsche Panamery, to akurat Touaregowi całkiem blisko do Porsche Cayenne.
Testowana wersja 3.0 TDI V6 wyposażona została w pakiet R-Line, który dzięki sportowemu zawieszeniu i niskoprofilowym kołom 20-calowym czyni z tego kolosa całkiem sprawnego pożeracza asfaltów. Przechyły nadwozia na szybko pokonywanych zakrętach są niewielkie, a reakcje na ruchy kierownicą szybkie. Jeżeli dodać do tego duży potencjał momentu obrotowego, szybko pracującą skrzynię automatyczną i bardzo sprawne hamulce, to obiektywnie trudno znaleźć istotne wady tego auta. Druga generacja Touarega standardowo pozbawiona jest reduktora i blokad mostów, stąd zdolności terenowe są raczej umiarkowane. Dla bardziej wymagających pozostaje wersja 4XMotion.
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line (czytaj test)
Jednak największą zaletą Touarega wydaje się doskonale wykończone wnętrze. Pod tym względem VW nie ustępuje SUV-om klasy premium, jak Audi Q7, BMW X5 czy Mercedes ML. Jednak przy wszystkich swoich zaletach pozostaje on Volkswagenem: autem nie krzykliwym i nie rzucającym się w oczy.
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line (czytaj test)
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line - podsumowanie
Do mnóstwa zalet Touarega można doliczyć dość rozsądną cenę - bez pakietu R-Line to 224 tys. zł.
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line: plusy
- doskonałe wykończenie wnętrza,
- dynamiczny i stosunkowo oszczędny silnik,
- szybka skrzynia biegów,
- dobre trzymanie na zakrętach
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion R-Line: minusy
- przeciętne zdolności terenowe,
- mały prestiż marki Volkswagen
Silnik | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 2967 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | V6/24 |
Moc maksymalna | 245 KM/3800 |
Maks. moment obrotowy | 550 Nm/1750 |
Skrzynia biegów | aut./8-biegowa |
Napęd | 4x4 |
Dług./szer./wys. | 478/194/171 cm |
Rozstaw osi | 290 cm |
Masa/ładowność | 2153/762 kg |
Poj. bagażnika (min./maks.) | 580/1640 l |
Poj. zbiornika paliwa | 85 l (ON) |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 220 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,6 s |
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 8,4/6,5/7,2 |
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 9,9/7,4/8,7 |
Cena | 240 580 zł |
Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Robert Brykała