Volkswagen Golf R DSG - test

Volkswagen Golf R DSG
Volkswagen Golf R DSGMotor
Wnętrze wersji R nie ocieka sportowym duchem, a pod względem jakości jest typowe dla Golfa. Kierownica – nieco przeładowana.
Wnętrze wersji R nie ocieka sportowym duchem, a pod względem jakości jest typowe dla Golfa. Kierownica – nieco przeładowana.Motor

Zobacz również:

    Volkswagen Golf R DSG

    Volkswagen Golf R DSG
    Volkswagen Golf R DSGMotor
    Kabina z tyłu jest naprawdę obszerna. Kanapa – taka, jak w innych Golfach.
    Kabina z tyłu jest naprawdę obszerna. Kanapa – taka, jak w innych Golfach.Motor
    Volkswagen Golf R DSG
    Volkswagen Golf R DSGMotor
    Volkswagen stworzył bardzo dobre warunki za kierownicą. Golf R to samochód, który świetnie nadaje się do weekendowych szaleństw na torze. Nawet w wykonaniu niewprawnego kierowcy.
    Volkswagen stworzył bardzo dobre warunki za kierownicą. Golf R to samochód, który świetnie nadaje się do weekendowych szaleństw na torze. Nawet w wykonaniu niewprawnego kierowcy.Motor
    ESP pracuje w jednym z dwóch trybów – normalnym lub Sport. Daje się też dezaktywować.
    ESP pracuje w jednym z dwóch trybów – normalnym lub Sport. Daje się też dezaktywować.Motor
    Odmiana z nawigacją Discover Pro za 7560 zł ma m.in. zmieniarkę CD i wejścia na karty SD.
    Odmiana z nawigacją Discover Pro za 7560 zł ma m.in. zmieniarkę CD i wejścia na karty SD.Motor
    Volkswagen Golf R DSG
    Volkswagen Golf R DSGMotor
    Volkswagen Golf R DSG
    Volkswagen Golf R DSGMotor
    Mocno wyprofilowane fotele nie są przesadnie twarde i sprawdzają się w zakrętach. Oparcie ma płynną regulację, a za kierownicą siedzi się bardzo dobrze.
    Mocno wyprofilowane fotele nie są przesadnie twarde i sprawdzają się w zakrętach. Oparcie ma płynną regulację, a za kierownicą siedzi się bardzo dobrze.Motor
    Bagażnik ma pojemność od 343 do 1233 l. Pod jego podłogą znalazło się dojazdowe koło zapasowe. Z boku zaś – haczyki np. na torby z zakupami.
    Bagażnik ma pojemność od 343 do 1233 l. Pod jego podłogą znalazło się dojazdowe koło zapasowe. Z boku zaś – haczyki np. na torby z zakupami.Motor
    Wnętrze wersji R nie ocieka sportowym duchem, a pod względem jakości jest typowe dla Golfa. Kierownica – nieco przeładowana.
    Wnętrze wersji R nie ocieka sportowym duchem, a pod względem jakości jest typowe dla Golfa. Kierownica – nieco przeładowana.Motor
    Szkoda, że nawet VW Golf R nie został zaopatrzony w tradycyjny hamulec ręczny.
    Szkoda, że nawet VW Golf R nie został zaopatrzony w tradycyjny hamulec ręczny.Motor
    Golf R to nie żaden usportowiony hatchback z mocnym silnikiem. To auto sportowe w kompaktowym nadwoziu

    Volkswagen Golf R DSG - podsumowanie

    • wysoka jakość wykonania,
    • obszerna kabina,
    • łatwa obsługa,
    • świetna pozycja kierowcy,
    • wygodne fotele,
    • dobra widoczność
    • kierownica przeładowana przyciskami
    • fantastyczne osiągi,
    • łatwość wchodzenia na wysokie obroty,
    • niewielkie zużycie paliwa przy spokojnej jeździe,
    • szybka zmiana biegów,
    • dźwięk silnika
    • tryb ręczny ingeruje w zmianę przełożeń
    • wysoka stabilność,
    • znakomita trakcja,
    • precyzyjny układ kierowniczy,
    • zwinność w zakrętach,
    • w pełni akceptowalny komfort podróżowania,
    • dostępność 5 trybów jazdy
    • niezłe wyposażenie seryjne,
    • przeglądy co 30 tys. km,
    • dostępność pakietów serwisowych
    • wysoka cena zakupu
    • przekładnia DSG to wydatek aż 8100 zł,
    • tylko 2 lata gwarancji

    Z kart historii Volkswagena Golfa R

    Golf IV R32 4MOTION
    Golf IV R32 4MOTIONVolkswagen
    Golf V R32 4MOTION
    Golf V R32 4MOTIONVolkswagen
    Golf VI R 4MOTION
    Golf VI R 4MOTIONVolkswagen

    Ustawienia auta

    Jedyny słuszny, najbardziej sportowy tryb Race. W nim Golf godny jest litery R.
    Jedyny słuszny, najbardziej sportowy tryb Race. W nim Golf godny jest litery R.Motor
    Tryb Individual pozwala kierowcy na dobranie optymalnych dla niego ustawień...
    Tryb Individual pozwala kierowcy na dobranie optymalnych dla niego ustawień...Motor
    ...i zmienia m.in.: pracę zawieszenia oraz silnika. Do wyboru są trzy opcje.
    ...i zmienia m.in.: pracę zawieszenia oraz silnika. Do wyboru są trzy opcje.Motor

    Volkswagen Golf R na torze testowym i wyniki na tle konkurentów

    Wejście w zakręt. Przechyły nadwozia są niewielkie, układ ESP nie ma nic do roboty, auto szybko odpowiada na skręt kierownicą.
    Wejście w zakręt. Przechyły nadwozia są niewielkie, układ ESP nie ma nic do roboty, auto szybko odpowiada na skręt kierownicą.Motor
    Wewnętrzne koła obu osi przyhamowuje elektroniczna szpera. Opony Bridgestone Potenza S001 są bardzo skuteczne.
    Wewnętrzne koła obu osi przyhamowuje elektroniczna szpera. Opony Bridgestone Potenza S001 są bardzo skuteczne.Motor
    Wyjście z zakrętu. Włączone ESP nie pozwala na minimalną utratę trakcji. Przy wyłączonym – można szybciej odjechać z łuku.
    Wyjście z zakrętu. Włączone ESP nie pozwala na minimalną utratę trakcji. Przy wyłączonym – można szybciej odjechać z łuku.Motor
    Volkswagen Golf R na torze testowym i wyniki na tle konkurentów
    Volkswagen Golf R na torze testowym i wyniki na tle konkurentówMotor

    Dane techniczne: Volkswagen Golf R DSG

    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1984 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    300 KM/5500
    Maks. moment obrotowy
    380 Nm/1800
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    428/179/144 cm
    Rozstaw osi
    263 cm
    Średnica zawracania
    12,0 m
    Masa/ładowność
    1420/560 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    343/1233 l
    Poj. zbiornika paliwa
    55 l (Pb 95)
    Opony
    225/40 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    250 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    4,9 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    4,7 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    10,8 s
    Przyspieszenie 0-200 km/h
    18,0 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    34,4 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    32,9 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,0 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,2
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,8/5,9/6,9
    Teoretyczny zasięg
    800 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    10,4/8,3/9,4
    Rzeczywisty zasięg
    580 km
    Cena wersji podstawowej**
    149 190 zł
    Cena
    157 290 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem