Suzuki Kizashi 2.4 2WD Sport - test

Kizashi znaczy po japońsku przedsmak. Tyle że w przypadku tej potrawy wielu miłośnikom marki Suzuki będzie musiało obejść się smakiem. Wysoka cena spycha Kizashi do narożnika.

Kizashi znaczy po japońsku przedsmak. Tyle że w przypadku tej potrawy wielu miłośnikom marki Suzuki będzie musiało obejść się smakiem. Wysoka cena spycha Kizashi do narożnika.

Suzuki słynęło zawsze z dwóch rzeczy: tanich i ekonomicznych aut miejskich oraz bardzo dzielnych terenówek. Tym modelem jednak postanowiło wejść w klasę średnią. Czy debiut się udał?

Nadwozie i wnętrze

Przy długości 4,65 m i rozstawie osi 2,7 m Kizashi plasuje się na poziomie bliskim Hondy Accord czy Forda Mondeo. Wewnątrz, poza mniejszą ilością miejsca nad głowami również nawiązuje równą walkę z konkurentami z segmentu D.

Nową jakość widać w dziedzinie plastików wnętrza. Są one o niebo lepsze niż w innych modelach tej marki, jednak obiektywnie oceniając - nadal brakuje im nieco do poziomu prezentowanego przez takie auta jak chociażby Volkswagen Passat. Także stylizacja wnętrza, choć znacznie bardziej świeża niż w dotychczasowych produktach tej marki, na tle europejskich aut wypada najwyżej przeciętnie. Wartością dodaną w Kizashi jest skórzana tapicerka w ramach standardowego wyposażenia. Takie rzeczy nie zdarzają się często nawet w klasie wyższej.

Reklama

Silnik

Słaba stroną Kizashi jest benzynowy silnik 2.4, oferowany jako jedyna dostępna jednostka. Jeżeli miałby to być synonim luksusu, to pod maską powinien "bulgotać" raczej sześciocylindrowiec. Jeżeli już firma pozostała przy skromnych czterech cylindrach, to zdecydowanie powinno to być coś mniejszego, z turbodoładowaniem. Tymczasem jednostka 2.4 osiąga moc 178 KM, o 23 KM mniej niż podobne 2.4 w Hondzie Accord i niewiele więcej niż skromne 1.4 w Volkswagenach. Efekt jest taki, że w trasie musimy się liczyć ze spalaniem na poziomie bliskim 9 l/100 km, a w mieście w zasadzie nie sposób zejść poniżej 11 l/100 km. Jak na czasy, w których oszczędność jest cnotą, nie są to wyniki porywające.

Stosunkowo duża pojemność pozwala na dynamiczne przyspieszanie z każdych obrotów. Jednak jeżeli chodzi o elastyczność na szóstym biegu, to osiągi niestety nie są porównywalne z turbodieslami o mocy rzędu 140-150 KM czy benzyniakami turbo o mniejszej pojemności.

Zawieszenie i hamulce

Podwozie Kizashi skonstruowano według standardu dla tej klasy: McPherson z przodu i wielowahaczowe zawieszenie z tyłu. Całość dobrze się spisuje, jednak można by sobie życzyć ograniczenia siły wspomagania układu kierownicy przy wyższych prędkościach i lepszego stopniowania siły pedału hamulca. Nie są to jednak poważne problemy.

Cena

Wszelkie niedostatki Kizashi są jednak niczym w porównaniu z jego ceną. Kwota 117 tys. zł powoduje, że samochód musi od razu konkurować z topowo wyposażonymi wersjami aut klasy średniej. Pewnym usprawiedliwieniem dla ceny jest oczywiście bogate wyposażenie seryjne, obejmujące miedzy innymi skórzaną tapicerkę, klimatyzację, okno dachowe, elektryczne sterowanie foteli oraz reflektory ksenonowe. Jednak taka konfiguracja podstawowej wersji to naszym zdaniem dość spore ryzyko.

Skromniej wyposażona wersja z mniejszym silnikiem za 70-80 tys. zł byłaby naszym zdaniem strzałem w dziesiątkę. A tak Kizashi pozostaje tylko samochodem niszowym i mało konkurencyjnym.

Dane techniczne: Suzuki Kizashi 2.4 2WD Sport

Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa2393 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Układpoprzeczny
Zasilaniewtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna178 KM/6500
Maks. moment obrotowy230 Nm/4000
Napędprzedni
Skrzynia biegówmanualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednieMcPherson
Zawieszenie tylnewielowahaczowe
Długość/szerokość/wysokość465/182/147 cm
Rozstaw osi270 cm
Średnica zawracania11,0 m
Masa/ładowność1475/525 kg
Pojemność bagażnika461 l
Pojemność zbiornika paliwa63 l (Pb 95)
Opony235/45 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna215 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h7,8 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)10,6/6,3/7,9
Emisja dwutlenku węgla183 g/km
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h8,9 s
Elastyczność 60-100 km/h9,1 (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h17,4 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)39,7 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)40,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h65,4 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)11,4/8,6
Cena wersji podstawowej**116 900 zł
Cena116 900 zł
*pomiary na wilgotnej nawierzchni; **z tym samym silnikiem

Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Krzysztof Paliński, Robert Brykała

Używane Suzuki Jimny (1998-) - OPINIE

Suzuki Grand Vitara 2.4 Premium - TEST

https://allegro.pl/kategoria/suzuki-kizashi-145253

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy