Skoda Yeti 1.6 TDI DSG Ambition - test

Yeti z bazowym dieslem i skrzynią DSG potrafi zużywać niewiele paliwa, ale stanowi raczej długoterminową inwestycję.

Skoda Yeti 1.6 TDI DSG Ambition - test
Skoda Yeti 1.6 TDI DSG Ambition - testMotor

Yeti jako jedyny kompaktowy crossover występuje w połączeniu z podstawowym dieslem i skrzynią automatyczną (a ściślej, zautomatyzowaną). To propozycja dla tych, którzy szukają oszczędnego auta do pokonywania dużych przebiegów, ale nie chcą rezygnować z wygody, jaką zapewnia "automat".

Poza kierownicą rzeczowy kokpit Skody wygląda niemal tak samo jak przed liftingiem. Dobra jakość.Motor

105-konny silnik o pojemności 1,6 litra ma przyjemną charakterystykę momentu obrotowego i przy niższych prędkościach sprawia wrażenie bardziej dynamicznego, niż wskazują na to pomiary osiągów. Podczas dalszej podróży z pasażerami i bagażem zaczyna mu jednak brakować tchu, a i przekładnia DSG preferuje raczej niespieszną jazdę. W zamian Skoda odwdzięcza się niewielkim zużyciem paliwa - w warunkach dużego natężenia ruchu średnio 6,5 l/100 km. Pomaga w tym działający bez zbędnej zwłoki układ start-stop oraz przedni napęd. Chętni na zakup wersji 4x4 mogą rozważyć wybór 110-konnej odmiany 2.0 TDI - dostępnej w tej samej co testowana cenie, ale oferowanej wyłącznie z ręczną skrzynią o 6 przełożeniach (1.6 TDI występuje tylko z DSG). Pozostaje pytanie, czy w ogóle warto inwestować w diesla, jeśli benzynowy wariant 1.2 TSI (105 KM) z przekładnią DSG i napędem na przód jest o 14 tys. zł tańszy.

Ale nie tylko bogata oferta sprawia, że obecne od 5 lat na rynku Yeti wolno się starzeje. Przy okazji zeszłorocznego liftingu model zyskał kilka modnych akcentów, zachował jednak swoją konserwatywną naturę. Bez względu na wersję ma praktycznie urządzoną kabinę, przewidywalnie się prowadzi i skutecznie hamuje, a jego zawieszenie sprawdza się podczas jazdy po dziurach, progach zwalniających czy szutrze.

Skoda Yeti 1.6 TDI DSG Ambition

Skoda Yeti 1.6 TDI DSG Ambition (czytaj test)

Fotel kierowcy – wygodny, choć ze zbyt krótkim siedziskiem.Motor
Z tyłu – osobno przesuwane fotele z regulowanymi oparciami.Motor
Wnętrze jest wysokie, więc szklany dach nie powoduje ciasnoty.Motor
Bagażnik niezbyt pojemny, ale z przydatnymi uchwytami.Motor
Poza kierownicą rzeczowy kokpit Skody wygląda niemal tak samo jak przed liftingiem. Dobra jakość.Motor
7-biegowa skrzynia szybko załącza wyższe przełożenia, ale nad redukcją potrafi się chwilę zastanawiać.Motor
Skoda Yeti 1.6 TDI DSG AmbitionMotor
Skoda Yeti 1.6 TDI DSG AmbitionMotor

Skoda Yeti 1.6 TDI DSG Ambition - podsumowanie

Skodzie może brakować polotu, ale nie brak jej kompetencji. Wersja 1.6 TDI to jednak bardzo niszowa (czyt. droga) propozycja.

Skoda Yeti 1.6 TDI DSG Ambition: plusy

  • przestronne i funkcjonalne wnętrze,
  • sporo schowków,
  • oszczędny silnik,
  • harmonijnie zestrojone zawieszenie

Skoda Yeti 1.6 TDI DSG Ambition: minusy

  • umiarkowane osiągi,
  • dość głośna praca jednostki napędowej,
  • wysoka cena
 
Skoda Yeti
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
105 KM/4400
Maks. moment obrotowy
250 Nm/1500
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
422/180/167 cm
Rozstaw osi
258 cm
Masa/ładowność
1370/620 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
416/1760 l
Poj. zbiornika paliwa
55 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,2 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,7/4,7/5,0
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,3/5,7/6,5
Cena
97 650 zł

Tekst: Marcin Sobolewski, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas