Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG - test

Octavia RS w wersji kombi i z silnikiem Diesla w praktyce nie ma bezpośredniego rywala.
Octavia RS w wersji kombi i z silnikiem Diesla w praktyce nie ma bezpośredniego rywala.Motor
Jakość wykończenia deski rozdzielczej nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Standardowo Octavia RS ma małe radio Bolero, za widoczny na zdjęciu zestaw Columbus (audio+navi) trzeba dopłacić 6700 zł.
Jakość wykończenia deski rozdzielczej nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Standardowo Octavia RS ma małe radio Bolero, za widoczny na zdjęciu zestaw Columbus (audio+navi) trzeba dopłacić 6700 zł.Motor

Zobacz również:

    Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG - podsumowanie

    Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG

    Prawa końcówka nawet nie łączy się z układem wydechowym.
    Prawa końcówka nawet nie łączy się z układem wydechowym.Motor
    Takie drobne oszustwo: końcówka jest elementem zderzaka.
    Takie drobne oszustwo: końcówka jest elementem zderzaka.Motor
    Octavia RS w wersji kombi i z silnikiem Diesla w praktyce nie ma bezpośredniego rywala.
    Octavia RS w wersji kombi i z silnikiem Diesla w praktyce nie ma bezpośredniego rywala.Motor
    Fotele przednie nie tylko dobrze wyglądają, ale i dobrze trzymają. Wygoda bez zarzutu.
    Fotele przednie nie tylko dobrze wyglądają, ale i dobrze trzymają. Wygoda bez zarzutu.Motor
    Niewiele kompaktów może pochwalić się taką ilością miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Czarna podsufitka prezentuje się efektownie.
    Niewiele kompaktów może pochwalić się taką ilością miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Czarna podsufitka prezentuje się efektownie.Motor
    Pionowa roleta (dopłata 600 zł) oddziela przestrzeń bagażową od osobowej, co pozwala bezpiecznie wykorzystać 1740 l bagażnika.
    Pionowa roleta (dopłata 600 zł) oddziela przestrzeń bagażową od osobowej, co pozwala bezpiecznie wykorzystać 1740 l bagażnika.Motor
    Bagażnik Octavii jest tak ogromny, że spokojnie można go podzielić na dwie części, montując za 650 zł tzw. wielofunkcyjną podłogę rozdzielającą.
    Bagażnik Octavii jest tak ogromny, że spokojnie można go podzielić na dwie części, montując za 650 zł tzw. wielofunkcyjną podłogę rozdzielającą.Motor
    Jakość wykończenia deski rozdzielczej nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Standardowo Octavia RS ma małe radio Bolero, za widoczny na zdjęciu zestaw Columbus (audio+navi) trzeba dopłacić 6700 zł.
    Jakość wykończenia deski rozdzielczej nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Standardowo Octavia RS ma małe radio Bolero, za widoczny na zdjęciu zestaw Columbus (audio+navi) trzeba dopłacić 6700 zł.Motor
    Nawet w wersji RS Octavia nie rzuca się zbytnio w oczy. To głównie duże 18-calowe koła i czerwone zaciski hamulcowe nadają jej sportowego szyku. Inne zderzaki czy lotka nad tylną klapą prezentują się co najmniej dyskretnie.
    Nawet w wersji RS Octavia nie rzuca się zbytnio w oczy. To głównie duże 18-calowe koła i czerwone zaciski hamulcowe nadają jej sportowego szyku. Inne zderzaki czy lotka nad tylną klapą prezentują się co najmniej dyskretnie.Motor
    Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG
    Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSGMotor
    Na 18-calowych kołach samochód prowadzi się wyśmienicie. Montowane opony Dunlop Sport Maxx GT to górna półka w tym rozmiarze. Plus za skuteczny układ hamulcowy.
    Na 18-calowych kołach samochód prowadzi się wyśmienicie. Montowane opony Dunlop Sport Maxx GT to górna półka w tym rozmiarze. Plus za skuteczny układ hamulcowy.Motor
    Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG
    Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSGMotor
    • doskonałe osiągi,
    • dobra przyczepność na zakrętach,
    • obszerne wnętrze,
    • duża pojemność bagażnika,
    • dobra jakość materiałów wykończeniowych.
    • wysoka cena,
    • przeciętne zużycie paliwa,
    • średni poziom głośności.

    Dane techniczne: Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG

    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1968 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    184 KM/3500
    Maks. moment obrotowy
    380 Nm/1750
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    automat./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    469/181/145 cm
    Rozstaw osi
    268 cm
    Średnica zawracania
    10,5 m
    Masa/ładowność
    1432/566 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    610/1740 l
    Poj. zbiornika paliwa
    50 l (ON)
    Opony
    225/45 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    228 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,3 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,7 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,0 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    35,6 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,6 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,1
    Zużycie paliwa
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,0/4,4/5,1
    Teoretyczny zasięg
    980 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,6/6,0/7,3
    Rzeczywisty zasięg
    685 km
    Cena wersji podstawowej**
    109 800 zł
    Cena
    117 800 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem