Renault Twingo SCe 70 Intens - test

Renault Twingo SCe 70 Intens
Renault Twingo SCe 70 IntensMotor
Ciekawie zaprojektowany kokpit Twingo okazuje się przyjazny w obsłudze. Panele na desce rozdzielczej, kierownicy i wokół nawiewów mogą być białe (jak na zdjęciu), czarne, błękitne lub czerwone.
Ciekawie zaprojektowany kokpit Twingo okazuje się przyjazny w obsłudze. Panele na desce rozdzielczej, kierownicy i wokół nawiewów mogą być białe (jak na zdjęciu), czarne, błękitne lub czerwone.Motor

Renault Twingo SCe 70 Intens

Renault Twingo SCe 70 Intens
Renault Twingo SCe 70 IntensMotor
Siedmiocalowy ekran centralny może pokazywać wysokiej jakości obraz z opcjonalnej kamery cofania.
Siedmiocalowy ekran centralny może pokazywać wysokiej jakości obraz z opcjonalnej kamery cofania.Motor
Po raz pierwszy w Renault Twingo zamontowano czytelny, analogowy prędkościomierz. Brakuje za to obrotomierza.
Po raz pierwszy w Renault Twingo zamontowano czytelny, analogowy prędkościomierz. Brakuje za to obrotomierza.Motor
Pod stopami pasażera przewidziano schowek na zestaw naprawczy do kół.
Pod stopami pasażera przewidziano schowek na zestaw naprawczy do kół.Motor
Renault Twingo SCe 70 Intens
Renault Twingo SCe 70 IntensMotor
Z przodu nie ma bagażnika. Maska kryje m.in. akumulator i zbiorniki płynów: chłodniczego i do spryskiwaczy.
Z przodu nie ma bagażnika. Maska kryje m.in. akumulator i zbiorniki płynów: chłodniczego i do spryskiwaczy.Motor
Tak wygląda maska po „otwarciu” . Dolewanie płynów jest bardzo utrudnione.
Tak wygląda maska po „otwarciu” . Dolewanie płynów jest bardzo utrudnione.Motor
...dzięki czmu średnica zawracania wynosi zaledwie 8,6 m.
...dzięki czmu średnica zawracania wynosi zaledwie 8,6 m.Motor
Twingo przeszło poważne zmiany. Otrzymało nie tylko pięciodrzwiowe nadwozie, ale także silnik umieszczony pomiędzy tylnymi kołami.
Twingo przeszło poważne zmiany. Otrzymało nie tylko pięciodrzwiowe nadwozie, ale także silnik umieszczony pomiędzy tylnymi kołami.Motor
Przednie koła można skręcić pod kątem 45º...
Przednie koła można skręcić pod kątem 45º...Motor
Na dole konsoli można umieścić dwa kubki z kawą lub butelki z napojami...
Na dole konsoli można umieścić dwa kubki z kawą lub butelki z napojami...Motor
Spory bagażnik łatwo powiększyć. Położenie prawego fotela pozwala przewieźć przedmioty o długości 2,2 m.
Spory bagażnik łatwo powiększyć. Położenie prawego fotela pozwala przewieźć przedmioty o długości 2,2 m.Motor
Sporo miejsca z tyłu. Osoba na zdjęciu ma 190 cm wzrostu i mieści się bez problemu.
Sporo miejsca z tyłu. Osoba na zdjęciu ma 190 cm wzrostu i mieści się bez problemu.Motor
Pilot do obsługi sprzętu audio umieszczony na kolumnie kierownicy to nadal najwygodniejsze rozwiązanie.
Pilot do obsługi sprzętu audio umieszczony na kolumnie kierownicy to nadal najwygodniejsze rozwiązanie.Motor
...albo schowek, który nie jest jednak zbyt stabilny – łatwo wypchnąć go stamtąd nogą.
...albo schowek, który nie jest jednak zbyt stabilny – łatwo wypchnąć go stamtąd nogą.Motor
Przykłady rozsądnego wykorzystania przestrzeni: schowek pod kanapą i...
Przykłady rozsądnego wykorzystania przestrzeni: schowek pod kanapą i...Motor
...wielkie kieszenie w drzwiach.
...wielkie kieszenie w drzwiach.Motor
Fotele Twingo ze zintegrowanymi zagłówkami okazują się wygodne i mają bardzo duży zakres regulacji. Za to podparcie boczne jest kiepskie.
Fotele Twingo ze zintegrowanymi zagłówkami okazują się wygodne i mają bardzo duży zakres regulacji. Za to podparcie boczne jest kiepskie.Motor
Wykładzina podbita grubą gąbką chroni pasażerów przed hałasem, a bagaże...
Wykładzina podbita grubą gąbką chroni pasażerów przed hałasem, a bagaże...Motor
...przed ciepłem silnika (a mimo to w bagażniku jest o kilka stopni cieplej niż w kabinie).
...przed ciepłem silnika (a mimo to w bagażniku jest o kilka stopni cieplej niż w kabinie).Motor
Ciekawie zaprojektowany kokpit Twingo okazuje się przyjazny w obsłudze. Panele na desce rozdzielczej, kierownicy i wokół nawiewów mogą być białe (jak na zdjęciu), czarne, błękitne lub czerwone.
Ciekawie zaprojektowany kokpit Twingo okazuje się przyjazny w obsłudze. Panele na desce rozdzielczej, kierownicy i wokół nawiewów mogą być białe (jak na zdjęciu), czarne, błękitne lub czerwone.Motor
Wnękę przed pasażerem może za dopłatą (150 zł) wypełnić zamykany schowek, który po wyjęciu pełni rolę... torebki.
Wnękę przed pasażerem może za dopłatą (150 zł) wypełnić zamykany schowek, który po wyjęciu pełni rolę... torebki.Motor
Renault Twingo SCe 70 Intens
Renault Twingo SCe 70 IntensMotor

Renault Twingo SCe 70 Intens - podsumowanie

  • atrakcyjny design,
  • pięciodrzwiowe nadwozie,
  • przestronne wnętrze,
  • niemały bagażnik,
  • duży zakres regulacji foteli
  • bardzo niewygodny sposób otwierania przedniej maski
  • rozsądne zużycie paliwa,
  • 90% momentu obrotowego dostępne już przy 1000 obr./min
  • spora głośność silnika,
  • kiepskie osiągi,
  • mała stabilność i duże spalanie na autostradzie
  • rewelacyjna zwrotność,
  • neutralne prowadzenie,
  • zupełnie niezły komfort,
  • oddzielony od napędu układ kierowniczy nie szarpie przy gwałtownym ruszaniu
  • podatność na boczny wiatr,
  • hałas na brukowanej drodze
  • niezłe wyposażenie seryjne testowanej wersji Intens,
  • bogate możliwości personalizacji,
  • konkurencyjna cena zakupu
  • mocniejsza wersja dostępna tylko i wyłącznie z topowym wyposażeniem

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Renault Twingo SCe 70 Intens

 
Renault Twingo
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
71 KM/6000
Maks. moment obrotowy
91 Nm/2850
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went/bębnowe
Długość/szerokość/wysokość
360/165/156 cm
Rozstaw osi
249 cm
Średnica zawracania
8,6 m
Masa/ładowność
963/396 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
219/980 l
Poj. zbiornika paliwa
35 l (Pb 95)
Opony (przód; tył)
165/65 R15; 185/60 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
151 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,5 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
15,8 s
Elastyczność 60-100 km/h
16,9 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
26,2 s (5. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,6 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
68,0 dB
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,9
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,6/3,9/4,5
Teoretyczny zasięg
780 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,6/5,0/6,3
Rzeczywisty zasięg
560 km
Cena wersji podstawowej**
35 900 zł
Cena
41 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem