Porównanie: Citroen C3 Picasso, Fiat 500L, Ford B-Max

Trzy pomysły na miejskiego minivana, czyli Citroen, Fiat i Ford. Najnowsze 500L jest największe spośród konkurentów.
Trzy pomysły na miejskiego minivana, czyli Citroen, Fiat i Ford. Najnowsze 500L jest największe spośród konkurentów.Motor
Citroen C3 Picasso 1.4 VTi Seduction: cyfrowe zegary są dobrze widoczne i czytelne. Drążek zmiany biegów sam wpada w dłoń.
Citroen C3 Picasso 1.4 VTi Seduction: cyfrowe zegary są dobrze widoczne i czytelne. Drążek zmiany biegów sam wpada w dłoń.Motor
Fiat 500L 1.4 16V Lounge: prosta obsługa, ale zegary dość słabo czytelne. Dobra jakość materiałów i spasowanie.
Fiat 500L 1.4 16V Lounge: prosta obsługa, ale zegary dość słabo czytelne. Dobra jakość materiałów i spasowanie.Motor
Ford B-Max 1.4 Titanium X: miękkie tworzywa i staranny montaż. Konsola środkowa jest przeładowana przyciskami.
Ford B-Max 1.4 Titanium X: miękkie tworzywa i staranny montaż. Konsola środkowa jest przeładowana przyciskami.Motor
Miejskie minivany spełniają oczekiwania niewielkich rodzin i są przy tym bardziej funkcjonalne niż zwykłe kompakty

Porównanie: Citroen C3 Picasso, Fiat 500L, Ford B-Max

Silnik Fiata niespecjalnie przepada za niskimi obrotami i nie garnie się do wysokich. Na 100 km zużywa średnio 7,2 l benzyny. Współpracuje ze skrzynią 6-biegową.
Silnik Fiata niespecjalnie przepada za niskimi obrotami i nie garnie się do wysokich. Na 100 km zużywa średnio 7,2 l benzyny. Współpracuje ze skrzynią 6-biegową.Motor
Seryjna regulacja radia. Pokrętło głośności jest za małe i zdarza się, że palec się po nim ślizga.
Seryjna regulacja radia. Pokrętło głośności jest za małe i zdarza się, że palec się po nim ślizga.Motor
Mimo że silnik zmaga się z największą masą własną, zapewnia zdecydowanie najlepsze osiągi i przekonuje dobrą elastycznością. Średnio na 100 km zużywa 7,6 l benzyny.
Mimo że silnik zmaga się z największą masą własną, zapewnia zdecydowanie najlepsze osiągi i przekonuje dobrą elastycznością. Średnio na 100 km zużywa 7,6 l benzyny.Motor
Cyfrowe zegary są dobrze widoczne i czytelne. Drążek zmiany biegów sam wpada w dłoń.
Cyfrowe zegary są dobrze widoczne i czytelne. Drążek zmiany biegów sam wpada w dłoń.Motor
Do obsługi radia służy joystick, umieszczony za kierownicą. To dobre i sprawdzone rozwiązanie.
Do obsługi radia służy joystick, umieszczony za kierownicą. To dobre i sprawdzone rozwiązanie.Motor
Najmniej miejsca z przodu, ale miękko wyściełane fotele.
Najmniej miejsca z przodu, ale miękko wyściełane fotele.Motor
Kanapa jest przesuwana i ma regulowany kąt oparcia. Schowki w podłodze – tylko w najbogatszej wersji.
Kanapa jest przesuwana i ma regulowany kąt oparcia. Schowki w podłodze – tylko w najbogatszej wersji.Motor
Kładzione oparcie (tylko w najbogatszej odmianie) pozwala przewieźć długie przedmioty.
Kładzione oparcie (tylko w najbogatszej odmianie) pozwala przewieźć długie przedmioty.Motor
Przyzwoita pozycja kierowcy. Fotele o za krótkim siedzisku.
Przyzwoita pozycja kierowcy. Fotele o za krótkim siedzisku.Motor
Ogromna ilość miejsca. Regulowane oparcie ma dwa ustawienia – normalne lub półleżące.
Ogromna ilość miejsca. Regulowane oparcie ma dwa ustawienia – normalne lub półleżące.Motor
Prosta obsługa, ale zegary dość słabo czytelne. Dobra jakość materiałów i spasowanie.
Prosta obsługa, ale zegary dość słabo czytelne. Dobra jakość materiałów i spasowanie.Motor
Złożone części kanapy „pięćsetki” mogą być stawiane za przednimi fotelami.
Złożone części kanapy „pięćsetki” mogą być stawiane za przednimi fotelami.Motor
Do żadnego z testowanych aut nie wsiada się tak łatwo. Najwięcej miejsca z przodu i najlepsza pozycja za kierownicą. Z tyłu brakuje przede wszystkim miejsca na szerokość.
Do żadnego z testowanych aut nie wsiada się tak łatwo. Najwięcej miejsca z przodu i najlepsza pozycja za kierownicą. Z tyłu brakuje przede wszystkim miejsca na szerokość.Motor
Miękkie tworzywa i staranny montaż. Konsola środkowa jest przeładowana przyciskami.
Miękkie tworzywa i staranny montaż. Konsola środkowa jest przeładowana przyciskami.Motor
Seryjne kładzione oparcie fotela. Pozwala przewieźć przedmioty o długości 235 cm.
Seryjne kładzione oparcie fotela. Pozwala przewieźć przedmioty o długości 235 cm.Motor
Trzy pomysły na miejskiego minivana, czyli Citroen, Fiat i Ford. Najnowsze 500L jest największe spośród konkurentów.
Trzy pomysły na miejskiego minivana, czyli Citroen, Fiat i Ford. Najnowsze 500L jest największe spośród konkurentów.Motor
Citroen C3 Picasso, Fiat 500L, Ford B-Max
Citroen C3 Picasso, Fiat 500L, Ford B-MaxMotor
Najdłuższe, najwyższe i najszersze nadwozie zapewnia największą przestrzeń wewnątrz, szczególnie w drugim rzędzie. Fiat tylko nazwą i wyglądem nawiązuje do „pięćsetki”.
Najdłuższe, najwyższe i najszersze nadwozie zapewnia największą przestrzeń wewnątrz, szczególnie w drugim rzędzie. Fiat tylko nazwą i wyglądem nawiązuje do „pięćsetki”.Motor
Citroen C3 Picasso: najstarsze auto w porównaniu wyróżnia się zgrabną sylwetką. Pod względem ilości miejsca wewnątrz nie dorównuje Fiatowi. Z przodu jest ciasne. Z tyłu – nie tak obszerne, jak 500L.
Citroen C3 Picasso: najstarsze auto w porównaniu wyróżnia się zgrabną sylwetką. Pod względem ilości miejsca wewnątrz nie dorównuje Fiatowi. Z przodu jest ciasne. Z tyłu – nie tak obszerne, jak 500L.Motor
Najtańszy jest Ford, który kosztuje od 48 400 zł. O 1590 zł więcej trzeba zapłacić za Fiata, a za Citroena – o 9000 zł.
Najtańszy jest Ford, który kosztuje od 48 400 zł. O 1590 zł więcej trzeba zapłacić za Fiata, a za Citroena – o 9000 zł.Motor
Citroen, dzięki podwójnym słupkom przednim, zapewnia bardzo dobrą widoczność w przód.
Citroen, dzięki podwójnym słupkom przednim, zapewnia bardzo dobrą widoczność w przód.Motor
Szerokie słupki przednie Forda wpływają negatywnie na widoczność z miejsca kierowcy.
Szerokie słupki przednie Forda wpływają negatywnie na widoczność z miejsca kierowcy.Motor
W Fiacie są dwa słupki z przodu – szeroki i wąski. Ten drugi tylko minimalnie ogranicza widoczność.
W Fiacie są dwa słupki z przodu – szeroki i wąski. Ten drugi tylko minimalnie ogranicza widoczność.Motor
Jednostka B-Maxa jest całkiem żwawa, a jej najgorsze wyniki elastyczności to wina skrzyni biegów o długich przełożeniach. Na 100 km zużywa 7,5 l paliwa.
Jednostka B-Maxa jest całkiem żwawa, a jej najgorsze wyniki elastyczności to wina skrzyni biegów o długich przełożeniach. Na 100 km zużywa 7,5 l paliwa.Motor
Także w Fordzie seryjna obsługa radia z kierownicy. Przyciski są dobrze oznaczone i wygodne.
Także w Fordzie seryjna obsługa radia z kierownicy. Przyciski są dobrze oznaczone i wygodne.Motor
Wszędzie, gdzie liczy się przestronność, Fiat nie ma sobie równych. Ford to auto zorientowane na... kierowcę

Zobacz również:

    Citroen C3 Picasso, Fiat 500L, Ford B-Max - podsumowanie

    Dane techniczne: Citroen C3 Picasso, Fiat 500L, Ford B-Max

     
    Citroen
    Fiat
    Ford
    Model
    C3 Picasso
    500L
    B-Max
    Wersja
    1.4 VTi Seduction
    1.4 16V Lounge
    1.4 Titanium X
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1397 cm3
    1368 cm3
    1388 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    wtrysk wielopunktowy
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    95 KM/6000
    95 KM/6000
    90 KM/5700
    Maks. moment obrotowy
    135 Nm/4000
    127 Nm/4500
    128 Nm/3500
    Napęd
    przedni
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/5-biegowa
    manualna/6-biegowa
    manualna/5-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    tarcz. went./tarczowe
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    408/177/162 cm
    415/178/166 cm
    408/175/160 cm
    Rozstaw osi
    254 cm
    261 cm
    249 cm
    Średnica zawracania
    10,6 m
    10,7 m
    10,5 m
    Masa/ładowność
    1300/447 kg
    1245/485 kg
    1275/470 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    385/1506 l
    343/1310 l
    318/1386 l
    Poj. zbiornika paliwa
    50 l (Pb 95)
    50 l (Pb 95)
    48 l (Pb 95)
    Opony
    195/60 R15
    195/65 R15
    195/55 R16
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    178 km/h
    178 km/h
    171 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,2 s
    12,4 s
    13,8 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,8 s
    13,2 s →
    13,6 s →
    Elastyczność 60-100 km/h
    10,9 s (4. bieg)
    13,3 s (4. bieg) →
    16,0 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    17,7 s (5. bieg)
    21,4 s (5. bieg) →
    28,8 s (5. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    39,8 m →
    37,1 m ↑
    38,6 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    39,4 m →
    37,4 m ↑
    39,0 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,8 dB
    65,8 dB →
    66,0 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    98 km/h
    98 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,0
    2,9
    2,5
    Zużycie paliwa
     
     
     
    Dane producenta
    (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,7/5,4/6,6
    8,3/5,0/6,2
    7,9/4,9/6,0
    Teoretyczny zasięg
    760 km
    810 km
    800 km
    Dane testowe
    (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,8/6,4/7,6
    8,4/5,9/7,2
    9,0/6,0/7,5
    Rzeczywisty zasięg
    660 km
    690 km
    640 km
    Cena wersji podstawowej**
    57 400 zł
    49 990 zł
    48 400 zł
    Cena
    63 400 zł
    65 000 zł
    63 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem

    Punktacja - segment: auta miejskie

    Punktacja - segment: auta miejskie
    Punktacja - segment: auta miejskieMotor