Peugeot 208 1.2 VTi Active - test
Żeby cieszyć się niewielkim zużyciem paliwa tego Peugeota trzeba najpierw sporo zainwestować w jego zakup.
Trzycylindrowe silniki to synonim oszczędności - zarówno dla producenta auta, jak i jego nabywcy. Z jednej strony są tańsze w produkcji, co powinno przekładać się na ich cenę, z drugiej mają być oszczędniejsze w eksploatacji. W przypadku Peugeota 208 1.2 VTi założenia te sprawdzają się połowicznie.
Olbrzymią zaletą 82-konnej jednostki jest małe zużycie paliwa. Przy równomiernej jeździe z prędkością rzędu 70-80 km/h można osiągnąć wynik poniżej 4 l/100 km. Dynamiczna jazda miejska przynosi rezultat niewiele przekraczający 6 l/100 km. Więcej niż 7 l/100 km wręcz trudno z tego auta "wycisnąć".
Gorsza wiadomość: w najtańszej dostępnej wersji - Active - pięciodrzwiowy Peugeot 208 1.2 kosztuje ponad 50 tys. zł, co jak na auto miejskie z umiarkowanie bogatym wyposażeniem nie jest kwotą małą. Inna sprawa, że za te pieniądze otrzymuje się ogólnie udany samochód. Silnik zapewnia więcej niż wystarczające w codziennej jeździe osiągi, zawieszenie miękko pochłania nierówności, a wnętrze jest przestronne i dobrze wykonane. Oryginalny rozkład przyrządów (wysoko umieszczone zegary, eliminacja większości typowych przycisków i pokręteł) okazuje się ergonomiczny. Poważnych czy irytujących błędów uniknięto.
Bardzo wygodny samochód, świetnie sprawdzający się przede wszystkim w mieście.
Peugeot 208 1.2 VTi Active: plusy
- oszczędny, a jednocześnie dynamiczny silnik,
- komfortowe zawieszenie,
- efektowny styl nadwozia i wnętrza
Peugeot 208 1.2 VTi Active: minusy
- głośna praca silnika,
- niezbyt precyzyjna praca skrzyni biegów,
- wysoka cena auta jak na swoją klasę
Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Robert Brykała