Opel Adam 1.4 Glam - test

Najmniejszy Opel dołączył do aut, w których styl wygrywa z funkcjonalnością. Co, poza wyglądem, ma do zaoferowania?

Opel Adam podąża szlakiem wytyczonym przez Mini. Choć nie nawiązuje do żadnego historycznego modelu, też stawia przede wszystkim na stylowe nadwozie. I nic dziwnego, wszak tego typu auta kupuje się oczami. Już na pierwszy rzut oka uwagę zwraca oryginalna sylwetka i dach, który dzięki "podciętym" tylnym słupkom sprawia wrażenie, jakby unosił się nad resztą nadwozia.

Ale wygląd to nie wszystko - czy poza nim Adam ma jakieś zalety? Owszem, choć w przypadku wielu z nich trzeba dodać "ale", czasem wcale nie takie małe.

Na przykład wnętrze - jest dobrze wykończone i łatwe w obsłudze, a pod względem ilości miejsca z przodu dystansuje niejedno znacznie większe auto. Ale w drugim rzędzie siedzeń jest bardzo ciasno i żeby w ogóle ktokolwiek tam się wcisnął, jadący z przodu muszą przesunąć swoje fotele. A bagażnik jest wręcz symboliczny - nawet przeciętne zakupy lepiej wrzucić na tylne siedzenia niż na siłę je tu upychać.

Reklama

W przypadku zawieszenia i układu kierowniczego jest podobnie - zapewniają one niezłą zwinność i świetne, neutralne prowadzenie w zakrętach, ale na polskich, dziurawych drogach Adam zachowuje się dość nerwowo, przenosząc zbyt wiele wstrząsów do kabiny.

Tak samo silnik - najmocniejsza z dostępnych jednostek zapewnia Adamowi zupełnie niezłe osiągi i imponuje sprawnością przy najniższych obrotach. Progi zwalniające można bez ryzyka zdławienia silnika pokonywać na "trójce". Ale dynamiczna jazda wymaga utrzymywania wskazówki obrotomierza w pobliżu czerwonego pola.

53 700 zł wydaje się dużą kwotą za tak małe auto, jednak Adamowi trzeba przyznać jedno - żadnym innym modelem w tej cenie nie da się tak wyróżnić.

Opel Adam 1.4 Glam - podsumowanie

Opel Adam 1.4 Glam: plusy

  • stylowe nadwozie,
  • mnóstwo możliwości personalizacji,
  • obszerna przednia część kabiny,
  • duża zwinność.


Opel Adam 1.4 Glam: minusy

  • mało miejsca na tylnych siedzeniach,
  • mikroskopijny bagażnik,
  • nie najlepsze tłumienie nierówności,
  • wysoka cena.


Adam ma dużo stylu i pozwala się wyróżnić, ale to nadal wyjątkowo niszowy model.

Dane techniczne: Opel Adam 1.4 Glam

Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1398 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna100 KM/6000
Maks. moment obrotowy130 Nm/4000
Skrzynia biegówman./5-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.370/172/148 cm
Rozstaw osi231 cm
Masa/ładowność1124/356 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)170/663 l
Poj. zbiornika paliwa38 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,5 s
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)7,3/4,4/5,5
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)8,5/5,6/7,0
Cena53 700 zł

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Opel Cascada - PIERWSZA JAZDA

Opel Combo Tour 1.6 CDTI Enjoy - TEST

Motor

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy