Land Rover Discovery Sport TD4 HSE Luxury – test
Discovery Sport to dobry sposób na wyróżnienie się wśród SUV-ów premium klasy średniej. Niestety, wyróżnia się on także wysoką ceną.
Po drogach w Polsce jeździ tak dużo średniej wielkości SUV-ów klasy premium, że nabywcy tych najpopularniejszych (Volvo XC60, Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC) właściwie wtapiają się w tłum.
Jest jednak dobry sposób na wyróżnienie się w tej klasie. Wystarczy wybrać Land Rovera Discovery Sport - SUV-a o wiele rzadziej spotykanego, który właściwie w niczym nie ustępuje najpopularniejszej czwórce.
Elegancko i wciąż - choć od debiutu minęły już ponad 2 lata - bardzo świeżo wyglądające nadwozie tego modelu kryje przestronną i świetnie wykończoną kabinę. Za dopłatą (5920 zł) może ona oferować trzeci rząd siedzeń, co dodatkowo wyróżnia Discovery Sport na tle bezpośrednich rywali.
Zawieszenie zestrojono stosunkowo sztywno, przez co na zniszczonych drogach podróżni odczuwają wstrząsy. Za to do prowadzenia trudno mieć uwagi - auto bardzo pewnie pokonuje zakręty, a ewentualna podsterowność ujawnia się późno i delikatnie.
180-konny diesel z bardzo dobrym 9-biegowym automatem zapewniają niezłe osiągi przy zupełnie rozsądnym zapotrzebowaniu na paliwo (spokojna jazda w trasie, z prędkością do 100 km/h, przynosi wynik 5,8 l na 100 km, w mieście zużycie rośnie do 8,8 l/100 km). Ta wersja silnikowa wydaje się optymalnym wyborem dla tego modelu.
Tego samego nie można powiedzieć o odmianie wyposażeniowej. O ile bazowa, Pure, jest atrakcyjnie wyceniona (186 400 zł to mniej niż trzeba zapłacić za konkurencyjne Q5 czy X3), o tyle topowa wersja HSE Luxury za 258 200 zł jest po prostu droga. Za tyle można już kupić większe i mocniejsze BMW X5. A auto na zdjęciach ma jeszcze sporo, i to wcale nie tanich, dodatków.
+ ciekawy wygląd
+ przestronna kabina
+ pewne prowadzenie
+ dobre osiągi
+ rozsądne zużycie paliwa
+ ponadprzeciętne zdolności terenowe (prześwit 21,2 cm, głębokość brodzenia 60 cm)
- wysoka cena testowanej wersji HSE Luxury
- przeciętny komfort jazdy
Dobra alternatywa dla najpopularniejszych SUV-ów klasy premium. Choć raczej w tańszych wersjach.
Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 5/2017
Używany Land Rover Discovery I (1989-1997) – OPINIE O SAMOCHODACH
Land Rover Discovery 2 – SAMOCHODY UŻYWANE
Używany Land Rover Discovery 3 (2004-2009) – OPINIE O SAMOCHODACH