Land Rover Defender– w ciężki teren w garniturze

Land Rover Defender 2020
Land Rover Defender 2020 INTERIA.PL

Land Rover Defender 2020 na zdjęciach

Land Rover Defender 2020 na zdjęciach
Land Rover Defender 2020 na zdjęciachINTERIA.PL
Land Rover Defender 2020 na zdjęciach
Land Rover Defender 2020 na zdjęciachINTERIA.PL
Styliści pozostawili przednie okrągłe reflektory, ale mają one "przyciętą" górną część, a całość ukryto pod prostokątnym kloszem (poprzednik miał okrągły reflektor na kontrastowym, kwadratowym polu). Z tyłu nadal znajdziemy drzwi bagażnika otwierane na bok z kołem zapasowym, a światła sprawiają wrażenie "rozrzuconych" (w poprzedniku były to osobne lampki umieszczone w różnych miejscach).
Styliści pozostawili przednie okrągłe reflektory, ale mają one "przyciętą" górną część, a całość ukryto pod prostokątnym kloszem (poprzednik miał okrągły reflektor na kontrastowym, kwadratowym polu). Z tyłu nadal znajdziemy drzwi bagażnika otwierane na bok z kołem zapasowym, a światła sprawiają wrażenie "rozrzuconych" (w poprzedniku były to osobne lampki umieszczone w różnych miejscach). INTERIA.PL
Nowy Defender dostępny jest w dwóch wersjach - trzydrzwiowej krótkiej (90) i wydłużonej, pięciodrzwiowej (110). Ciekawostką będzie możliwość zamówienia dodatkowego, niewielkiego siedzenia instalowanego między przednimi, wzorem pierwszych Land Roverów. W ten sposób nawet krótszą wersją przewieziemy do sześciu osób. Odmiana długa oferuje też klasyczny, trzeci rząd siedzeń.
Nowy Defender dostępny jest w dwóch wersjach - trzydrzwiowej krótkiej (90) i wydłużonej, pięciodrzwiowej (110). Ciekawostką będzie możliwość zamówienia dodatkowego, niewielkiego siedzenia instalowanego między przednimi, wzorem pierwszych Land Roverów. W ten sposób nawet krótszą wersją przewieziemy do sześciu osób. Odmiana długa oferuje też klasyczny, trzeci rząd siedzeń. INTERIA.PL
Gama silnikowa Defendera składa się z dwóch silników benzynowych oraz dwóch diesla. Pierwsze to jednostka 2-litrowa o mocy 300 KM oraz 3-litrowa, generująca 400 KM. Oba wykorzystują technologię mikrohybrydową. Alternatywa to 2-litrowy diesel w wersjach 200 i 240 KM. W przyszłym roku gama zostanie rozszerzona o hybrydę plug-in.
Gama silnikowa Defendera składa się z dwóch silników benzynowych oraz dwóch diesla. Pierwsze to jednostka 2-litrowa o mocy 300 KM oraz 3-litrowa, generująca 400 KM. Oba wykorzystują technologię mikrohybrydową. Alternatywa to 2-litrowy diesel w wersjach 200 i 240 KM. W przyszłym roku gama zostanie rozszerzona o hybrydę plug-in. INTERIA.PL
Defender może pochwalić się prześwitem wynoszącym nawet 291 mm oraz głębokością brodzenia 900 mm. Kąty natarcia, zejścia oraz rampowy to odpowiednio 38, 40 oraz 28 stopni (dla wydłużonej wersji). Jazdę po nieznanym terenie ułatwia system "przezroczystej maski" (kierowca widzi na ekranie co dokładnie jest tuż przed samochodem i pod nim), a także sonar mierzący głębokość pokonywanej przeszkody wodnej.
Defender może pochwalić się prześwitem wynoszącym nawet 291 mm oraz głębokością brodzenia 900 mm. Kąty natarcia, zejścia oraz rampowy to odpowiednio 38, 40 oraz 28 stopni (dla wydłużonej wersji). Jazdę po nieznanym terenie ułatwia system "przezroczystej maski" (kierowca widzi na ekranie co dokładnie jest tuż przed samochodem i pod nim), a także sonar mierzący głębokość pokonywanej przeszkody wodnej.INTERIA.PL
Land Rover zdecydował się pozbawić Defendera osobnej dźwigni do sterowanie napędem. Zamiast tego mamy do dyspozycji predefiniowane ustawienia na różne rodzaje nawierzchni lub możliwość wybrania funkcji Auto i zdania się na to, że elektronika sama wykryje z jakim terenem ma do czynienia. Samochód wyposażony jest w reduktor i stały napęd na cztery koła z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego. Na liście opcji znajdziemy blokadę także tylnego "dyfra" oraz... pneumatyczne zawieszenie z regulacją prześwitu.
Land Rover zdecydował się pozbawić Defendera osobnej dźwigni do sterowanie napędem. Zamiast tego mamy do dyspozycji predefiniowane ustawienia na różne rodzaje nawierzchni lub możliwość wybrania funkcji Auto i zdania się na to, że elektronika sama wykryje z jakim terenem ma do czynienia. Samochód wyposażony jest w reduktor i stały napęd na cztery koła z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego. Na liście opcji znajdziemy blokadę także tylnego "dyfra" oraz... pneumatyczne zawieszenie z regulacją prześwitu. INTERIA.PL
Auto zbudowano na zupełnie nowej architekturze, bazującej nie na ramie, a na aluminiowym monokoku, który ma zapewniać trzy razy większą sztywność nadwozia, niż ramowa konstrukcja. Z pewnością auto oferuje imponujące możliwości przewozowe - do 900 kg ładowności, 300 kg nośności dachu (168 kg kiedy zdecydujemy się na materiałowy, składany dach) oraz uciąg do 3720 kg.
Auto zbudowano na zupełnie nowej architekturze, bazującej nie na ramie, a na aluminiowym monokoku, który ma zapewniać trzy razy większą sztywność nadwozia, niż ramowa konstrukcja. Z pewnością auto oferuje imponujące możliwości przewozowe - do 900 kg ładowności, 300 kg nośności dachu (168 kg kiedy zdecydujemy się na materiałowy, składany dach) oraz uciąg do 3720 kg. INTERIA.PL
Land Rover Defender 2020 na zdjęciach
Land Rover Defender 2020 na zdjęciachINTERIA.PL
Nowy Defender został zaprojektowany jako nowoczesny samochód, ale pozostający wierny duchowi swojego legendarnego poprzednika. Auto zachowało więc swój pudelkowaty kształt klasycznej terenówki, ale zostało oczywiście mocno wyoblone.
Nowy Defender został zaprojektowany jako nowoczesny samochód, ale pozostający wierny duchowi swojego legendarnego poprzednika. Auto zachowało więc swój pudelkowaty kształt klasycznej terenówki, ale zostało oczywiście mocno wyoblone. INTERIA.PL
Land Rover Defender 2020 na zdjęciach
Land Rover Defender 2020 na zdjęciachINTERIA.PL
Land Rover Defender 2020 na zdjęciach
Land Rover Defender 2020 na zdjęciachINTERIA.PL
Projekt wnętrza został oparty na prostych kształtach, ale sporo w nim nowoczesności. Kierowca ma do dyspozycji dwa ekrany - jeden zastępujący zegary oraz drugi, dotykowy, pozwalający na obsługę większości funkcji. Trzeci może być umieszczony w lusterku wstecznym i wzorem innych modeli marki pokazywać obraz za samochodem, co jest szczególnie przydatne, gdy załadujemy auto po sam dach.
Projekt wnętrza został oparty na prostych kształtach, ale sporo w nim nowoczesności. Kierowca ma do dyspozycji dwa ekrany - jeden zastępujący zegary oraz drugi, dotykowy, pozwalający na obsługę większości funkcji. Trzeci może być umieszczony w lusterku wstecznym i wzorem innych modeli marki pokazywać obraz za samochodem, co jest szczególnie przydatne, gdy załadujemy auto po sam dach. INTERIA.PL
Land Rover Defender 2020 na zdjęciach
Land Rover Defender 2020 na zdjęciachINTERIA.PL
Land Rover Defender 2020 na zdjęciach
Land Rover Defender 2020 na zdjęciachINTERIA.PL
Land Rover Defender 2020 na zdjęciach
Land Rover Defender 2020 na zdjęciachINTERIA.PL
Land Rover Defender 2020 na zdjęciach
Land Rover Defender 2020 na zdjęciachINTERIA.PL
Land Rover Defender 2020 na zdjęciach
Land Rover Defender 2020 na zdjęciachINTERIA.PL
Land Rover Defender 2020 na zdjęciach
Land Rover Defender 2020 na zdjęciachINTERIA.PL
Land Rover Defender 2020 na zdjęciach
Land Rover Defender 2020 na zdjęciachINTERIA.PL
Land Rover Defender 2020 na zdjęciach
Land Rover Defender 2020 na zdjęciachINTERIA.PL
Land Rover Defender 2020 na zdjęciach
Land Rover Defender 2020 na zdjęciachINTERIA.PL
Land Rover Defender 2020
Land Rover Defender 2020 INTERIA.PL
Land Rover Defender 2020
Land Rover Defender 2020INTERIA.PL
Land Rover Defender 2020INTERIA.PL
Land Rover Defender 2020 w Tatrach INTERIA.PL
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?