Kia Cee'd SW - pierwsza jazda
Koreańska ofensywa trwa. Oto kolejna nowość w gamie Kii - Cee'd w pojemnej wersji kombi, oznaczony jako SW.
Kia Cee'd to obecnie ósmy pod względem popularności kompakt w Polsce. Jest jednak spora szansa, że jej pozycja się poprawi. Niedawno zadebiutowała bowiem druga generacja Cee'da, która pod względem wykonania i dopracowania zrobiła wielki krok naprzód. A teraz dołącza do niej bardziej praktyczne kombi.
Cee'd SW jest o 20 cm dłuższy od wersji hatchback, dzięki czemu ma o niemal 150 litrów większy bagażnik - jego pojemność to 528 l. Dwie najdroższe odmiany seryjnie oferują system szyn w bagażniku z przesuwalnymi hakami, poprzeczką i siatką do mocowania bagażu oraz siatkę oddzielającą część bagażową od kabiny pasażerskiej. Zauważalnie wzrosła ilość miejsca we wnętrzu - z tyłu nawet podróżnym o wzroście 190 cm nie brakuje miejsca na nogi czy głowy.
Nieznacznie pogorszyły się za to osiągi auta i wzrosło zapotrzebowanie na paliwo. Odmiany benzynowe zużywają go na każde 100 km średnio o 0,5 l, a diesle - o 0,3 l więcej. Optymalnym silnikiem wydaje się 110-konny turbodiesel, który zapewnia wystarczające osiągi, a podczas pierwszych jazd zużył średnio 5 l/100 km.
Cee'd SW jest o 3-4 tys. zł droższy od hatchbacka. Biorąc pod uwagę większą funkcjonalność - warto dopłacić.
Marcin Laska