Hyundai Genesis Coupe 3.8i - test

Hyundai Genesis Coupe znany jest z tego, że lubi zamiatać tyłem. Po niedawnym liftingu robi to jeszcze lepiej.

Pierwsze tylnonapędowe coupe koreańskiej marki doczekało się modernizacji - wprawdzie na początku zeszłego roku, ale dopiero teraz trafiło na polski rynek. Auto na zewnątrz upodobniło się do współczesnych modeli Hyundaia, zyskując m.in. zmienione przód i tył z lampami wykorzystującymi technologię LED.

Zmodyfikowano także nastawy zawieszenia i układ kierowniczy z hydraulicznym wspomaganiem (stał się o 7% bardziej bezpośredni), a silnik wzmocniono o 44 KM. To pozwoliło skrócić czas przyspieszania do 100 km/h z 6,4 do 6,1 s, co jest wynikiem na poziomie... ostrych kompaktów.

Reklama

Jednostka Genesisa już przy niskich obrotach żywiołowo reaguje na gaz, a swoją moc rozwija w sposób bardzo harmonijny. Sprzęgło nadal pracuje dość ciężko, a 6-stopniowa przekładnia ręczna jest na bakier z precyzją.

ESP może teraz pracować trój- a nie dwustopniowo. Jeśli jest w pełni włączone reaguje nagle i brutalnie. W trybie pośrednim pozwala z kolei na niewielkie uślizgi tylnej osi. Zabawa zaczyna się jednak wraz z jego dezaktywacją. Wtedy Genesis, zaopatrzony w mocną szperę typu Torsen przy tylnych kołach, wręcz prowokuje do jazdy poślizgami. Ba, robi to jakby od niechcenia, dając kierowcy pełną kontrolę i sporo czasu na reakcję. To zasługa także bardzo długiego rozstawu osi, wynoszącego aż 282 cm.

Niestety, Hyundai wykazuje się dość dużą podsterownością w zakrętach. Brakuje mu również lekkości znanej z Toyoty GT86, ale to nie przeszkadza w tym, by cieszyć się nim zawsze wtedy, kiedy droga skręca.

Na dodatek, ma jedne z najtańszych koni mechanicznych na rynku!

Hyundai Genesis Coupe 3.8i - podsumowanie

Jest szybki, ma dobrą cenę i z łatwością jeździ poślizgami. Jako zabawka - świetny.

Hyundai Genesis Coupe 3.8i: plusy

  • płynne rozwijanie mocy,
  • dobre osiągi,
  • czteromiejscowe nadwozie,
  • lepszy niż niezły komfort resorowania.


Hyundai Genesis Coupe 3.8i: minusy

  • duża podsterowność,
  • skrzynia ręczna o nie najlepszej precyzji,
  • brak aktywnych systemów wspomagania kierowcy.

Dane techniczne: Hyundai Genesis Coupe 3.8i

Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa3778 cm3
Układ cylindrów/zaworyV6/24
Moc maksymalna347 KM/6000
Maks. moment obrotowy400 Nm/5300
Skrzynia biegówman./6-biegowa
Napędtylny
Dług./szer./wys.463/187/139 cm
Rozstaw osi282 cm
Masa/ładowność1548/402 kg
Poj. bagażnika332 l
Poj. zbiornika paliwa65 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna260 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h6,1 s
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)15,5/7,8/10,7
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)16,2/9,1/12,7
Cena160 100 zł

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Nissan 370Z Nismo - TEST

Hyundai i40, Mazda 6, Peugeot 508, Volkswagen Passat - PORÓWNANIE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama