BMW X1 xDrive20d Steptronic - test

Najmniejszy SUV w gamie BMW doskonale sprawdza się w mieście, a z mocnym dieslem daje też sporo radości w trasie.

Bazowy SUV BMW debiutował w 2009 roku. Osiągnął więc już wiek, który pozwala myśleć o liftingu. Ten właśnie przeprowadzony jest chyba mniej niż symboliczny, bo nawet producent mówi o "wjechaniu na rynek z nową atmosferą kabiny i z nowymi akcentami w karoserii", co w praktyce oznacza, że zmieniło się naprawdę niewiele.

Ale prawda jest taka, że X1 nie wymaga jeszcze rewolucji, bo to ciągle atrakcyjny i doceniany przez klientów model. Jego atrakcyjność mają podnieść nowe pakiety stylizacyjne: xLine, Sport Line i M Sport. Prezentowane X1 wyposażono w pierwszy z nich (cena 8300 zł). Z zewnątrz charakteryzuje się srebrnymi wstawkami w zderzakach i takim malowaniem listew grilla, a także zmienioną końcówką wydechu i 18-calowymi felgami. W kabinie wyróżnia się częściowo skórzaną tapicerką i efektownymi drewnianymi elementami wykończenia kokpitu.

Reklama

Za kierownicą X1 siedzi się nisko, a wrażenia z jazdy w bardziej przypominają typowe BMW niż typowego SUV-a. Zawieszenie jest stosunkowo sztywne, układ kierowniczy pracuje z wyraźnym i przyjemnym oporem - X1 świetnie czuje się w zakrętach, nawet tych szybko pokonywanych.

Emocji potrafi też dostarczyć 2-litrowy turbodiesel. Silnik ma przyjemne brzmienie, a 184 KM i 380 Nm odpowiadają za świetne osiągi i rewelacyjną elastyczność. Niestety, nie jest tak oszczędny jak zapewnia BMW - w teście auto zużywało o ponad 2 l/100 km więcej, niż deklaruje producent.

BMW X1 xDrive20d Steptronic - podsumowanie

Typowe BMW nastawione na właściwości jezdne, a nie na funkcjonalność SUV-a.

BMW X1 xDrive20d Steptronic: plusy

  • jakość wykonania,
  • wygodna pozycja za kierownicą,
  • osiągi,
  • praca silnika i skrzyni biegów,
  • 5-letni pakiet serwisowy w cenie auta


BMW X1 xDrive20d Steptronic: minusy

  • wysoka cena zakupu,
  • kosztowne opcje,
  • mało miejsca na tylnej kanapie

Dane techniczne: BMW X1 xDrive20d Steptronic

 BMW X1
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1995 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna184 KM/4000
Maks. moment obrotowy380 Nm/1750
Skrzynia biegówaut./8-biegowa
Napęd4x4
Dług./szer./wys.448/180/155 cm
Rozstaw osi276 cm
Masa/ładowność1660/550 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)420/1350 l
Poj. zbiornika paliwa65 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna213 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,0 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)6,1/5,1/5,4
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)8,8/6,7/7,7
Cena157 570 zł

Tekst: Wojtek Jurko, zdjęcia: Robert Brykała

BMW X5 M50d - TEST

Mercedes GLA 200 CDI DCT 4Matic - TEST

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy