Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition - test
180-konnym Audi A3 w wersji cabrio można jechać szybko, ale nie warto. Do tego auta bardziej pasuje relaksacyjny styl jazdy.
Audi A3 Cabriolet w najmocniejszej wersji 1.8 TFSI rozwija maksymalną prędkość bliską 250 km/h, a rozpędzenie go do 100 km/h zajmuje niecałe 8 sekund. To bardzo dobre wyniki, z czym jest pewien problem.
Jadąc szybko, jedzie się krócej. A w porządnym kabriolecie chodzi o coś zupełnie przeciwnego - mniej liczy się cel podróży, większe znaczenie ma pokonywanie kilometrów samo w sobie. Na szczęście, przy spokojnej jeździe ten samochód także dostarcza sporo frajdy. Zawirowania powietrza nie przeszkadzają do prędkości rzędu 70-80 km/h, nawet przy opuszczonych szybach bocznych. Silnik przy niskich obrotach pracuje niemal bezgłośnie. Dzięki dużej sztywności nadwozia i dobrze dobranej charakterystyce zawieszenia auto porusza się spokojnie nawet po bardzo dziurawych drogach. Właściwie jedynym zmartwieniem kierowcy jest panująca pogoda.
Gdy aura jednak wymusza zamknięcie dachu, A3 Cabriolet zamienia się w praktyczny samochód codziennego użytku. Dach od wewnątrz wykończony jest elegancką podsufitką i zapewnia dobrą izolację akustyczną. Miejsca w środku z powodzeniem wystarczy dla czwórki osób - trochę ekwilibrystyki wymaga tylko wsiadanie na kanapę. Bagażnik ma 320 litrów (przy złożonym dachu - 275), w aucie tej klasy trudno wymagać więcej. Bez wątpienia nie jest to auto na jeden sezon, ale na cały rok. Na lato po prostu trochę bardziej.
Jak ktoś lubi auta z otwartym nadwoziem, ten model na pewno go nie rozczaruje.
Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition: plusy
- olbrzymia przyjemność z jazdy,
- komfortowe zawieszenie,
- znakomita jakość wykonania,
- bardzo dobre walory praktyczne
Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambition: minusy
- wysoka cena zakupu,
- spore zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe
Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Krzysztof Paliński