Znamy nazwę polskiego auta. To Hussarya

Prezentujemy ostateczną, produkcyjną wersję polskiego supersamochodu. Znamy też jego handlową nazwę. To Arrinera Hussarya.

Prace nad obecną stylistyką tego auta trwały 14 miesięcy, podczas których bryła nadwozia została poddana m.in. badaniom aerodynamicznym przy prędkości 360 km/h. Wiele analiz i testów przeprowadzono przy współpracy z Politechniką Warszawską (MEiL) pod kierownictwem prof. Janusza Piechny.

Hussarya to auto wyposażone m.in. w dwa wychylane spoilery, które przy prędkościach wynoszących ponad 150 km/h zachowują się jak hamulec aerodynamiczny, ustawiając się pod kątem 50 stopni, dzięki czemu skraca się droga hamowania. W przyszłości m.in. te spoilery posłużą także jako elementy aktywnej aerodynamiki.

Reklama

Na przełomie sierpnia i września Arrinera Automotive S.A. planuje zaprezentować wygląd tzw. serii 33. Będzie to limitowana wersja Hussarya, która zostanie wyprodukowana jedynie w liczbie 33 sztuk. Te unikatowe egzemplarze będą się różniły m.in. wyposażeniem oraz elementami stylistycznymi wnętrza i nadwozia, zastrzeżonymi tylko dla tej serii.

Testy Arrinera Hussarya zaplanowane są m.in. w kompleksie badawczym IDIADA w Hiszpanii. Wprowadzenie auta do sprzedaży nie nastąpi wcześniej niż pod koniec 2013 roku. Arrinera będzie oferowana zarówno z kierownicą po lewej jak po prawej stronie.

Przypomnijmy, że w 2011 roku firma Arrinera Automotive S.A. podpisała list intencyjny dotyczący uruchomienia produkcji supersamochodu Arrinera przez, należącą do Ferrostaal Automotive GmbH z Essen, firmę SILS Centre z Gliwic.

Arrinera Automotive S.A. to polska spółka, która powstała w 2008 roku. Jej celem jest opracowanie projektu, produkcja i sprzedaż supersamochodu Arrinera. Będzie pierwszym supersamochodem, który powstanie w Polsce. Pomysł, kapitał, większość prac projektowych oraz produkcja są dziełem polskich inżynierów i przedsiębiorców.

Spółka otrzymała wsparcie brytyjskiego konstruktora samochodów sportowych Lee Noble, który jest członkiem Rady Nadzorczej Arrinera Automotive S.A. oraz jej akcjonariuszem.

W czerwcu 2011 Arrinera Automotive SA zakończyła prace nad prototypem A.H.1 i zaprezentowała go inwestorom. W lipcu spółka pokazała po raz pierwszy prototyp A.H.1 w ruchu. Prototyp samochodu to pojazd zaprojektowany i zbudowany w celu sprawdzenia możliwości firmy i jej zasobów do budowy auta docelowego.

Prototyp A.H.1 posłużył wielu celom, takim jak chociażby: testowanie zastosowanych rozwiązań, ergonomii i poziomu wyciszenia kabiny pasażerskiej, wyeliminowanie błędów czy też zebranie informacji dotyczących postrzegania stylistyki samego samochodu przez zarówno miłośników motoryzacji, profesjonalistów związanych z branżą, jak i potencjalnych klientów. Prototyp A.h.1 w obecnej formie nigdy nie miał wejść do produkcji, posłużył jedynie jako platforma badawcza.

Zakładane dane techniczne supersamochodu Arrinera

Długość (mm): 4450

Szerokość (mm): 2056

Wysokość (mm): 1190

Rozstaw kół przód (mm): 1744

Rozstaw kół tył (mm): 1744

Rozstaw osi (mm): 2695

Pojemność silnika (l): 6,2

Silnik: V8

Moc (KM): 650

Maks. moment obr. (Nm): 820

Skrzynia biegów: Graziano

Masa (kg): 1300

Masa/moc (kg/1 KM): 2,0

0-100 km/h: 3,2

0-200 km/h: 8,9

0-200-0 km (s): 14,3

200-0 km/h (m): 133

Czas na 1/4 mili (s): 11.0

Prędkość maks.: 340

Przeciążenie w zakręcie (g): 1,3

Zobacz na filmach, jak arrinera wyglądała wcześniej. Powstał nawet jeden prototypowy egzemplarz, którego pokaz odbył się rok temu:

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy