Volkswagen uderza w małe!
Niemiecki Volkswagen szybko zareagował na kryzys na światowych rynkach.
Już wcześniej zapowiadano, że w 2011 roku do produkcji wejdzie najmniejszy w ofercie model, oparty na prototypie up!
Jego największą zaletą ma być niskie spalanie, szacuje się, że nie przekraczające 3.5 l/100 km.
To jednak nie koniec planów Volkswagena w segmencie samochodów najmniejszych. Widząc szansę przetrwania ciężkich czasów w rozwoju tego typu pojazdów niemiecka firma zamierza wprowadzić na rynek autko mniejsze niż up!. Dwuosobowy samochód ma być oparty na tej samej, tylko skróconej, płycie podłogowej co up!, a dzięki niższej cenie zagrozić smartowi fortwo.
Mały vw ma być napędzany trzycylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności jednego litra, który średnio ma zużywać zaledwie 2 litry oleju napędowego na 100 km! Niemcy prowadzili również próby z wykorzystaniem jednostki dwucylindrowej, ostatecznie jednak nie zdała ona egzaminu. Wysokie obroty konieczne do ruszenia zbyt zawyżały zużycie paliwa.
W odróżnieniu od smarta, którego silnik jest zlokalizowany z tyłu i napędza koła tylne, jednostka volkswagena ma być napędzana z przodu i oczywiście napędzać przednią oś.