Volkswagen Trinity będzie rewolucyjnym elektrykiem?

Zupełnie nowy model Volkswagena ma nie tylko być flagowym elektrykiem w gamie. Ten samochód ma wyznaczyć nowe standardy i ostatecznie przekonać wszystkich sceptyków do pojazdów elektrycznych.

Volkswagen Trinity
Volkswagen TrinityInformacja prasowa (moto)

Wyjaśnijmy na początku, że Trinity to tylko nazwa projektu, a nie modelu, który najpewniej otrzyma oznaczenie ID. z odpowiednio wysoką cyfrą na końcu. Volkswagen opublikował póki co tylko jedną grafikę, prezentującą kontury nadwozia tego flagowego sedana (lub liftbacka). Samochód ten wejdzie na rynek w 2026 roku.

Dlaczego dopiero wtedy? Producent dopiero rozwija swoją gamę elektryków i w tym czasie zaprezentuje inne modele. Przede wszystkim jednak chodzi o to, że projekt Trinity ma oferować kierowcom rzeczy, które obecnie nie są jeszcze wykonalne. Nowość Volkswagena ma wyznaczyć nowe standardy pod względem osiągów, zasięgu, szybkości ładowania oraz oprogramowania.Jeśli chodzi o osiągi, to raczej nie spodziewamy się rewolucji. Flagowy Volkswagen nie przebije Porsche Taycana ani Audi e-trona GT, ale przecież nie musi, a i tak może być wyjątkowo szybkim autem. Znacznie ciekawsze jest zapewnienie dotyczące zasięgu oraz szybkości ładowania. Volkswagen nie podaje żadnych szczegółów, ale przykładowo ID.3 z największą baterią może przejechać do 550 km. Skoro ma to być rewolucja, to obstawiamy zasięg rzędu 800-1000 km. Natomiast czas ładowania akumulatorów ma być porównywalny... z tankowaniem auta spalinowego! Volkswagen musi więc planować wykorzystanie zupełnie nowego rodzaju baterii.

Volkswagen ID Vizzion Concept to wizja nowego flagowego modeluInformacja prasowa (moto)

Inną ciekawą nowością ma być możliwość zamawiania dodatkowego wyposażenia już po zakupie samochodu. Już teraz niektórzy producenci eksperymentują z tym rozwiązaniem (np. Audi), dając możliwość odblokowania funkcji w systemie multimedialnym. Volkswagen chce jednak iść o wiele dalej. Przykładowo flagowy elektryk ma być przygotowany do jazdy autonomicznej na poziomie czwartym (pełna autonomia, lecz z zachowaniem opcji pełnej kontroli przez kierowcę), ale opcja ta nie będzie dostępna od początku sprzedaży i zostanie później aktywowana dzięki aktualizacji oprogramowania.

***

Volkswagen ID.3 jesienią...INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas