Volkswagen Tarok Concept. Mniejszy "brat" Amaroka
Na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym w Sao Paulo Volkswagen zaprezentował ciekawy pojazd o nazwie Tarok Concept. W opinii przedstawicieli niemieckiej marki samochód łączyć ma najlepsze cechy współczesnych crossoverów z możliwościami oferowanymi przez pickupy.
Ważną cechą konstrukcyjną pięciomiejscowego pick-upa jest przedłużana skrzynia ładunkowa. Jej podłogę można wydłużyć nie tylko poprzez otwarcie tylnej burty, ale także dzięki wykorzystaniu nowo opracowanego mechanizmu, który umożliwia złożenie dolnej części tylnej ścianki kabiny pasażerskiej.
Dzięki temu rozwiązaniu do przewozu ładunku można również wykorzystać tylną część kabiny, np. po to, żeby przetransportować szczególnie długie przedmioty. Stosownie do tych większych możliwości transportowych Taroka zwiększono też jego maksymalne obciążenie, które wynosi aż tonę.
Ukłonem w stronę świata crossoverów są natomiast rozwiązania zastosowane w kabinie. W oczy rzuca się m.in. lakierowany w kolorze nadwozia ("Cypress Metallic") panel zdobiący tablicę rozdzielczą na jej całej szerokości. We wnętrzu znajdziemy też m.in. pokryty szkłem sprzęt multimedialny, cyfrowe urządzenia do obsługi klimatyzacji oraz cyfrowe wskaźniki (Active Info Display).
Tarok Concept został wyposażony w czterocylindrowy silnik TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM. W Brazylii jednostka ta, należąca do rodzaju TotalFlex-Fuel, może być zasilana zarówno etanolem (E100), jak i mieszanką benzyny z etanolem (E22). Silnik TSI współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną. Taroka wyposażono również w stały napęd na cztery koła 4MOTION.
Pewne jest, że w najbliższym czasie Volkswagen Tarok Concept w niemal niezmienionej wersji pojawi się na brazylijskim rynku jako model seryjny. Volkswagen nie ukrywa, że samochód "ma też wszelkie cechy pozwalające na powiększenie oferty także w innych krajach". Przyszły model seryjny, oprócz silnika TSI, będzie mógł być również wyposażany w 150-konnego turbodiesla 2.0 TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa.