Toyota na ogniwa

Toyota zapowiedziała oficjalną premierę rynkową pojazdu napędzanego ogniwami paliwowymi - FCHV (Fuel Cell Hybrid Vehicle). Limitowana seria pojawi się w sprzedaży pod koniec bieżącego roku, czyli wcześniej niż pierwotnie zapowiadano. Samochód jest odpowiedzią na zapotrzebowanie wysoko rozwiniętych społeczeństw, poszukujących prawdziwie ekologicznego środka transportu.

Nowy pojazd jest rozwinięciem koncepcji znanego już modelu testowego FCHV 4, który cechuje się dobrymi osiągami, przyzwoitym zasięgiem i funkcjonalnością. Właściwościami użytkowymi samochód nie różni się od aut konwencjonalnych. Pojazd będzie oferowany wyłącznie osobom prawnym takim jak: instytucje rządowe, ośrodki naukowo badawcze oraz podmioty związane z branżą energetyczną, jednak dokładne warunki nie zostały jeszcze ustalone. Planowana sprzedaż 20 sztuk samochodów w skali roku, dotyczyć będzie wyszczególnionych obszarów - spełniających wymagania z zakresu m.in. obsługi posprzedażnej; najważniejszym kryterium jest oczywiście dostępność wodoru.

Reklama

FCHV 4 pojawił się na drogach publicznych Japonii w czerwcu 2001 jako auto testowe. W miesiąc później pojazd zadebiutował na szosach USA. Samochody przejechały łącznie ponad 110 000 km. - wliczając jazdy po torach testowych. Powyższe badania, prowadzone przez Toyotę mają jeden, nadrzędny cel: umożliwić samochodom FCHV odpowiedni start rynkowy.

Pojawienie się pierwszych pojazdów typu FCHV na rynku, zaowocuje działaniami, zmierzającymi do rozwoju infrastruktury, koniecznej dla obsługi samochodów napędzanych wodorem. Fakt pojawienia się w pełni ekologicznych i użytecznych zarazem pojazdów stanie się zapewne przyczynkiem do szerokiej popularyzacji wodoru jako paliwa.

Plany Toyoty przewidują, iż globalna sprzedaż samochodów napędzanych ogniwami paliwowymi będzie możliwa, najwcześniej z początkiem 2010r. Do tego czasu należy przygotować zaplecze związane z produkcją i dystrybucją wodoru, oraz sprawić aby ów pierwiastek zaistniał w świadomości użytkowników dróg, jako paliwo, z którym należy wiązać przyszłość motoryzacji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Pojazd
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy