Spełnienie marzeń w zasięgu Forda

Ford osiągnął kolejny etap w tworzeniu ekologicznego i bardzo ekonomicznego silnika wykorzystującego metodę hybrydową i zasilanie ogniwem paliwowym. Focus Sedan wyposażony w tenże napęd zaprezentowany zostanie na tegorocznym salonie samochodowym w Nowym Jorku. Największym sukcesem inżynierów Forda jest wykorzystanie takich elementów w konstrukcji pojazdu, których cena staje się coraz bardziej realna dla przeciętnego klienta. Jeśli tylko uda się zupełnie skomercjalizować pojazdy na ogniwa paliwowe, to możemy być pewni tego, jak rozwijać się będzie przyszłość motoryzacji.

Spopularyzowanie FCV (Fuel Cell Vehicle), czyli samochodu z jednostką na ogniwo paliwowe już od dawna jest marzeniem inżynierów na całym świecie. Technicy i naukowcy z zespołu rozwojowego Forda wydają się być najbliżsi tego sukcesu. Oczywiście droga do pełni szczęścia jest jeszcze długa i bardzo trudna, jednak postępy jakie dokonywane są w tej dziedzinie napawają optymizmem. Zdaniem Johna Wallaca, przewodniczącego amerykańskiej grupy badawczej, Focus FCV może być produkowany już w 2004 roku.

Na razie pojazd ten, stworzony w pięciu egzemplarzach, jest tylko prototypowym dziełem, na którym prowadzone są wciąż setki badań i eksperymentów. Hybrydowy napęd składa się z silnika zasilanego wodorem i 300-voltowej baterii Sanyo. Nowoczesną technologię auta uzupełnia elektro-hydrauliczny system hamulcowy "brake-by-wire", który w momencie użycia oddaje energię do akumulatora. Powiększony zbiornik przechowujący wodór zapewnia Focusowi z czterema osobami na pokładzie zasięg od 260 do 320 km. Poprawiona efektywność silnika pozwala natomiast osiągnąć prędkość maksymalną 130 km/h.

Reklama

- Wciąż przed nami znajduje się wiele wyzwań, niezliczonych badań i trudnych decyzji - powiedział Wallace. - Cały zespół wierzy jednak, że najcięższe zadanie już wykonaliśmy i teraz potrzeba nam tylko czasu na pomyślne dopłynięcie do brzegu. Nieustannie powtarzamy sobie, że przecież odkrywamy naszą wspólną przyszłość.

Pierwszy pojazd FCV Forda, który mógł samodzielnie poruszać się po drogach zaprezentowany został w 1998 roku. Eksperymentalny Focus FCV powstał w 2000 r. W Nowym Jorku świat pozna trzecią generację auta przyszłości.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przyszłość motoryzacji | ogniwa paliwowe | przyszłość
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy