Rimac Concept_One gotowy do produkcji!
Mate Rimac – młody chorwacki konstruktor – zasłynął kilkoma niecodziennymi pojazdami. Jednym z nich był „zielony potwór”, czyli zbudowane w oparciu o BMW E30 elektryczne auto o mocy 600 KM i maksymalnym momencie obrotowym 900 Nm. Samochód przyspieszał do 100 km/h w 3,3 s i osiągał prędkość maksymalną aż 280 km/h!
Chorwat stał się tak rozpoznawalną postacią, że kilka lat temu postanowił założyć sygnowaną własnym nazwiskiem markę - Rimac. Firma obrała sobie za cel stworzenie elektrycznego supersamochodu. Już w 2011 roku, na salonie we Frankfurcie, zadebiutował prototypowy Rimac Concept_One. Teraz, w przeszło pięć lat od prezentacji modelu, Rimac zaprezentował wreszcie produkcyjną wersję auta.
W stosunku do prototypu samochód wyróżnia się zmienionym wlotem powietrza w osłonie chłodnicy, przestylizowaną maską i przednią szybą. Dodano również tylny dyfuzor z włókien węglowych i nowe tylne lampy o charakterystycznym kształcie.
W kabinie nie znajdziemy ani jednego elementu wykonanego z plastiku! Wszystko, czego dotykać mogą kierowca i pasażer powstało z włókien węglowych, aluminium lub alcantary. Jak przystało na pojazd elektryczny - przed oczami kierowcy zamontowano cyfrowy zestaw wskaźników. Na listę wyposażenia trafił system rozrywki z szybkim łączem internetowym.
Źródłem napędu Rimaca Concept_One są cztery elektryczne silniki trakcyjne. Każdy z nich odsunięty jest od koła w kierunku środka pojazdu i przenosi napęd za pośrednictwem klasycznej półosi. Sumarycznie samochód legitymuje się mocą 1072 KM i monstrualnym momentem obrotowym aż 1600 Nm! Silniki czerpią energię z baterii akumulatorów o pojemności 82 kWh.
Osiągi auta robią wrażenie. Rimac Concept_One przyspiesza do pierwszej setki w 2,6 s! 200 km/h pojawia się na liczniku po 6,2 s od startu. Jedynie 14,2 s potrzeba, by osiągnąć 300 km/h! Dysponując odpowiednio długim pasem startowym samochód jest w stanie rozpędzić się do prędkości maksymalnej 354 km/h!
Założyciel firmy - Mate Rimac - podkreśla, że nie miał na celu stworzenia elektrycznego odpowiednika współczesnych supersamochodów. Celem było opracowanie technologii, dzięki której Rimac Concept_One byłby od nich lepszy "pod każdym względem".
Produkcyjną wersję Rimac Concept_One, najprawdopodobniej, będzie można zobaczyć na marcowym salonie motoryzacyjnym w Genewie. Wg wstępnych założeń powstać ma jedynie osiem egzemplarzy. Cena auta trzymana jest w tajemnicy.