Prodrive P2

Prodrive, firma specjalizująca się w przygotowywaniu do sportu samochodów Subaru i Aston Martin na targach Autosport International zaprezentowała nowy pojazd o oznaczeniu P2. Jest to dwumiejscowy sportowy samochód, którego opracowanie zajęło zaledwie dziewięć miesięcy.

Płyta podłogowa, układ napędu na cztery koła oraz zmodyfikowany silnik ze skrzynią biegów pochodzą z Subaru Imprezy STI.

Prodrive opracował natomiast swój własny aktywny układ kierowniczy, układ aktywnego rozkładu momentu obrotowego ATD (samochód posiada trzy dyferencjały, centralny i tylny z ograniczonym poślizgem) oraz system podtrzymania turbiny (ALS) wywodzący się z samochodów WRC, zmodyfikowany do potrzeb cywilnych. Dzięki niemu więcej momentu obrotowego jest dostępne już od niskich obrotów silnika. Testy wykazały, że dzięki ALS P2 przyspiesza na trzecim biegu od 50 do 80 km/h w takim samym czasie, jak przyspieszałby na dwójce, gdyby podtrzymania nie było.

Ważący zaledwie 1100 kg P2 charakteryzuje się doskonałym stosunkiem mocy do masy wynoszący około 350 KM/tonę (moc: 350 KM). Dzięki temu oraz maksymalnemu momentowi wynoszącemu 575 Nm przyspieszenie do 100 km/h ma trwać poniżej 4 sekund, a prędkość maksymalna wynieść około 280 km/h.

Co więcej, mimo niewielkiej masy P2 wyposażono stosunkowo komfortowo - np. na pokładzie znalazło się wspomaganie kierownicy, sześciogłośnikowy system grający oraz elektryczne szyby.

Prodrive we własnym zakresie opracował stylizacją wewnętrzną i zewnętrzną pojazdu. Natomiast zawieszenie przejęto z małego Subaru R1 i poddano gruntownej modernizacji.

Obecnie firma nie planuje uruchomienia nawet limitowanej produkcji P2. Mimo tego, cenę oszacowano na 40 tysięcy funtów.

Reklama

ZOBACZ galerię zdjęć.

Copyright © (UWAGA! Autorów stron motoryzacyjnych nie tylko w internecie prosimy o nie wykorzystywanie w jakiejkolwiek formie - bez naszej zgody - tekstów z serwisu Motoryzacja. )

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: motoryzacja | firma | układ | prodrive
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy