Peugeot 308 R HYbrid. Mocarna hybryda

Peugeot zaprezentował właśnie koncepcyjną wizję modelu 308 w usportowionej wersji R HYbrid. Auto legitymuje się mocą - bagatela - 500 KM!

Samochód otrzymał agresywnie stylizowany pakiet aerodynamiczny obejmujących m.in. zmodyfikowane zderzaki z ogromnymi wlotami powietrza, nową maskę, nakładki progowe czy pokaźną tylną lotkę. 308 R HYbrid polakierowany został na dwa kolory - z przodu króluje niebieski lakier metalic z domieszką fluorescencyjnych barwników, z tyłu matowa czerń. Pojazd porusza się na 19-calowych obręczach z oponami w rozmiarze 235/35.

Peugeot R HYbrid wyposażony został w hybrydowy zespół napędowy legitymujący się mocą aż 500 KM. Pierwsze skrzypce odgrywa benzynowy, doładowany silnik 1,6 l THP o mocy 270 KM. Kierowca ma też do dyspozycji dwa elektryczne motory trakcyjne (po 115 KM każdy) montowane po jednym przy każdej z osi. W układzie przeniesienia napędu zastosowano sześciostopniową przekładnię sterowaną łopatkami przy kierownicy.

Reklama

Energia elektryczna magazynowana jest w litowo-jonowych akumulatorach o pojemności 3 kWh umieszczonych pod tylnymi siedzeniami w miejscu zbiornika paliwa. Ten ostatni - o pojemności 50 l - przeniesiony został pod podłogę bagażnika, w okolice silnika elektrycznego i zespołu transformatorów.

Osiągi koncepcyjnego Peugeota robią wrażenie. Na sprint do 100 km/h samochód potrzebuje zaledwie 4 s. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Kierowca może wybierać pomiędzy czterema trybami jazdy. Poza elektrycznym, w którym używany jest głównie silnik zamontowany przy tylnej osi, są to: Tryb drogowy, torowy i "Hot Lap". W pierwszym używany jest wyłącznie silnik spalinowy i tylny motor elektryczny. Sumarycznie kierowca ma do dyspozycji 300 KM i 400 Nm. W trybie torowym moc wzrasta do 400 KM a maksymalny moment obrotowy do 530 Nm. Przedni motor elektryczny pełni wówczas rolę wspomagającą w czasie przyspieszania. Maksymalne osiągi - 500 KM i  730 Nm oferowane są po wybraniu trybu "Hot Lap".

W układzie hamulcowym, z przodu, pracują czterotłoczkowe zaciski i tarcze o średnicy 380 mm. Dyski przy tylnych kołach mają średnicę 290 mm. Hamulce wspomagane są przez system rekuperacji energii elektrycznej.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Peugeot | Peugeot 308
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy