Peugeot 207 epure

Peugeot 206 CC był jednym z pierwszych samochodów nowej klasy coupe-cabrio. Pojazdy te charakteryzują się sztywnym, metalowym dachem, który można całkowicie automatycznie złożyć.

W ten sposób w ciągu kilkunastu sekund samochód przekształca się z coupe w klasyczny kabriolet.

Samochody tej klasy spotkały się z tak ciepłym przyjęciem na rynku, że obecnie w dużej mierze wyparły z niego klasyczne kabriolety z miękkim dachem.

Nic dziwnego, że Peugeot poszedł za ciosem i wprowadził na rynek model 307 w wersji CC, którym nawet - raczej bez sukcesów - usiłował rywalizować w rajdach.

W obecnych czasach żywot nowych modeli trwa tylko kilka lat. Peugeot zaprezentował już następcę popularnej 206-tki - model 207. Czy samochód ten będzie oferowany również w wersji coupe-cabrio?

Są już pierwsze zapowiedzi, że tak się stanie. Na salonie paryskim francuska firma przedstawi bowiem samochód o pełnej nazwie peugeot 207 epure.

Reklama

Nadwozie tego pojazdu nie kłamie - to nic innego jak 207 w wersji coupe-cabrio. To jednak nie wszystkie nowości, bowiem pod maską ukryto nowatorski system napędowy - ogniwa paliwowe oraz silnik elektryczny.

207 epure jest więc napędzany energią elektryczną oraz wodorem, który w ogniwach paliwowych łączy się z tlenem. Efektem tej reakcji jest powstanie energii oraz wody i ciepła. Całkowicie eliminuje się więc szkodliwy dwutlenek węgla.

Moc zastosowanego silnika elektrycznego waha się od 40 do 70 kW. Dodatkowe 20 kW wytwarza generator z energii z ogniw paliwowych. Maksymalny moment obrotowy wynosi 180 Nm.

W efekcie ważący 1550 kg (przechowujące energię akumulatory muszą ważyć) pojazd rozpędza się do 100 km/h w 15 sekund, a jego zasięg wynosi 350 km.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: coupe | Peugeot 206 | Peugeot | Peugeot 207
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy