Najmniejsze coupe swiata?

Hasło "smart" kojarzone było do tej pory jednoznacznie. Każdy kto choć w stopniu minimalnym interesuje się motoryzacją wie doskonale, że smart to mały, miejski, ekskluzywny, odważny stylistycznie i stanowczo za drogi jak na swoje parametry samochodzik. Dwumiejscowe nadwozie smarta, jego niewielka przydatność poza miastem oraz wygórowana cena spowodowały, że mały pojazd zawiódł oczekiwania specjalistów od marketingu. Odwiedź koniecznie mini-galerię zdjęć Smarta Coupe.

Hasło "smart" kojarzone było do tej pory jednoznacznie. Każdy kto choć w stopniu minimalnym interesuje się motoryzacją wie doskonale, że smart to mały, miejski, ekskluzywny, odważny stylistycznie i stanowczo za drogi jak na swoje parametry samochodzik.

Dwumiejscowe nadwozie smarta, jego niewielka przydatność poza miastem oraz wygórowana cena spowodowały, że mały pojazd zawiódł oczekiwania specjalistów od marketingu. Słowem sprzedaż smarta szła do tej pory kulejąco. Na nic zdaje się notowane ostatnio ożywienie w zakresie zainteresowania autkiem. Wyniki sprzedaży wciąż nie są dobre i dlatego producent smarta (firma Micro Compact Car) postanowił zmienić ten nie korzystny stan rzeczy. Wymyślono, że smart produkowany będzie także w wersji ... coupe. Jak pomyslano, tak zrobiono.

Reklama

Coupe smarta ma wprawdzie pojawić się na rynku nie wcześniej jak w 2003 roku, ale już teraz możemy oglądać jego prototyp. Auto prezentuje się naprawdę świetnie. Stylizacja nadal wzbudza kontrowersje, ale w przeciwieństwie do wersji produkowanej dotychczas, smart coupe może się podobać. Długa maska, mała zintegrowana z tylna częścią nadwozia kabina, metaliczne wstawki oraz ciekawy design detali powodują, że coupe robi wrażenie.

Nadwozie sportowego smarta jest niewielkie. Jego wymiary to: 3220/1600/1170 mm. Trudno zatem liczyć na obszerność czy wyjątkową wygodę. Ale przecież nie od dziś wiadomo, że tego typu samochodów nie tworzy się po to, aby służyły komfortowi. Prawdziwi fani sportowej jazdy większa niz do wygody uwagę przywiązują do walorów jezdnych samochodu oraz osiągów jego silnika.

Ten ostatni w przypadku smarta coupe umieszczony jest przed tylna osią auta. Zbudowana z trzech cylindrów, benzynowa jednostka napędowa typu Suprex Turbo osięga maksymalną moc aż 75 mechanicznych koni, co przy minimalnej wadze autka wynoszącej 750 kilogramów pozwala na uzyskiwanie maksymalnej szybkości 135 km/godz. (wartość ta może być znacznie większa po uprzednim usunięciu fabrycznie montowanej blokady). Moc wyprodukowana przez silnik smarta coupe przenoszona jest na tylne koła samochodu za pomocą sześcioprzełożeniowej, dającej także możliwość sekwencyjnej zmiany biegów skrzyni.

Dzięki centralnemu usytuowaniu jednostki napędowej w smarcie udało się wygospodarować miejsce na liczący 200 litrów pojemności bagażnik. Jak na tego typu samochód to spora przestrzeń. Tak więc mimo zdecydowanie sportowego charakteru smart coupe będzie nadawał się również do jazdy miejskiej. Predysponują go do niej przede wszystkim małe gabaryty, ale również duża zwrotność. Podobno w celu uniknięcia marketingowego błędu jaki przydarzył sie firmie produkującej smarta w przypadku oferowanej na rynku wersji hatchback, coupe ma być nieco tańsze. Jego cena to ... około 15 tysięcy dolarów. Kto umie mnożyć (zwłaszcza przez cztery) niechaj mnoży!

Odwiedź mini-galerię zdjęć Smarta Coupe.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pory | nadwozie | Pojazd | hasło | Smart | coupe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy