Mitsubishi concept-RA

Na styczniowym salonie w Detroit Mitsubishi zaprezentuje prototyp o nazwie concept-RA.

Jest to samochód typu coupe o dynamicznej sylwetce.

Pod opracowanym od podstaw nadwoziem ukryto zespół napędowy S-AWC, który powstał przez dodanie aktywnego układu kierowniczego i aktywnej regulacji zawieszenia do systemów ACD i AYC stosowanych już w lancerze evo. S-AWC w integralny sposób łączy wymienione systemy celem sterowania momentem obrotowym i hamowaniem, poprawiając w ten sposób trakcję, dynamikę przy pokonywaniu zakrętów i stabilność pojazdu.

Mitsubishi concept-RA napędzany jest całkowicie nowym, charakteryzującym się niską emisją spalin, silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 l, 16 zaworach i bezstopniową regulacją faz rozrządu realizowaną przez system MIVEC.

Ten diesel opracowany został samodzielnie przez Mitsubishi, wcześniej ten japoński producent korzystał z jednostek wysokoprężnych dostarczanych przez Volkswagena.

Reklama

Nowy silnik posiada piezoelektryczne wtryskiwacze i układ bezpośredniego wtrysku paliwa common rail oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii dyfuzora (VD) i łopatek (VG). Jednostka ta generuje moc 204 KM i zapewnia maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Aby spełnić wymagania norm emisji obowiązujących w USA samochód wyposażone w dwa katalizatory oraz filtr cząstek stałych.

Symulacje przeprowadzone przez Mitsubishi pokazują, że nowy silnik diesla zapewni świetne osiągi (przyspieszenie do 100 km/h w 7 sekund) oraz będzie cechował się bardzo niskim zużyciem paliwa (6,3 l/100 km w mieście, 4,6 l/ 100 km na autostradzie i 5,5 l/ 100 km w cyklu mieszanym).

Japończycy mają nadzieję, że nowa jednostka wysokoprężna podbije serca Amerykanów, którzy mają coraz bardziej dość ciągle drożejącej benzyny.

Oceń swoje mitsubishi... Kliknij TUTAJ.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mitsubishi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy