Reklama

Mercedes GLA 45 AMG. Crossover-rakieta!

Na salonie w Los Angeles nie mogło zabraknąć producentów ze Starego Kontynentu. Swoją obecność w USA mocno zaakcentował Mercedes.

W amerykańskim "Mieście Aniołów" zaprezentowano koncepcyjny model GLA w wersji AMG!

Reklama

Samochód śmiało traktować można jako zapowiedź przyszłej wersji produkcyjnej. W stosunku do "cywilnego" modelu GLA 45 AMG - bo tak właśnie brzmi oficjalna nazwa pojazdu - wyposażono m.in. w zmodyfikowane zderzaki, ozdobne nakładki progowe, tylne skrzydło czy wkomponowane w dyfuzor poczwórne zakończenie układu wydechowego. W oczy rzucają się też lakierowane na czarny połysk kute, aluminiowe felgi w rozmiarze 21 cali.

Największa nowość kryje się pod maską. Wbrew temu, do czego przyzwyczaili nas inżynierowie z AMG, jednostka napędowa ma zaledwie cztery cylindry i 2,0 l pojemności. W żadnym przypadku nie można jednak powiedzieć, by samochód cierpiał na niedostatki mocy. Turbodoładowany motor rozwija aż 360 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm. Jest to obecnie najmocniejsza, czterocylindrowa jednostka napędowa na świecie. Silnik ten napędza już Mercedesa A45 AMG i zapewnia mu świetne osiągi - auto przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s, a więc szybciej niż kultowe, sportowe modele Subaru czy Mitsubishi.

W Mercedesie GLA 45 AMG moc przenoszona jest na koła obu osi (4MATIC) za pośrednictwem siedmiostopniowej, zautomatyzowanej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT. Osiągi modelu nie zostały upublicznione, inżynierowie Mercedesa podkreślają jednak, że sprint do 100 km/h zajmuje autu mniej niż 5 sekund.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: AMG | Mercedes | Mercedes GLA | Mercedes GLA 45 AMG

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje