Magellan czyli trzy w jednym
Stało się juz tradycja, że Volkswagen przedstawia na początku roku swoją wizje samochodu przyszłości. W 2001 roku był to Microbus, w 2000 roku prototyp samochodu terenowego typu pickup ACC (Adyanced Actiyity Concept) a w tym roku jest to Magellan - koncepcja wszechstronnego samochodu jutra, łączącego w sobie cechy trzech różnych typów pojazdów. Zdjęcia VW Magellana znajdziesz TUTAJ.
Prototyp ten, nazwany imieniem portugalskiego odkrywcy Magellana, napędzany jest na wszystkie koła silnikiem W8 o mocy 275 KM, a jego podwozie wyposażono w pneumatyczne zawieszenie z aktywnym hydraulicznym systemem amortyzacji. Zastosowanie tego rodzaju rozwiązań technicznych wskazywałoby, iż ten prototypowy model jest pojazdem terenowym, ale nie jest to do końca prawda. Magellan poradzi sobie doskonale nie tylko na bezdrożach. Podczas gdy poprzednie modele studyjne Volkswagena dawały się dość jednoznacznie przypisać do konkretnego segmentu, Magellan świadomie wymyka się wszelkim klasyfikacjom.
Najlepiej pasuje do niego określenie Crossover. Mianem tym określa się pojazdy łączące w sobie właściwości samochodów z kilku segmentów. W przypadku Magellana zespół projektantów z Europejskiego Centrum Designu Volkswagena (Design-Centers Europe) w Sitges kolo Barcelony połączył ze sobą charakter nowoczesnych samochodów terenowych (SUV - Sport Utility Vehicle), wszechstronność vanów (MPV - Multi Purpose Vehicle) oraz szybkość kombi. Powstał w ten sposób nowy rodzaj pojazdu ? Crossover właśnie.
Długość Magellana (4.685 mm) i jego szerokość (1.860 mm) utrzymują się na poziomie samochodów typu SUV. Wysokość natomiast (1.620 mm) nie mieści się w spotykanych wśród pojazdów terenowych granicach. Prototyp ten jest niższy niż samochód terenowy i van, wyższy jednak niż jakiekolwiek kombi. Magellan stanowi odzwierciedlenie oczekiwań tych kierowców, których ze względu na ich zróżnicowane wymagania - nie zadawalają samochody żadnego z trzech klasycznych segmentów, którzy jednak doceniają niektóre główne cechy oferowane przez pojazdy tych klas. Można do nich zaliczyć umiejętność poruszania się po każdej nawierzchni, duża ilość miejsca dla pasażerów i bagażu, szybkość na drodze oraz dobra widoczność uzyskiwana dzięki wysokiemu usytuowaniu foteli.
Nie tylko w zastosowanej technice, lecz także w formie nadwozia wyraźnie widoczne jest połączenie solidności pojazdu terenowego, przestrzennej czystości vana oraz dynamiczności samochodu kombi. Nowoczesny charakter Magellana nie jest jednak wynikiem zastosowania rzucających się w oczy środków stylistycznych. Jednym z niespotykanych wcześniej elementów jest umieszczenie znaczka VW na masce silnika, nad całkiem nowa osłoną chłodnicy.
Mocno wyprofilowane nadkola, 19 calowe obręcze z sześcioma szprychami i oponami 245 (dzięki systemowi PAX pozwalającemu na kontynuowanie jazdy w przypadkach awaryjnych można było zrezygnować z kola zapasowego), duży prześwit poprzeczny, krótkie zwisy nadwozia i stosunkowo długa maska to szczegóły podkreślające optycznie cechy terenowe Magellana.
W Magellanie zastosowano system nawigacji satelitarnej, jako (?GPS to Go?) który po wyjęciu z pojazdu może pilotować kierowcę także w czasie pieszych wędrówek.
Innowacje wprowadzono również w systemie siedzeń. Łącznie w Magellanie może podróżować sześć osób w trzech rzędach. Podobnie jak z przodu, takze w drugim rzedzie umieszczono pojedyncze fotele, natomiast pasażerowie ostatniego rzędu maja do dyspozycji dwuosobową kanapę. Rama nośna Monorail wraz z wbudowanymi w podłogę szynami umożliwia optymalne wykorzystanie przestrzeni i tworzy - podobnie jak instrumenty - ?szybowania? siedzeń. Istnieje także możliwość schowania w podłodze trzeciego rzędu siedzeń.