Jaguar z wirtualną przednią szybą. Po co?

Jaguar zaprezentował prototypowego XJ-a wyposażonego w wirtualne słupki oraz przednią szybę. Jak to działa?

Na razie nie wiadomo, kiedy rozwiązanie Jaguara mogłoby trafić do seryjnej produkcji
Na razie nie wiadomo, kiedy rozwiązanie Jaguara mogłoby trafić do seryjnej produkcjiInformacja prasowa (moto)

Cały obszar widzenia kierowcy zamienia się w jeden wielki wyświetlacz typu head-up. Po pierwsze, zamontowane na zewnątrz auta kamery podczas jazdy transmitują obraz wyświetlany na ekranach na słupkach A i B.

W rezultacie znacznie spada ryzyko niezauważenia przechodnia lub rowerzysty albo innego auta, które znajduje się akurat w "martwym polu".

Wirtualna przednia szyba pozwala z kolei wykorzystać całą jej powierzchnie do prezentowania istotnych dla kierowcy informacji, takich jak komendy nawigacji, i to w znacznie bardziej intuicyjny sposób.

System nawigacji może na przykład wyświetlać tzw. samochód-duch, który wskaże właściwą trasę, czy - dzięki połączeniu z internetem - podawać ceny paliw na mijanej właśnie stacji albo liczbę wolnych miejsc na najbliższym parkingu.

Na razie nie wiadomo, kiedy rozwiązanie Jaguara mogłoby trafić do seryjnej produkcji.

Wirtualne słupki oraz przednia szyba Jaguara XJINTERIA.PL

magazynauto.pl

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas