Hyundai Vision T Plug-in Hybrid. Taki będzie nowy SUV?
W Los Angeles zadebiutował zapowiadany od dłuższego czasu koncepcyjny SUV Hyundaia.

Hybryda typu plug-in to już siódmy koncept Centrum Projektowego Hyundaia przybliżający nowy język stylistyczny o nazwie "Sensuous Sportiness".
Sam Hyundai Vision T Plug-in Hybrid SUV Design Concept - bo tak brzmi pełna nazwa nowego pojazdu - mierzy 4,61 m długości, 2,01 m szerokości i 1,7 m wysokości. Rozstaw osi to nieco ponad 2,8 m.
Auto ma na celu przybliżyć rozwiązania stylistyczne, które trafią do modeli produkcyjnych. Cechy charakterystyczne to m.in.: brak słupków B, ostre, zdecydowane linie, "ukryte reflektory" czy aktywna osłona chłodnicy. Zwłaszcza ten ostatni element może pochwalić się nietypowymi rozwiązaniami. Na postoju grill pozostaje zamknięty i "statyczny". W czasie jazdy każda pojedyncza "komórka" siatki zaczyna natomiast poruszać się według ustalonej sekwencji, sprawiając wrażenie trójwymiarowości i dynamizmu.
W oczy rzucają się też wyraźne poszerzenia nadkoli, zdecydowane przetłoczenia w poszyciach drzwi czy charakterystyczna chromowana listwa dekoracyjna, która obniża optycznie linię dachu.

Sam grill nie tylko oryginalnie wygląda, ale przy wyższych prędkościach poprawia także aerodynamikę. Ruch płytek grilla umożliwia kontrolowanie przepływu powietrza do układu napędowego oraz optymalizację aerodynamiki i oszczędność paliwa.
Auto pozbawione jest takich elementów, jak klamki czy lusterka zewnętrzne, ale nie ulega wątpliwości, że szereg z zaprezentowanych w Los Angeles rozwiązań stylistycznych trafi wkrótce do modeli seryjnych.

Chociaż literka T w nazwie modelu sugeruje, że możemy mieć do czynienia z wizją kolejnej generacji Tucsona, wymiary sytuują koncept pomiędzy nim (4,47 m długości), a oferowanym obecnie Santa Fe (4,77 m długości). Czyżby oferta koreańskiego producenta miała się wkrótce poszerzyć o zupełnie nowy model?