Eksperymentalny nissan
Z inicjatywy Nissana w Japonii powstał nowy model pojazdu o nazwie ASV-2 z zaawansowanym systemem bezpieczeństwa, w którym wykorzystano kombinację najnowocześniejszych technologii zmniejszających ryzyko wypadku.
Nissan przez wiele lat pracował nad zaprojektowaniem i skonstruowaniem bezpiecznych pojazdów, opartych na koncepcji Potrójnego Bezpieczeństwa (Triple Safety), która jest efektem wielu analiz procesów, prowadzących do kolizji na szosie. Koncepcja ta łączy w sobie zasadę "bezpieczeństwa informacji", oznaczająca skuteczny system ostrzegania kierowcy przed potencjalnym zagrożeniem, "bezpieczeństwa kontroli", polegającą na pomocy kierowcy w uniknięciu wypadku oraz zasadę "bezpieczeństwa podczas uderzenia", mającą na celu minimalizację urazów podczas wypadku. Nissan zaprezentował model ASV-2 jako wynik wysiłków firmy w prowadzeniu badań i projektowaniu wielu nowych technologii, zmierzających do zredukowania liczby wypadków drogowych i zwiększenia bezpieczeństwa pieszych.
Promowany przez Ministerstwo Transportu program jest dwufazowy. Nissan brał udział w pierwszej fazie projektu w latach 1991-1995 i aktywnie uczestniczy w drugiej fazie, która zakończy się w 2000 roku. Stworzony zgodnie z założeniami drugiej fazy programu Nissan ASV-2, jest wykorzystywany do testów i badań nad rozwojem technologii, które pozwolą opracować systemy, wspomagające właściwą interakcję pojazdu i infrastruktury jezdni oraz kierowcy i prowadzonego przez niego samochodu. Ponadto, model doświadczalny będzie wykorzystany podczas badań nad usprawnieniem systemów, wprowadzonych przez Nissana w pierwszej fazie projektu. Przykładem tego jest ACC, system automatycznego hamowania dla zredukowania niebezpiecznych prędkości oraz konstrukcja lamp z możliwością kontrolowania snopu światła.