Dwie premiery Lexusa

W Tokio, dniem prasowym, rozpoczął się właśnie salon motoryzacyjny. Na własnym podwórku z jak najlepszej strony zaprezentować się chcą lokalni wytwórcy.

Dwie światowe premiery przygotował na tokijską imprezę Lexus. Pierwszą jest produkcyjna wersja nowego usportowionego coupe - modelu RC. Odznaczające się agresywną stylistyką auto dostępne będzie na rynku japońskim w dwóch wersjach - z benzynowym silnikiem V6 o pojemności 3,5 l (z 8-biegową sekwencyjną skrzynią biegów) oraz w odmianie hybrydowej (głównym źródłem napędu jest wówczas benzynowa jednostka 2,5 l).

W porównaniu do nowej linii IS model RC jest o 30 mm szerszy, 35 mm niższy i ma mniejszy o 70 mm rozstaw osi. 3,5-litrowy motor V6 (z dwoma wtryskiwaczami na cylinder) generuje moc maksymalną 318 KM (przy prędkości obrotowej 6400 obr/min) i maksymalny moment obrotowy 380 Nm (przy 4800 obr/min). W wersji hybrydowej czterocylindrowy silnik spalinowy rozwija 178 KM i wspomagany jest elektrycznym motorem trakcyjnym. Sumaryczna moc układu wynosi 220 KM.

W Tokio zadebiutował również koncepcyjny Lexus LF-NX z turbodoładowaną jednostką napędową. Auto, które mieliśmy już okazję oglądać na salonie we Frankfurcie otrzymało nowy, dwulitrowy, czterocylindrowy silnik. W jego konstrukcji zastosowano takie rozwiązania, jak kanały dolotowe z poprzecznym zawirowaniem ładunku, bezpośredni wtrysk paliwa D-4S, zmienne fazy rozrządu VVT-i, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą cylindrów, czy dwukanałową turbosprężarkę z aktywnie sterowaną przepustnicą spalin.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Lexus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy